Er zit een man in mijn kast...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ArankaM

Er zit een man in mijn kast...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 01:09

Of er is een inbreker beneden, een gek op de badkamer etc. Ik zit mezelf dus een beetje gek te maken, ik hoor van alles en denk dingen te zien. Ik kan eigenlijk niet meer lekker alleen slapen, bij mijn vriend slaap ik zo en als hij bij mij is hoef ik alleen mn ogen te sluiten en ik slaap al.
Ongeveer twee weken geleden werd ik s'nachts half wakker en zag iemand in mijn kamer staan, waarschijnlijk droomde ik nog half, maar ik werd toch wakker. Ik durfde niet nog eens goed te kijken en heb toen ook niet meer geslapen (het was half 4). Sindsdien kom ik niet meer rustig in slaap, vooral niet als iedereen al slaapt. Ik zit dus vanalles in mijn hoofd te halen.
Mijn zus heeft dit ook, ik heb jaren bij haar geslapen, maar ik vond het altijd fijner in mijn eigen bed. Nu kan ik niet meer bij haar slapen, omdat ik last krijg van mijn rug op haar bed en zij mijn bed ook niet fijn vind.
Ik ben eigenlijk echt een mietje met dit soort dingen, ik kan ook helemaal niet tegen horor. Ik heb het ooit gezien op school en toen mijn ogen dicht gedaan op de enge stukken en heb toen weken lang eigenlijk niet alleen durven zijn.
Ik vraag me af of meer mensen dit hebben en misschien tips hebben. De meesten zullen denken: Wat voor een gek is dat?! Ik geef ze groot gelijk :,)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:13

Haha, heb ik ook wel eens hoor. Ik heb nogal eens de neiging om Ghost Hunters te kijken vlak voor het slapen gaan :')

Maare, hoe lang heb je al dat je dingen ziet en hoort enzo? En wat voor soort geluiden?

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:14

T is best een natuurlijke gedachten gang.
je lichaam is psychoanalytisch bezig. Probeer je zelf er over heen te zette if praat met een maatschappelijk werker oif. Dan ben je er zo van af.

Sorry maar het kan erger worden. :-)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:16

Ik heb het zelfde! Ik ben ook bang alleen! ben altijd bang dat iemand me ineens pakt van achter als ik overal de lampen aan het uitdoen ben. Bij beneden waar onze opslag is voor de flessen van het restaurant en de wasmachines nou dan klik ik die lamp uit en ren ik heel hard de trap op met een bonkend hart! Meestal loopt me vriend mee omdat ik het ook eng vind om dan benden(gasten wc) naar de wc te gaan als we dicht zijn! Ik ken het gevoel wel!! Maar wat je er tegen kunt doen weet ik niet..

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:16

Bij het openen van je topic dacht ik meteen: 112! En toen las ik verder en begon ik een beetje :') te doen. Ik snap je wel hoor, ik zit er zelf ook mee met dat soort irrationele angsten, haha! Ook ik slaap beter bij mijn vriend, iets met je veilig voelen ofzo :+ En laat nu net mijn vriend voor een heel jaar weg zijn, ik slaap totaal niet -O- Als ik iemand in mijn kamer zie staan 's nachts ben ik klaar wakker en ook meteen klaar voor de aanval, of het nou mijn badjas is, mijn ouders zijn of mijn slaapwandelende broertje is ofniet :P Probeer voordat je gaat slapen technologie te mijden, geen films, laptop of telefoon. Lees een boek (geen spannend boek, het liefst zo'n klef romannetje), drink wat thee of schrijf een dagboek vol. Je kunt ook een uurtje voordat je gaat slapen, wat oefeningen doen zodat je wat vermoeider wordt. Ik hoop dat de angsten wat afnemen met de tijd. Doet het bij mij wel in ieder geval :)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:17

