Ik doe een BBL-opleiding in de gehandicaptenzorg. Nu loopt mijn leerling contract op 30 juni af. Ik zal dus opzoek moeten naar een andere baan aangezien ze op mijn werkplek geen vacature vrij hebben. Ik ben al hier en daar aan het kijken naar vacatures, waarvan er een aantal via een bemiddelingsbureau. Hier staat dan: plaats, door heel Nederland. Ik wil best reageren maar wat is acceptabel qua reistijd woon-werk verkeer?? Ik ben langere reistijden gewend. Wat vinden jullie acceptabel? Natuurlijk is dat geheel aan mezelf maar ik zou graag eens weten hoe anderen hier over denken?
Ik zit 40km van mijn werk en ga met de auto. Er zijn dagen dat ik 1,5 uur onderweg ben. En er zijn dagen dat ik 20 minuten onderweg ben. Helemaal als ik vroege dienst heb of in vakanties. Dus ik kan niet zeggen dat ik 1 uur te lang zou vinden. Maar ik baal als het langer is. Is toch bijna 3 uur per dag reistijd die je anders zou kunnen besteden.
Ik rij ongeveer 20 minuutjes met de auto naar mijn werk. Toen ik werd aangenomen ben ik direct op zoek gegaan naar een autootje. Ik ben ook werkzaam in de zorg en vind het mijn eigen verantwoording om op tijd te komen ook in het weekend. Ik kan immers niet mijn collega's in het weekend alleen laten staan omdat ik met het ov moet komen en er niet om 7 uur kan staan. Ik wil ergens werken dus moet ik ook zorgen dat ik in het weekend op tijd ben.
Persoonlijk vind ik ongeveer een half uurtje á een uur met het ov genoeg. Maar ik neem aan dat TS beschikt over eigen vervoer?
xApple
Geplaatst: 23-02-14 20:26
Mijn werk is op 5km afstand. Zomers ga ik regelmatig op de fiets.
Ik zou zelf tot een uur reistijd acceptabel vinden. Daarna wordt het mij toch wel iets te ver.
Yasmine
Geplaatst: 23-02-14 21:02
Ik zit op 55km, doe er met de auto 35 minuten over. Vind ik prima, maar ik rijd dan wel tegen alle file en verkeer in en kan altijd heel vlot doorrijden. Langer dan 45min rijden zou ik denk ik niet willen.
Voor een stage (die vaak niet langer dan een half jaar duurt) heb ik een langere reistijd over dan voor werk wat je jaren blijft doen.
Ik ben nu voor mn stage 1 uur en 45 minuten onderweg op de heenweg en ook weer 1 uur en 45 minuten terug. Voor mijn werk zou ik toch zeker niet verder dan een uur heen en een uur terug willen reizen. Want elke dag om 6.10 weg moeten en elke dag om 18.10 thuis zijn (zonder vertraging, etc) is toch best pittig vind ik.
Ik heb het heel luxe, ik zit op 2 fietsminuten van mijn werk. Je moet voor jezelf uitmaken of je het werk wat je zou gaan doen leuk genoeg vindt om daar lang voor te reizen.
Ik reis met de auto. Op dit moment is mijn reistijd 40 minuten enkele reis. Ik denk dat het scheelt dat ik onregelmatige diensten heb op mijn werk. Zelf dacht ik ook ongeveer max een uur
Rianne_
Geplaatst: 23-02-14 21:21
Ik doe een soort werken en leren. 1x per week een uur reistijd heen en een uur terug. En minimaal 2x per week moet ik naar Utrecht en heb ik 6 uren reistijd per dag Is overigens met de trein!
Die dagen in Utrecht vind ik door het reizen wel (te) lang. Er gaat zoveel tijd verloren aan reizen dan.. Maar goed, het is het waard
Ik heb echt geluk met 2 minuten reistijd. Voorheen met een stage moest ik ook wel eens langer reizen. Daar kan je haast niet omheen. Maar ik zou een uur wel het maximale vinden.
Tigra_
Geplaatst: 23-02-14 22:50
Voor mij zou het ook maximaal een uur zijn met de auto. Momenteel is het ergens tussen de 5 minuten tot 25 minuten met de auto. Ik kom bij mensen aan huis maar altijd in de omgeving.
Ik zit heel luxe met 15 min fietsen of 8 min scooter. Maar heb ook collega's die anderhalf uur enkele reis in de auto zitten. Werk dan ook wel bij een bijzonder bedrijf en dat maakt het voor een hoop mensen de moeite waard.
BarryPlopper
Geplaatst: 23-02-14 22:59
ik doe er 8 minuten over op de fiets als ik in de binnendienst zit, buitendienst is een ander verhaal langste wat ik tot nu toe gehad heb is 6,5uur reistijd
Voor een tijdelijk werk wil ik wel tot anderhalf uur reizen. Als het vast zal zijn niet langer dan een uur en het liefst binnen de drie kwartier. Gewoon omdat mijn vriend ook al zeer lang onderweg is en ik het wel zo prettig vindt dat een van ons twee dan toch op tijd thuis kan zijn om ook nog het huishouden onder handen te nemen.
Mijn vorige werk was half uur met de auto, maar dan moest er ook niks tegen zitten, dan deed ik er makkelijk drie kwartier over. Daarom ben ik daar ook gestopt en werk dichtbij huis gevonden.
Als jonge vrijgezel stelde ik het maximum op een reistijd van anderhalf uur enkele reis. Voor stages ben ik daar trouwens wel overheen gegaan hoor, ik was al blij dat ik ergens terecht kon en een jaar vond ik wel te overbruggen. Op permanente basis dus anderhalf uur.
Nu ik drie kinderen heb en bij nood snel op school moet kunnen staan hou ik een maximum aan van 45 minuten. Ik werk nu in de thuiszorg en cliënten wonen op max. 30 minuten van mijn huis. Ik doe wel veel kilometers vanwege het op en neer rijden maar die krijg ik vergoed.
Maar ik denk dat de omschrijving niet betekend dat je overal gestationeerd zult worden maar dat er ruime mogelijkheden zijn voor je.
Mariska_87
Geplaatst: 24-02-14 08:19
Ik vind persoonlijk dat je niet alleen moet kijken naar de tijd maar ook naar de kosten die het met zich meebrengt. Bij mijn vorige baan moest ik een uur en 20 min rijden. Dat vond ik nog niet het allerergste maar het is zo verschrikkelijk duur. reiskosten vergoedingen dekken op langere afstanden niet meer dus ging een deel van mijn salaris op aan vervoerkosten. dat moet je je ook wel realiseren denk ik..