soms bang voor inbraak/overval wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

soms bang voor inbraak/overval wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 23:51

Hallo allemaal,

De eerste wijk waar ik woonde was geen fijne wijk. Er waren met regelmaat inbraken en geweld. Sindsdien ben ik altijd een beetje bang dat er wordt ingebroken of dat ik wordt overvallen als ik vroeg naar mn auto ga of in de avond over staat loop. Het is niet dat ik het niet durf, maar het spookt soms wel door mn hoofd en ik luister altijd heel goed om te horen of er niet iemand onverwachts dichtbij komt. Als ik een paar dagen weg ben maak ik me ook wel eens zorgen of de auto nog heel is. Dit terwijl ik in deze buurt nog niks zelf heb meegemaakt, maar ik lees wel soms vervelende nieuwsberichtjes van dingen die in de buurt gebeurd zijn. Herkent iemand dit?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:53

Ik heb dat alleen als ik helemaal alleen thuis ben. Dan denk ik 'Wat als..'. Vooral nu er hier in de buurt weer zo'n vlaag van inbraken is. Maar ben meer bang voor de honden.

Als het echt teveel wordt ga ik op de bank liggen of neem ik de benches mee naar boven. Zijn 2 kleintjes, dus dat kan makkelijk haha.

Edit
Op straat ben ik echter nooit bang. Het is ook bewezen dat als je zelfverzekerd loopt de kans dat je wordt overvallen heel klein is, of iig veel kleiner. Dus blijf zelfverzekerd lopen, ook al ben je dit niet!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:54

Ik ben ook bang voor overvallen. Ik doe dan ook nooit de deur open. Alleen voor pakketjes die ik ook echt verwacht.

Buiten loop ik sws niet graag 's avonds alleen. Later zal ik wellicht camera beveiliging ophangen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:55

Ik! Maar ik woon in een niet zo'n fijne buurt wat dat betreft, tussen de prutsmutsen en de coffeeshop in. Er zijn hier ook veel roofovervallen en inbraken geweest, maar ik heb de deur altijd dubbel op slot als ik slaap en als ik 's avonds over straat ga, zorg ik ervoor dat ik er niet onzeker uit zie. Het is verder echt een gave buurt dus dit is gewoon een beetje de prijs die ik moet betalen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 23:57

Ik ben zelf ook klein en lijk jong.denk dat dit ook een beetje mee kan spelen. Als ik ten minste vrienden spreek die groter zijn en er ouder uit zien lijken er ook minder last van te hebben.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:57

Nou hier ook iemand die er zo bang voor is.

Vanmorgen toen we wakker werden stonden hokken van de kippen en varken open. Konijn liep los in het tuinhuisje, niet in zijn hok maar hok zat wel dicht. Spullen van een plank in het tuinhuisje is gevallen???!!!

Gelukkig zijn ze niet binnen geweest voor zover ik weet, hebben 2 honden die dan heeel enthousiast worden en dan was ik wel wakker geworden ( was op de bank in slaap gevallen ).

Nu is mijn vriend werken tot ongeveer 2 uur vannacht, en ben ik zo enorm bang dat er weer iemand komt! Zit nu op de bank beneden en ga denk ik ook pas op bed als hij thuis is!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:59

Herkenbaar.. ik heb nooit echt alleen in een huis durven slapen, zelfs niet in mijn eigen := Toen ik nog bij mijn ouders woonde en zij op vakantie gingen, sliep ik beneden op de bank bij de honden. Inclusief een Sint Bernard, dat gaf wel een beetje een gevoel van veiligheid ;) Ook al deed ze geen vlieg kwaad...

Ik vind het ook eng om de deur te openen als ik niemand verwacht. Alleen op straat lopen of bij ons op de parkeerplaats in het donker ook. Mijn vriend maakte dat laatste nog even erger door me een keer enorm te laten schrikken toen ik van mijn auto naar de deur wilde lopen. Maar dat doet hij nooit meer O:) Voordat ik het doorhad, had ik hem al een flinke klap op zijn gezicht gegeven.. Dus reflexen heb ik wel :')

Dus ja, ik ben best een beetje paranoide.. Of voorzichtig, hoe je het ook wil noemen..