Ik heb dat wel! Ik doe 's nachts standaard m'n ogen dicht als ik naar de wc loopt, omdat ik bang ben dat ik een inbreker zie. Ook kan ik niet slapen met m'n deur open, dan ben ik doodsbang dat ik niet hoor als er iemand binnenkomt. Dat soort dingen. Geen flauw idee hoe het kan. Er is nooit bij ons ingebroken, ik heb een geweldige jeugd gehad. Kortsluitingkje in mijn hoofd denk ik altijd maar :P

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:18

Hmm... Heb je dit ook overdag? Misschien klink ik een beetje dramatisch, maar heb je hier al eens hulp voor gezocht? Het lijkt mij niet echt fijn om zo in angst te leven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:20

Ik heb het ook met periodes :+ Als ik dan 's avonds de trap op loop doe ik eerst in alle kamers de lichten aan en kijk of er niks is. Is bij ons vroeger 2x ingebroken dus ik vertrouw het allemaal niet zo. Stoelen zie ik ook regelmatig aan voor personen. Jezelf een schop onder je hol geven dat je je niet aan moet stellen werkt bij mij redelijk goed. Vind het wel een beetje flauwekul namelijk.

Enge films ed kan ik dan wel weer met een gerust hart kijken, daar slaap ik echt niet minder van.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:20

Je moet de cirkel zien te doorbreken. Ik "zie" ook wel eens dingen, maar alleen als ik behoorlijk oververmoeid ben. Dan gaat je brein dingen voor je invullen die er niet zijn. De beste remedie is dus genoeg slapen. Je zou Valeriaan kunnen slikken of nachtrust thee kunnen drinken om te zien of dat voldoende helpt. En anders toch kijken voor een comfortabeler bed bij je zusje.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 01:23

Ik heb nog steeds (zonder grapjes) nachtmerries over Sneeuwwitje. Ik heb het mijn hele leven af en toe dat ik denk dat ik iets zie of hoor, maar nu dus elke avond als ik alleen slaap. We hebben een oud huis en dat maakt eigenlijk altijd wel geluiden. (Tikken, kraken etc. )
Overdags heb ik het eigenlijk nooit, behalve dan toen ik die hororfilm gekeken had.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:26

Ik heb het een periode gehad.. In december is mijn hond overleden (woonde bij mijn ouders in de provincie Groningen, ik zit op kamers in Utrecht) en de eerste paar dagen kon ik amper slapen. Ik hoorde allerhande geluiden etc. Ik maakte mijzelf eigenlijk bang. Iedere nacht weer een aantal keer mijn bed uit om te controleren of mijn raam op slot zat, nog een keer naar beneden om te kijken of de klem op de voordeur zat etc. Op de een of andere manier was de veiligheid van het hebben van een ("waak")hond verdwenen (in Utrecht is nooit een hond geweest overigens) en werd ik bang voor inbrekers. Na een week of twee is dit vanzelf overgegaan. Voordat we een hond hadden had ik overigens ook nooit angst voor inbrekers o.i.d.

Het is waarschijnlijk je eigen angst die ervoor zorgt dat je deze dingen hoort en ziet.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 01:28

Bedankt voor de tips en goede raad :). Ik moet me ook niet aanstellen, maar soms( als het in slaap komen wel is gelukt) ben ik ook niet helemaal wakker en kan ik niet helder denken. Ik kijk het nog even aan, stel het blijft, ga ik even bij de huisarts langs.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:31

ArankaM schreef:
Bedankt voor de tips en goede raad :). Ik moet me ook niet aanstellen, maar soms( als het in slaap komen wel is gelukt) ben ik ook niet helemaal wakker en kan ik niet helder denken. Ik kijk het nog even aan, stel het blijft, ga ik even bij de huisarts langs.

