Ik hoorde vandaag iets wat niet voor mijn oren bestemd was..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Ik hoorde vandaag iets wat niet voor mijn oren bestemd was..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 18:53

Dag Bokkers, er moet me iets van het hart.. Ik hoorde vandaag op school namelijk iets wat niet voor mijn oren bestemd was, en ik ben er nog steeds niet goed van.
Het eerste uur had ik geen les en moest ik omdat ik al drie keer te laat ben gekomen 'voorblijven' op het onthaal. Ik zat er dus rustig mijn lessen na te kijken tot de directie, coördinator en de mevrouw van het onthaal een gesprek begonnen over een bepaalde leerling in de ruimte ernaast. De deur stond wijd open en ik kon dus alles horen wat er gezegd werd.

Nu moeten jullie wel weten dat op mijn school een aantal 'top'sporters zitten, er valt niets met de jongens aan te vangen, leerkrachten hebben geen controle over hun, ze permitteren zich alles, krijgen al een aangepast lessenrooster om hun trainingen te kunnen volgen maar zijn nooit in orde met hun taken. Kortom, ze lappen alle regels aan hun laars en hebben voor niemand respect.

Maar nu terug naar dat gesprek over die bepaalde leerling. De leerling in kwestie was dus een van die sporters, hij had eerder deze week naar 't schijnt een test moeten maken voor een bepaald vak en is 'm gewoon gesmeerd, zonder langs het onthaal te gaan, dus niemand wist dat ie weg was. Feitelijk heeft ie dus gespijbeld, en spijbelen wordt bij ons steeds bestraft met drie keer nablijven. Er werd in het gesprek gepraat over wat ze met hem zouden aanvangen, zegt de directeur iets van "als hij nog één sanctie krijgt wordt hij uit zijn team gezet, en we willen geen ruzie met *team huppeldepup*, dus ik ga wel gewoon een gesprekje met hem hebben". De leerling is dus niet bestraft voor het spijbelen, en ik heb nu letterlijk met mijn eigen oren gehoord dat de sporters worden voorgetrokken. Ik was woedend.
Ik heb er met de andere leerlingen van mijn klas over gepraat en zij zijn er ook niet over aan te spreken, zelfs de leerkrachten hebben genoeg van die jongens hun gedrag, maar ze hebben niets te zeggen. Er wordt vermoed dat het team van de sporters onze school sponsort.. Maar moest een normale leerling zich gedragen zoals zij zich gedragen zou deze sowieso binnen de twee weken uit school liggen! Iedereen gelijk voor de wet zeggen ze dan, maar hier wordt wel duidelijk een onderscheid gemaakt tussen een gewone leerling en de sporters.

Wat vinden jullie hiervan? Hoe zouden jullie reageren? Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, ik vind dit zelf enorm oneerlijk tegenover andere leerlingen toe, en ik denk dat als ik in de toekomst ooit een probleem zou hebben met de directie ik dit zeker ga aanhalen.

Ik heb met opzet de naam van de school niet vermeld en de naam van het team van de sporters ook niet en ook niet wat er letterlijk gezegd is geweest, maar moest iemand vragen hebben mag dat altijd via pb.
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 20-02-14 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Re: Ik hoorde vandaag iets wat niet voor mijn oren bestemd was..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:56

Terecht dat je het oneerlijk vindt. Is er een vertrouwenspersoon bij jullie op school?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:56

ik zal het eens gaan melden. wat jij hebt gehoord.
en eens duidelijk maken dat ook al heb je geen bewijzen, dat je daar wel op komt als het zo door gaat.
En doe dat dan vooral met een groep + ouders, als dat mogelijk is :j

Dit hoort gewoon echt niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:58

Het afluisteren van een gesprek en de gegevens daarvan doorspelen, vind ik eigenlijk nog veel erger !