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:59

Hier heb ik ook heeeel erg last van. Heb zelfs een inbraak mee gemaakt bij mijn vader toen ik thuis was met mijn broer en zusje terwijl wij sliepen. Doodeng, ze kwamen gewoon onze kamer binnen. Totddat ze zagen dat er iemand sliep. Ook daarvoor was al ooit eens ingebroken bij mijn vader toen niemand thuis was.
Sinds een paar maanden heb ik slaap problemen bij mijn vader en slaap hewl erg slecht daar. Ik heb tijden gehad dat ik huilend in slaap viel omdat ik zo bang was. Ik durf niet alleen thuis te zijn daar en slapen vind ik nog steeds erg lastig. Er zijn nachten dat ik om 2 u nog niet slaap. Ik schrik van elk geluid of auto die langs rijd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 00:01

Het is een lastig probleem, maar zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige.

roooooss

Re: soms bang voor inbraak/overval wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:03

Het is inderdaad en erg vervelend en lastig probleem wat niet zo maar op te lossen is.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:04

Dat heb ik ook bij het minste of geringste spits ik mijn oren al.
We hebben nu een Mechelse herder in huis.
Die moet gaan waken Edit is nog een puppy.
Je hoort zulke rare dingen de laatste tijd zo van geweld en roof overvallen.
Als ik alleen thuis ben doe ik echt niet open.
Een paar maanden geleden lag mijn poes bij me op bed begon ze zo ineens te blazen en te grommen scheen er iemand met een zaklamp naar binnen ik vlug het licht aan en het balkon op en schreeuwde maak dat je weg komt kreep.
Heb hem niet meer gezien.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:08

Ik ook, ik woon in een van de betere wijken. In het bos dus je kan onopvallend inbreken.

Sinds ik hier woon, dat is 8 jaar, is hier zeker 7 keer ingebroken van de 20?? Huizen.
En ook gewoon op klaarlichte dag, terwijl de bewoners in de tuin zaten.

Echt heeel bang ben ik niet, het spookt wel door mijn hoofd soms. Maar dan denk ik waarom zouden ze hier inbreken als ze tegenover ons 6 auto's hebben en een heel aantal nullen op de bank.

Komen ze onze toyota aygo zeker stelen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:09

In huis ben ik nooit bang. Ik heb 4 leo's die heel groot, harig en waaks zijn wat er om het huis gebeurd. S'avonds alleen buiten soms wel, behalve als ik een hond mee heb. Ik ben niet zo bang aangelegd maar ik probeer in het donker alleen lopen wel te voorkomen ondanks dat ik in een goeie buurt woon.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:14

Hier in de wijk of in t hele dorp eigenlijk wordt zelden in gebroken. En heb 2 honden rondlopen die het niet op vreemde hebben als we er niet zijn. Om de een of andere vage reden droom ik daar de laatste week behoorlijk veel over.

Denk omdat ik nu veel alleen thuis ben. Moeders is verhuisd en vriend en ik zijn hier blijven wonen. Woon hier al vanaf dat ik geboren ben. Maar dat maakt me af en toe wat bang. Ook enorm bang voor brand... Met name als we er niet zijn en de honden wel thuis zijn.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:17

Ik ook....woon in de bebouwde kom van een dorp maar toch erg vrij (lees: donker) en ik ben vaak alleen thuis :( Ben in mijn tienerjaren (ben nu van middelbare leeftijd) geconfronteerd geweest met een r*kker voor het raam van het ouderlijk huis toen ik 'savonds alleen thuis was en dat heeft geleid tot altijd angstig zijn bij het alleen thuis zijn.
Een hond verminderd de angst niet, destijds hadden we thuis 2 grote indrukwekkende honden (Bouviers) en die bleven lekker doorsnurken :n

Ik kijk expres geen programma's als Opsporing Verzocht e.d. want als ik die ellende zie gaat de angst overheersen en daar ben ik te vaak voor alleen thuis. Ik probeer er maar niet zoveel aan te denken anders heb je geen leven meer.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:12

Oh jak dat kan ik me voorstellen! Tijdje terug had ik voor nog geen gordijnen, achter vond ik niet zo erg, maar de weerspiegeling van de tv zag ik in de raam. Ik ging van ellende boven tv kijken in bed omdat ik continu het idee had dat er iemand voor de raam kon staan. Terwijl k zoiets nooit mee gemaakt heb 8)7

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:12

Weinig last van. Ik woon in een benedenwoning in een buurt die ook als minder bekend staat, maar ik zit wel aan een redelijk drukke straat. Ik maak me meer zorgen dat ze inbreken en spullen jatten als ik weg ben, weet nooit of het nou handig is om de gordijnen open te laten of dicht te doen :+

Vroeger bij m'n ouders had ik er nog wel eens last van, als ik wat hoorde. Als ik eenmaal op bed lag was het meer dat zodra ik een geluid in de stal hoorde, ik bang was dat er iets met de beesten was. Dat was wel echt een belemmerende angst, regelmatig nog even wezen checken of alles in orde was, in m'n pyjama naar buiten. :+

