belasting dingen uit China bestellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234321

belasting dingen uit China bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 23:09

Ik wil voor 50 euro inclusief verzendkosten aan kleding bestellen uit China, maar hoe zit het dan met de belasting? Ik las al op internet dat je belasting moet betalen vanaf 22 euro. Hoe groot is de kans dat je pakketje er ook echt uit wordt gehaald en je moet betalen? is het het risico waard, of kan ik beter in meerdere keren bestellen en iets duurder uit zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:12

De kans is aanwezig. Maar je hebt idd ook kans dat je pakketje doorgaat zonder dat de douane 'm tegenhoudt. Het ligt er ook aan HOE ze het verzenden.

Als je in delen kunt bestellen (zonder telkens verzendkosten te betalen) is dat idd een optie. Onder de circa 25 euro (of 22 euro) hoef je geen invoerrechten te betalen. Hier is trouwens een site voor, dus met googlen kun je dat vast wel vinden :)

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:13

Ik probeer altijd onder de prijs te blijven. Indien je toevallig bij alieexpress bestelt.....de kleding ziet er op de foto's mooi uit, maar wat je krijgt niet. Ik bestel vaak Wii remotes en andere accessoires in China en ik heb pas een keer een naheffing gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:14

Alnate schreef:
Indien je toevallig bij alieexpress bestelt.....de kleding ziet er op de foto's mooi uit, maar wat je krijgt niet.

Dit is bij elke Chinese seller zo. Kleding is slecht gemaakt, goedkope kwaliteit en ziet er niet uit. Marktkleding maar nog slechter :')

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 23:15

Nee, ik wilde bij mart of china wat bestellen :)

Leslie90

Re: belasting dingen uit China bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:51

De kwaliteit is wel goed hoor, ik heb veel kleding uit China (vooral shirtjes) die ik nog steeds draag en niet kapot zijn oid. Één shirtje heeft van die palletjes erop, die heb ik al een jaar maar ziet er nog super uit, terwijl het normaal gesproken allang los zou laten door het wassen. Let wel op chinese maten, shirtjes kunnen kleiner vallen. Broeken en jassen zijn helemaal een ramp, meestal moet je die 2 maten groter bestellen.

Als je besteld voor een bedrag hoger dan 20 dollar moet je aan de verkoper vragen of hij even op het pakje 'low value' en 'gift' schrijft. De meeste verkopers doen dit ook uit zichzelf wel. Dan is er niks aan de hand. Postnl kan natuurlijk altijd wel je pakketje er tussenuit halen, is mij pas nog overkomen. Gewoon zeggen wat er in zit en niet vergeten een goedkoop bedrag te noemen :P anders kan je alsnog invoer kosten betalen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:55

Ik heb pas een pakketje uit Hong Kong ontvangen, de waarde was bijna 20 euro. Niks extra moeten betalen, vanaf 25 euro bestaat de kans inderdaad.
Het kan met wat pech wel lang duren voor het aankomt. Mijn pakket was er op een week, maar ik ken mensen die 3 maanden moesten wachten.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:03

Vraag of ze er Gift opzetten! Wij bestellen ook uit China, en laten er altijd gift opzetten. Toen nu toe niks hoeven te betalen maar we houden er wel rekening mee dat de kans erin zit dat het een keer gebeurd.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:48

Leslie90 schreef:
De kwaliteit is wel goed hoor, ik heb veel kleding uit China (vooral shirtjes) die ik nog steeds draag en niet kapot zijn oid. Één shirtje heeft van die palletjes erop, die heb ik al een jaar maar ziet er nog super uit, terwijl het normaal gesproken allang los zou laten door het wassen. Let wel op chinese maten, shirtjes kunnen kleiner vallen. Broeken en jassen zijn helemaal een ramp, meestal moet je die 2 maten groter bestellen.

Als je besteld voor een bedrag hoger dan 20 dollar moet je aan de verkoper vragen of hij even op het pakje 'low value' en 'gift' schrijft. De meeste verkopers doen dit ook uit zichzelf wel. Dan is er niks aan de hand. Postnl kan natuurlijk altijd wel je pakketje er tussenuit halen, is mij pas nog overkomen. Gewoon zeggen wat er in zit en niet vergeten een goedkoop bedrag te noemen :P anders kan je alsnog invoer kosten betalen.

Als ze aan de deur komen vragen wat de waarde is, kun je dan zelf gewoon een bedrag noemen???

Bedankt allemaal trouwens!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:51

Dan doen ze niet :P Ze pikken het bij de douane eruit ;)