Tuisnhuisje van metaal of kunsttof? Wat is het verstandigst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Tuisnhuisje van metaal of kunsttof? Wat is het verstandigst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 12:09

Zoals de titel al zegt wat is het beste tuinhuisje?Metaal of Kunststof.
Het zit namelijk zo dat ik de tuin aan het opruimen en opnieuw aan het inrichten ben en nu een tuinhuisje nodig heb.Hout begin ik niet aan omdat dat onderhoud vereist en daar de tijd niet voor heb :) .
Nu vroeg ik me af wat hebben de Bokkers? En wat zijn de voordelen en nadelen vinden jullie van het materiaal dat jullie hebben?
Ik wil graag metaal omdat die huisje goedkoper zijn dan de kunststof maar manlief roept dat het toch heel snel gaat roesten en je met condens zit.
De bedoeling is dat de grasmaaier erin gaat en het allerbelangrijkset de BBQ :') en natuurlijk potgrondzakken en rekken met mijn spulletjes en zaden voor de moestuin en als er dan plek is de twee grote voertonnen voor de kippen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:14

Kunststof is onderhoudsvriendelijk, niet geheel onderhoudsvrij :P Het wordt 'lelijk' (groene aanslag), maar met de hogedrukspuit is dat er ook zo wel weer af :)
Ijzer zal minder isoleren en inderdaad grote kans op roesten. Nu heb je daar dan wel weer hammerite voor :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:24

Ik ben over beide niet écht te spreken :) maar als je echt wilt kiezen tussen die 2 dan nog liever kunststof.
Maar ga niet voor de goedkoopste oplossing, want die kwaliteit is niet zo best.
Na wat jaren verhard het materiaal en kan dan heel makkelijk breken.

Van metaal heb ik er 2 gehad. De 1e is al een hele tijd geleden. Die was best zwaar qua materiaal. Dus toen ik kort geleden ook weer een nieuwe bergruimte zocht dacht ik weer voor metaal te gaan. Dat bleek een misrekening. Toen ik het eerste onderdeel uit de doos haalde dacht ik nog dat ziet er stevig uit, maar het bleken er 4 te zijn. Dus bleef er qua stevigheid niet zo veel meer over :D
Het was net iets dikker als zilverpapier :D

Schuurtje 'nieuw in doos' verkocht en gewoon een aantal brede schaaldelen Douglas gekocht en op Marktplaats een stevige 2e hands (hardhouten) buitendeur aangeschaft.
Douglas is een sterke houtsoort en gaat ook onbewerkt lang mee. Het wordt dan wel wat grijzer.
Dan krijg je dus zoiets :)
Afbeelding
Overigens zitten hier mijn cavia's 's zomers in :)

liesjecryos

Re: Tuisnhuisje van metaal of kunsttof? Wat is het verstandigst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 13:37

Als het kunststof wordt,wordt het van het merk Keter.
Ik hoor daar heel veel goede verhalen over.
Een keer met hoge druk spuit is niet erg,als ik maar niet hoe te schilderen om de paar jaar :)
Ik ken mezelf,en dan zeg ik snel,doe ik volgend jaar wel.....en dus gebeurt het nooit :o
En zelf bouwen met platen ga ik niet doen,mijn gezondheid is niet al te best en ik zit door bedrijf en kinderen met tijdnood.
Ik moet wel zeggen dat het er wel heel leuk en mooi uitziet je huisje Dubbeldun.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:40

Vind dat huisje van DD ook super leuk!

Wij hebben een grote tuinkast gehad van Ketter. Echt een super ding! Konden het bij ons nieuwe huis helaas niet kwijt en toen is ie na 10 jaar trouwe dienst nog weer naar een nieuw baasje gegaan :D