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:16

Herkenbaar.. Ik ben hier ook bang voor. Ik woon in een relatief veilige wijk, waar voorheen eigenlijk nooit iets gebeurde, tot vorige week.. Inbraak en een auto meegenomen, dus voel me niet zo heel veilig meer. Gelukkig beschikken wij over de nodige bewaking dus dat zit wel goed. }:)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:27

Herkenbaar! Ik woon afgelegen op een laan, naast een groot veld waar ze villawijken aan het bouwen zijn aan de rand van Den-Haag. Hier zijn al veel inbraken geweest en heel vaak zien we van die creepy types langs de huizen rijden en naar binnen gluren. Nu is er wel vaak politie, maar vorige week is er weer 2 keer ingebroken. Toen ik van de week de deur uit ging zag ik aan de overkant van mijn huis, achter de sloot iemand op z'n hurken zitten kijken naar ons huis. Toen ik kwam liep die gauw weg. 3 weken terug stond er een Marokkaan voor de deur, vroeg waar tram 9 was. Mij kan je niet wijs maken dat je op een afgelegen laan de weg kwijt bent geraakt.. Even later in de groepsapp van de laan hoorde ik dat hij bij paar andere huizen het zelfde heeft geprobeerd. Sinds al deze gebeurtenissen ben ik toch ook wel bang, ik doe de voordeur nooit meer zomaar open, of op de ketting een stukje of ik ren naar boven en vraag uit het raam boven wat er is. Deur is áltijd op slot. Het is gewoon wachten wanneer wij aan de beurt zijn.. :\

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:36

Wat rot voor jullie zeg.
Gelukkig niet zo'n last van.
Ik woon alleen, in een benedenwoning in de mindere buurt van een nette omgeving.
Iedereen kan zo vanaf de straat bij me naar binnen kijken.
Misschien is dat juist wel veilig. De hele buurt kan zien als er iets mis is, en potentiële inbrekers zien meteen dat er niks duurs te halen valt b

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:38

Ik woonde voorheen echt in een asowijk. Veel brandstichting, auto's werden gesloopt en veel ruzies. Daar voelde ik me echt niet prettig. Heb er 3 jaar moeten wonen voordat ik ergens anders terecht kon.
Waar ik nu woon voel ik me een stuk veiliger. Al doe ik 's avonds nooit de deur open als ik niemand verwacht.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:51

en daarom heb ik 2 GROTE honden, met 1 valt sowieso niet te sollen, wat de ander doet weet ik niet.Ze blaffen om het minste of geringste behalve 's nachts dan zijn ze stil, zouden ze dan blaffen is er echt wat aan de hand en kan ik bang worden ;)

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:59

Ik heb er ook veel last van.. vooral als ik alleen ben als bijvoorbeeld mn vriend een avond uit is..
Gelukkig heb ik nu een amerikaanse stafford en daar voel ik me heel fijn bij. Ik weet zeker als er iemand naar me toe komt met een verkeerde bedoeling hij me altijd zal helpen..
Als ik alleen naar bed ga kijk ik eerst alle slaapkamers na en kruip dan in bed :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:27

xkimmx schreef:
Herkenbaar! Ik woon afgelegen op een laan, naast een groot veld waar ze villawijken aan het bouwen zijn aan de rand van Den-Haag. Hier zijn al veel inbraken geweest en heel vaak zien we van die creepy types langs de huizen rijden en naar binnen gluren. Nu is er wel vaak politie, maar vorige week is er weer 2 keer ingebroken. Toen ik van de week de deur uit ging zag ik aan de overkant van mijn huis, achter de sloot iemand op z'n hurken zitten kijken naar ons huis. Toen ik kwam liep die gauw weg. 3 weken terug stond er een Marokkaan voor de deur, vroeg waar tram 9 was. Mij kan je niet wijs maken dat je op een afgelegen laan de weg kwijt bent geraakt.. Even later in de groepsapp van de laan hoorde ik dat hij bij paar andere huizen het zelfde heeft geprobeerd. Sinds al deze gebeurtenissen ben ik toch ook wel bang, ik doe de voordeur nooit meer zomaar open, of op de ketting een stukje of ik ren naar boven en vraag uit het raam boven wat er is. Deur is áltijd op slot. Het is gewoon wachten wanneer wij aan de beurt zijn.. :\

Heb je de politie gebeld? Ik zou van dit soort dingen zéker melding maken hoor!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:40

imd schreef:
xkimmx schreef:

Heb je de politie gebeld? Ik zou van dit soort dingen zéker melding maken hoor!

Ik zelf toen die jongen aan de deur stond niet, werd wakker gebeld dus drong niet echt tot me door. De buren wel toen. Tegenwoordig word iedere dag wel de politie bijna gebeld door vreemde figuren.. Rijden ook zo'n 2 keer per dag ter controle langs.