Door een muis uit bed gejaagd....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Door een muis uit bed gejaagd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 03:07

...en nou durf ik er niet meer in |( .

Tenminste, ik denk dat het een muis is. Misschien is het ook wel een rat en in dat geval ga ik helemaal mijn bed niet meer in.
Ik lag er net in toen ik gepiep en gescharrel bij mijn raam hoorde. Schrok er wel een beetje van, dus even het licht aangezet en er was niets te zien. Maar ik hoor duidelijk tandjes onder de houten vensterbank en er zit daar iets keihard te piepen...

Ben niet echt bang voor muizen en ratten, maar alleen al het idee dat er eentje zich door de vensterbank heen vreet terwijl ik daar lig te slapen... brrr -O- .

Nu zit ik dus in de woonkamer met al het licht aan en ik durf niet meer te gaan slapen. Morgen de woningbouw maar bellen, maar eerst die nacht maar eens doorkomen... Iemand enig idee wat je binnen nu en tien minuten aan een muis in de muur kan doen?

Jorinda

Re: Door een muis uit bed gejaagd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 03:16

Dit is toch reuze schattig? <3
Afbeelding

Even zonder dollen, ik begrijp wat je bedoelt. Laatst sliep ik pas om 5 uur omdat er de hele nacht iets heel hard aan het knagen was. Uiteraard heb ik eerst gekeken wat mijn eigen ratten aan het doen waren en of die allemaal nog in de kooi zaten en die deden niks geks... Sindsdien nooit meer gehoord dus ik hoop maar dat muis/rat/steenmarter het niet zo leuk vond op onze vliering...

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 03:16

Brrr ik ken het gevoel maar al te goed! Ze zijn ook nog sneller dan het licht, dus vangen is niet echt een optie.... Je hebt natuurlijk geen vallen in huis he? Kun je niet op de bank verder slapen?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 03:28

Bedank voor de foto... nu durf ik helemaal niet meer te slapen. -O- :D .

Zit nu op de bank te hangen, veel te hyper om te gaan slapen... Ga zo nog maar ff luisteren in de slaapkamer, hopen dat het weg is. Ben een beetje bang dat ze straks echt door de vensterbank komen, die is niet heel dik. Er zijn wegwerkzaamheden in de straat en ik vermoed dat er wat beestjes een veilig heenkomen hebben gezocht. Vind het wel apart want ik woon op de eerste verdieping. Waarom gaan ze de onderbuurman niet pesten :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 03:29

Even wat lawaai maken, zaklamp er bij en hem zo weg jagen? Ze vreten niet meteen door naar binnen hoor, dat valt wel wat mee, ik denk dat je je bed gerust in kan kruipen als je hem weggejaagd hebt.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 03:33

Ik heb hard op de vensterbank gemept, maakte geen indruk. Hij at gewoon door... Ga zo wel even kijken daar en de lichten aanzetten. Misschien nog een keer een ram op de vensterbank en kijken of het werkt! Daar slapen zolang ik hem nog hoor gaat niet lukken, schrik er elke keer van op. Hij maakt echt herrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 03:34

Heb je een kiepraam? Misschien kan je een emmer water door het raam naar buiten gooien? Denk dat ie dat niet zo leuk vind

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 03:42

Ik zit echt in de muur... Dus onder het raam, tussen de binnen en de buitenmuur. Nat gaat ie niet worden daar.
Ik ben net even gaan luisteren en het is stil... zo nog een keertje en dan waag ik het er maar weer op denk ik. Ben alleen wel klaarwakker nu.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 03:43

Als het wel een steenmarter is, dan mag je toch geen wegjaag-pogingen doen? Omdat die dingen beschermd zijn? :=

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 03:49

Meen je dat nou? brrr... je zou ze maar hebben en er niets aan kunnen doen. Hoop niet dat dat het is wat ik hoor.

edit: Heb even zitten googelen, steenmarters komen hier bijna niet voor gelukkig. Ik woon midden in de randstad. Heeft dat toch nog eens zo z'n voordelen :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 03:53

Haha, gelukkig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 03:54

Jorinda schreef:
Als het wel een steenmarter is, dan mag je toch geen wegjaag-pogingen doen? Omdat die dingen beschermd zijn? :=

Je mag ze niet bestrijden maar niemand kan je verbieden om hem weg te jagen door middel van herrie maken, zolang je hem er maar niet mee schaad, dus geen gif strooien of klemmen zetten.