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:59

Ik kan alvast een sprookje de wereld uit helpen: sportteams sponsoren geen scholen.
Sportteams worden juist gesponsord ;) (dus het zou andersom kunnen zijn..)

Het kan trouwens best zijn dat ze een hartig woordje met de persoon in kwestie gaan spreken hoor.
En dat er op een bepaalde manier wel gestraft wordt maar dan niet met nablijven.
Dit soort situaties vragen vaak om maatwerk.

Op middelbare scholen gaan onder leerlingen nogal vaak spookverhalen die enorm opgeblazen worden.
Misschien is dit een op zichzelf staand incident en valt het verder wel mee.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:00

Ik zou het laten gaan. Je gaat er waarschijnlijk geen speld tussen krijgen.
Topsport betekend vele uren trainen. En dan zou school nog een uur nablijven eisen, terwijl de jongen traint voor een club die de school sponsort.

Ergens snap ik de school wel.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:00

Shirley schreef:
Het afluisteren van een gesprek en de gegevens daarvan doorspelen, vind ik eigenlijk nog veel erger !

Afluisteren? :+ Moeten ze de deur maar dicht doen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:01

Shirley schreef:

Afluisteren? Ze waren in de ruimte ernaast aan het praten met de deur wijdopen, ik ga mijn oren ook niet dichtstoppen omdat zij zo dom zijn geweest om in het bijzijn van een leerling zulke dingen te zeggen!

Pauline schreef:
Terecht dat je het oneerlijk vindt. Is er een vertrouwenspersoon bij jullie op school?

Ja, maar dat is dus die coördinator die bij het gesprek was.

Pauline schreef:

Een klasgenote haar moeder zit in de ouderraad, daar gaan ze het ook aanhalen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:01

Voortrekken hoort zeer zeker niet, een keer iets door de vingers zien kan best.
Maar zoals jij het omschrijft en ik ervan begrijp mogen de topsporters nagenoeg alle regels aan hun laars lappen, omdat de leraren er toch niets van zeggen.
Nee vind dit niet kunnen, getalenteerd of niet getalenteerd, er moeten duidelijke regels zijn voor alle leerlingen van die school en die moeten voor iedereen gelden.

Ceriadwen

Weet ik niet of hij voorgetrokken wordt. Als je uit een team gezet wordt dan is dat wel een veel zwaardere sanctie dan nablijven dunkt mij

xSlvna

Hier ook hoor, laat ze lekker. Die sukkels trainen zich te pletter en presteren vaak nog niks. :')

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:02

Praat er eens met je ouders over, voordat je met iemand op school ga praten. Als de sportclub op school zo'n grote invloed heeft, dan ben jijzelf straks de gebeten hond.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:06

jorika1986 schreef:
Voortrekken hoort zeer zeker niet, een keer iets door de vingers zien kan best.
Maar zoals jij het omschrijft en ik ervan begrijp mogen de topsporters nagenoeg alle regels aan hun laars lappen, omdat de leraren er toch niets van zeggen.
Nee vind dit niet kunnen, getalenteerd of niet getalenteerd, er moeten duidelijke regels zijn voor alle leerlingen van die school en die moeten voor iedereen gelden.

De leraren zeggen er wel iets van, maar de jongens trekken zich er niets van aan. De leraren zelf vinden deze toestand ook niet meer kunnen.

Alnate schreef:
Praat er eens met je ouders over, voordat je met iemand op school ga praten. Als de sportclub op school zo'n grote invloed heeft, dan ben jijzelf straks de gebeten hond.

Ik heb er al met mijn ouders over gepraat, ik moest mijn moeder tegenhouden om niet meteen naar de school te bellen, want zij is er ook niet over aan te spreken.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:08

Oh bij ons was het die kinders van het aso mochten elkaar aflikken op het plein. Echt op de schoot bij het vriendje gaan zitten.

