pakket onderweg uit buitenland, welk NL bedrijf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

pakket onderweg uit buitenland, welk NL bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 20:34

Momenteel is er een pakketje voor mij onderweg uit Mexico. Via deze website kan ik het volgen:
http://www.correosdemexico.com.mx/Consu ... Guias.aspx

Met code: RP504400064MX

Nu geeft de website aan dat het pakketje al 2x is aangeboden bij mij thuis, maar we niet thuis waren (dit kan kloppen). Ben nu bang dat het pakketje na een 3e keer teruggestuurd wordt naar Mexico en dat is iets wat ik niet wil natuurlijk := .

Nu kan ik dus niet achterhalen met welk bedrijf in Nederland het wordt bezorgd, is dat ergens te achterhalen? Dan kan ik eventueel contact opnemen of een geschikt tijdstip aangeven.
Planning is sowieso om een briefje op te hangen of ze het pakketje ergens anders kunnen leveren, maar wordt er behoorlijk zenuwachtig van.

robert45

Re: pakket onderweg uit buitenland, welk NL bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:38

Dan neem ik aan dat je ook een briefje in bus hebt ontvangen dat ze aan je deur geweest zijn?

Meestal worden de pakketten overgedragen aan DPD,DHL,PostNL

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 07:40

Onze (lucht)pakketpost uit Japan is na inklaring door de douane aan PostNL overgedragen.
Zij horen echter wel een niet thuis bericht in je brievenbus te stoppen.
Was bij ons ook niet gebeurd (wij waren zelfs 100% zeker thuis toen het volgens de administratie bij ons aangeboden zou zijn!) maar zonder melding naar het postagentschap gestuurd.
Daar blijft het max 14 of 21 dagen liggen, wordt het in die tijd niet opgehaald, sturen ze het terug.

Zou dus als de sodemieter een rondje postagentschappen in de buurt bellen of ze jullie pakket hebben.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 08:23

Allemaal heel erg bedankt! Had het al meerdere malen met mijn vriend erover gehad, dat het nog niet binnen was en wel al 2x was aangeboden.

Na aanleiding van dit topic begon ik over het niet thuis bericht. Zegt ie opeens: O ja! Ja, die hebben we wel binnen gekregen hoor haha. Kon hem wel wat aandoen :') .
Pakketje ligt nu bij postnl en kan daar opgehaald worden, dus dat ga ik vanavond gelijk even doen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:28

al opgelost dus :) het leven kan zo makkelijk zijn...