Als hij echt in de muur zit word het idd lastig TS, succes vannacht, hoop voor je dat het stil blijft.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 04:01

Ik hoop dat hij stil blijft! Slaap lekker :(:)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 04:05

Ik ga zo een poging wagen om naar bed te gaan. Voor een keer vind ik het eigenlijk niet erg dat de bovenbuurman zijn tv nog hard aan heeft staan, dan is het niet zo stil. Ga er echt naar liggen luisteren anders.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 04:43

Zo heb ik een keer een fobie gehad dat ratten zelfs naar boven kunnen komen in je wc _O- (geen grapje, trouwens) en ik ben een dag niet naar de wc geweest, ook al zat er geen rat.

Aan de andere kant, heb ik zelf jaren lang ratten gehad. Het zijn slimme, intelligente beestjes die er niet op uit zijn om jouw wat aan te doen. Bovendien hebben ze wel iets schattigs, zelfs de wilde ratten. Door die gedachten durfde ik wel weer naar de wc, haha.

Wat je nu zo snel zou kunnen doen weet ik ook niet, maar ik zou zeggen: probeer 'm te bestrijden op een diervriendelijke manier. Bovendien zal hij zo mensenschuw zijn, dat hij heel snel weer terug gaat in de muur zodra hij jou ziet.

Als je echt bang bent zou ik lekker op de bank gaan slapen :=

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 04:47

Haha, veel succes met slapen!! xD Ik snap het wel! Het is niet dat je bang bent van die beestjes, het is alleen een vies gevoel dat ze er zijn terwijl je slaapt. Bij mij, is het het probleem dat als ik ooit een kakkerlak in mijn kamer zie, hoeft niet perse in de buurt van mijn bed, maar als ik weet dat hij er is, ga ik niet slapen voordat ik hem dood heb gemaakt.. :+ klink een beetje hard, maar het is wel zo.. xD aan de andere kant zou ik niet een muis doodmaken.. x) dat vind ik erger dan een kakkerlak :+ . Maargoed, ik hoop dat je niks meer hoort, en rustig kan doorslapen ! :D

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 04:48

Lig nu in bed, en het is voorlopig stil... Hij is waarschijnlijk verder getrokken, ik woon in een behoorlijk grote flat. Zat vensterbanken om te eten :D.

Ratten zelf vind ik niet heel eng, maar het idee dat ze in mijn kamer kunnen lopen alsik slaap... brrr.

Ik zal de woningbouw nog wel ff inlichten van de week. Geen idee of ze wat kunnen doen, maar goed.

Kakkerlakken? Die heb ik nou nooit....

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 04:51

Ja, kakkerlakken x) Ik woon op Sint. Maarten, en die akelige beestjes zijn er jammer genoeg op dit eiland. :+
Ze zijn niet giftig ofzo, maar het zijn gewoon vieze insecten*vind ik*. haha :')

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 04:53

Ah, dat verklaard het. Als je hier in Nederland kakkerlakken hebt doe je toch iets niet goed.

Te vroeg gejuicht, hij zit er nog...

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 04:56

haha, idd, ik ben wel inmiddels aan hun gewend, maar op mijn kamer, of in huis, mogen ze niet komen. :Y)

En awh... jammer.. dat wordt dus op de bank slapen? :+

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 04:57

Wat ik me afvraag.. Hoe komt meneer de muis/rat in een muur? :x

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 04:59

Moet je aan die rat vragen :D

Ik sta in negeerstand.... Hij houd nu redelijk zijn gemak, piept alleen erg. Heb nog nooit gehoord dat ratten en muizen dat zo erg doen...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 05:01

Misschien helpt het als je heel hard gaat miauwen...

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 05:03

Storm schreef:
Misschien helpt het als je heel hard gaat miauwen...

_/-\o_ _O-

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 05:04

:D :j :')

Kan ook de kat van de buurman lenen. Misschien helpt het :D