Je moet het niet zien als aanstellerij.. Dat is het namelijk niet. Aanstellen is het erger maken van dingen dan dat je daadwerkelijk beleeft. Angsten vallen naar mijn mening niet onder aanstellerij :n

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 01:34

Animal schreef:
Ik heb het een periode gehad.. In december is mijn hond overleden (woonde bij mijn ouders in de provincie Groningen, ik zit op kamers in Utrecht) en de eerste paar dagen kon ik amper slapen. Ik hoorde allerhande geluiden etc. Ik maakte mijzelf eigenlijk bang. Iedere nacht weer een aantal keer mijn bed uit om te controleren of mijn raam op slot zat, nog een keer naar beneden om te kijken of de klem op de voordeur zat etc. Op de een of andere manier was de veiligheid van het hebben van een ("waak")hond verdwenen (in Utrecht is nooit een hond geweest overigens) en werd ik bang voor inbrekers. Na een week of twee is dit vanzelf overgegaan. Voordat we een hond hadden had ik overigens ook nooit angst voor inbrekers o.i.d.

Het is waarschijnlijk je eigen angst die ervoor zorgt dat je deze dingen hoort en ziet.

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je dit had, juist toen je hond overleden was. Ik heb zelf ook twee honden en ook echt wel waaks. Al helpen zij mij niet echt, omdat ze soms s'nachts heel hard gaan blaffen, terwijl er niets is. Ik kijk dan vaak even door het raam.
Het is ook vooral mijn eigen angst, want er is niets.
Nu erover praten helpt ook al goed, ik lig nu al iets rustiger in bed.

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:43

Heel herkenbaar! Gelukkig slaap ik eigenlijk vrijwel altijd samen met vriendjelief maar als hij eens een keer een nachtje weg is ben ik vaak bang. Bij elk geluidje die ik hoor ga ik me dan bedenken wat het zou kunnen zijn. Dat kan zijn, iemand die de voordeur open probeert te doen, iemand die stilletjes de trap op loopt of een grote meteoriet die steeds dichterbij de aarde komt. Als ik in bed lig en het ligt is uit durf ik ook echt niet om me heen te kijken of ik iets zie, veel te bang om iets te zien, lig vaak stofstijf in bed.. Ook durf ik niet langs open ramen te lopen als het donker is enz. (stel je voor dat er iemand buiten staat met een pistool en je ineens voor je hoofd schiet, haha) Als ik dus alleen thuis ben zorg ik er gewoon voor dat zodra het donker wordt ik de gordijnen alvast dicht doe en een lampje aan in de keuken (waar het normaal donker is). En vooral jezelf blijven bedenken dat het ONZIN is en je gedachten ergens anders op proberen te richten. Niet toestaan dat je erover na gaat denken. Is in het begin moeilijk maar ik moet zeggen, de laatste 3 keer dat vriendjelief weg was ben ik niet bang geweest! (hiephoi, dat mag ook wel als je al bijna 27 bent :') )

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:45

Ik herken dit! Zodra ik moe word staat er altijd een man in de hoek van m'n kamer. Nouja, bijna altijd. Vroeger durfde ik dus ook nooit slapend mijn kamer in te kijken. Ik moest altijd perse met mijn gezicht naar de muur. Nu ik wat ouder ben blijf ik vaak net zo lang in de enge richting staren tot mijn hersens eindelijk het enge beeld onschuldig maken. Vaak is het en schaduw van mijn laptop lampje etc. Stomme dingen zijn het. Sinds ik een kat heb die meestal bij mij op bed slaapt,gaat het stukken beter. Krijg geen hartkloppingen of zweet/paniekaanvallen meer. Alle ramen en voor/achterdeur in huis hebben nu dievenklauwen dus voor inbrekers hoef ik gelukkig niet heel bang te zijn.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:45

Ik ben eigenlijk nooit echt bang, maar soms dan heb ik opeens zo'n avond dat ik over mensen lijkt te zien of echt zo'n onbehaaglijk gevoel krijg dat er iemand achter me loopt. Wat ik dan doe is in mijn geval christelijke muziek aanzetten en meezingen of iig meepraten. Natuurlijk kan het ook gewone muziek zijn als je niets met God oid hebt :) Dat werkt precies hetzelfde; drijft de enge stilte of juist het enge geluid weg :) Verder laat ik op zon avond gewoon het ganglicht aan. Jammer dan van de 5 watt die de hele nacht verspild wordt xD
En verder idd proberen jezelf rust in te praten en te vertellen dat het alleen gedachtes zijn.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 01:48

