High Tea recept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

High Tea recept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 17:12

Voor een verjaardag zondag moeten we allemaal een high tea hapje mee nemen.
Nu word er al meegenomen en gemaakt:
-Sandwiches
-Wraps
-Scones
-Brownies
-Cupcakes
-Worstenbroodjes
-Bladerdeeghapjes
-Sandwiches
-Cupcakes

Sja, mijn inspiratie is dus aardig op. Ik wilde Rocky Road maken, maar ze hadden weinig producten in de supermarkt. Morgen ben ik hele dag weg en zondagochtend ook, dus het moet heel makkelijk te maken zijn.
Het is de bedoeling dat je het zelf gaat bakken. Wilde al bonbons mee nemen, maar dat werd niet in dank afgenomen, want je moet het zelf helemaal maken namelijk.
Wie heeft er een tip? :)

NoName126

Re: High Tea recept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:16

kleine glaasjes met romige hangop en een vruchtencoulis?

Pak volle yoghurt een nachtje laten uitlekken(ik doe dat altijd in een zeef in een beslagkom met een handdoek in de zeef)
Hangop na 6 uurtjes ofzo uit de handdoek schrapen en in een kom doen.
Pakje slagroom op kloppen (niet stijf-stijf) en dit er onder spatelen.

Mooie glaasjes maken doe je door onderin een glaasje wat vruchtencoulis (of puddingsaus/jam etc)te spuiten met een spuitzakje, daarover een laagje hangop spuiten, en zo om en om een laagje of drie maken.
Ziet er prachtig uit en is een lekkere afwisseling met alle zoete gebakken hapjes.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:17

Er staat al zoveel op de lijst maar misschien millionaires shortbread of lemon bars, redelijk makkelijk te maken, maar de verschillende lagen moeten afkoelen dus het kost wel een beetje tijd.

Of kleine koude cheesecake, http://www.nigella.com/recipes/view/nutella-cheesecake Deze kan je ook wel in muffin vormpjes maken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 17:20

NoName, erg lekker klinkt het, maar het moet echt bakken zijn.

Depende, aan de millionaires shortbread had ik ook al gedacht, daar hoopt iedereen ook op. Maar ik vind het veel werk qua tijd om te maken met het afkoelen en dat ik nu ziek op bed ligt werkt ook niet mee :+

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:24

Arretjescake in kleine stukjes? :)

Of truffels maken?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:08

Als je iets hartigs wilt: stukjes komkommer uithollen en vullen met selleriesalade/tonijnsalade/zalmsalade (wat je maar lekker vindt). Kun je eventueel de salade nog zelf maken, maar als je echt voor makkelijk gaat, kun je die ook gewoon kopen.

En voor iets zoets: simpelweg zelfgebakken koekjes? Iedereen wordt blij van chocolate chip cookies. Zien er leuk uit en zijn absoluut niet moeilijk te maken. Of merengues (schuimpjes)? Of koop van die gebaksschelpjes en vul die met een lekkere crème en vers fruit, ziet er meteen feestelijk uit!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:33

Als je zo'n silicone hartjesvorm hebt zou je mini-arretjescakes in hartjesvorm kunnen maken. Is weinig werk :) Of mini-cheesecakes/monchou-kwarktaart, erg lekker en ook niet heel moeilijk/uitgebreid.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:37

Oreo bonbons maken!! Recept kan je wel op internet vinden, best simpel om te maken :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:49

Boterkoek misschien?

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:24

Mini pavlova's van eiwitgebak, slagroom en vers fruit!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:57

Het is niet helemaal bakken, maar ergens hier in VT staat maltesercake, en die is heel erg lekker en weinig werk :)

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:05

Kleine appeltaartjes in cupcakevorm gebakken? Deden het erg goed laatst bij onze High Tea ^^

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:09

Een hartige taart je kan een (kleine) sprinvorm nemen ik weet niet voor hoeveel personen het is?
Is heel simpel te maken en die krijg je in een restaurant vaak ook bij een High Tea.