DAMWolf schreef:
Ook ik slaap beter bij mijn vriend, iets met je veilig voelen ofzo :+ laat nu net mijn vriend voor een heel jaar weg zijn, ik slaap totaal niet -O-

Pfoe een jaar is wel erg lang, dat zou ik echt niet volhouden. (In meerdere opzichten niet := ) Ik vind als ik naar school moet 5 dagen al lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:49

Ik heb het vroeger heel lang gehad, ook na zo'n droom.

Ik droomde half, en zag iemand heel eng op mijn balkon dansen, door de luxaflex heen. Ik heb daarna een heeeele lange tijd niet durven te slapen. Het gaat vanzelf weer over, maar het is inderdaad vervelend.

Advies: Zet een zacht muziekje op ofzo (wat natuurlijk wel na een tijd weer stopt), dat lijdt af, en doorbreekt de stilte. Als je zo bang bent, ga je vanzelf ook heel goed luisteren, en dan maken kleine kraakjes die je normaal ontgaan, het nog erger.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 01:52

Dankjullie wel, alleen al dat jullie het begrijpen en herkennen, helpt mij enorm.

Muziek luisteren gaat helaas niet. Er staat geen muziek op mijn telefoon en heb ook geen radio hier. Ik heb wel radio op mijn telefoon, maar vriendlief heeft mijn oortjes.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 02:01

Ik ken het heel goed.

Vroeger kon ik heus wel tegen horrorfilms en verhalen lezen over aliens enz enz :+ . Niet dus. Weken/maanden kon ik niet slapen.
En de clip Thriller heeft ervoor gezorgd dat ik 's avonds niet alleen langs kerkhoven/ kerken met graven loop.

Inmiddels ben ik er aardig overheen gegroeid, want weet van mijzelf waar ik nachtmerries van krijg. Behalve bij bepaalde dingen, als er iemand overleden is o.i.d.
Ben een beelddenker, en is niet altijd even goed voor je nachtrust :+

Maar hoe stom het misschien ook klinkt, er is 1 iemand die mij altijd in slaap helpt.
En dat is Harry Potter.

Veel te piekeren of grote kans op nachtmerrie's, dan zet ik Harry Potter op en val samen met hem in slaap.
Ik kijk niet, maar luister alleen.

Misschien helpt het voor jou ook TS? Of misschien een zacht rustig (smooth jazz o.i.d.) muziekje waar je naar kan luisteren en je op concentreren?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 02:02

Ik word vaak wakker en zie dan spinnen lopen , mn moeder heeft dat ook maar dan hele grote spinnen , en dan zoek ik het licht maar kan het niet vinden. Soms maakt mn vriend me dan wakker.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 21-02-14 02:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 02:02

Zit je nu op je telefoon? Download dan ff spotify als je nog ruimte hebt, daar kan je gratis muziek luisteren als je internetverbinding hebt :)

Anoniem

Re: Er zit een man in mijn kast...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 02:05

Ik sliep bij mijn moeder ook altijd goed. Tot dat ik bij mijn vader ging wonen wegens omstandigheden. En werd helemaal gek van het idee dat er geen hond lag beneden. En had toen ook net in 2 maand tijd 2 hondjes verloren.

Dus toen is er een labrador gekomen. En ook nog eens erg waaks voor zijn ras. Dus ik slaap weer heerlijk. Gewoon het idee dat er een hond in huis is. Meestal ligt hij bij mij op de kamer.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 02:08

Ja ik zit nu op mijn telefoon. Ik heb internet, dus ga zo even spotify downloaden. Goed plan!

Net ook even met mijn vriend gebeld, dat heeft mij ook wel even geholpen. Hij was nog aan het werk en kon wel even babbelen. Erg fijn!