Ik volgde geen aso en mocht niet eens metmijn benen over een kameraad zijn benen zitten.
Als hun leerkrachten over het plein liepen waren we echt de pineut :')

Als ik jou was dan was ik gewoon binnen gelopen ! En had ik gezegd oh dan zit ik hier ook voor niks als alles door de vingersword gezien :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:08

Heb jij, of andere leerlingen, er last van dat deze jongens voor getrokken worden? Meetbare last. Dus niet 'ik ben klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk! ^)' last.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:09

kimz_angel schreef:
Oh bij ons was het die kinders van het aso mochten elkaar aflikken op het plein. Echt op de schoot bij het vriendje gaan zitten.

Ik volgde geen aso en mocht niet eens metmijn benen over een kameraad zijn benen zitten.
Als hun leerkrachten over het plein liepen waren we echt de pineut :')

Als ik jou was dan was ik gewoon binnen gelopen ! En had ik gezegd oh dan zit ik hier ook voor niks als alles door de vingersword gezien :')

Ik zit in het ASO :')
Ja, daar had ik inderdaad zin in op dat moment, maar heb me er toch maar buiten gehouden, achteraf wel spijt natuurlijk, maar op dat moment moest ik nog verwerken wat ik net te horen had gekregen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:13

Dat maakt toch niet uit Ayasha. Ik zou er zelf dan wel verder geen last van hebben, maar ik zou het ook niet kunnen pruimen dat een groep leerlingen zou worden voorgetrokken boven de rest. Daar zou ik wel aan iets willen doen. De regels horen voor iedereen hetzelfde te zijn. Dit is gewoon onrecht.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:14

Ayasha schreef:
Heb jij, of andere leerlingen, er last van dat deze jongens voor getrokken worden? Meetbare last. Dus niet 'ik ben klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk! ^)' last.

Wij hebben er geen last van dat ze worden voorgetrokken, we hebben gewoon last van hun. Ze hebben dit jaar zelfs opzettelijk geprobeerd om onze Chrysostomos te saboteren, zonder reden, want niemand van ons heeft persoonlijk een probleem met hun, en zo zijn er nog andere kleine dingen die zijn voorgevallen.. Ze zetten gewoon de hele school op stelten, en zoals ik al zij hebben ze voor niemand respect. Ze lopen je gewoon opzettelijk om in de gangen.
Maar natuurlijk is het ook gewoon niet fijn om te weten dat ze worden voorgetrokken, wanneer iemand van ons iets mispeuterd volgt er meteen een sanctie, terwijl het bij hun allemaal door de vingers wordt gezien, terwijl wat iemand anders mispeuters niks is in vergelijking wat zij allemaal doen.. Zoiets zet nu eenmaal kwaad bloed.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:17

Het is wel een beetje problematisch dat je er kennelijk met je klasgenoten over hebt gepraat. Dat je je oren niet kan afsluiten snap ik. Als je vervolgens die informatie door gaat spelen aan anderen dan sta je alleen wel een stuk minder sterk als je daarna wil gaan praten met de schoolleiding; het was slimmer geweest als je dat eerst had gedaan, want dit komt jouw 'betrouwbaarheid' in ogen van de schoolleiding niet ten goede.

Als jij er echt meetbare last van hebt, bijv. jouw lessen worden verstoord door deze sportjongens, dan lijkt mij de beste aanpak om dat met je ouders te bespreken, zodat jullie samen op school in gesprek kunnen gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:18

Het zou me werkelijk geen **** kunnen schelen of een ander voor getrokken wordt zolang ik daar zelf geen last van heb. Doe je iets mis, niet gaan janken dat een ander dit of een ander dat. Wees dan ook zo "volwassen" om de straf uit te zitten. Zie het als een deel van jouw leerproces. Als zij van een brug springen, spring je er dan achteraan?

Je had het gesprek niet mogen horen, daar kan je niet aan doen, maar waar je wel aan kan doen is dat je het vervolgens meteen gaat door beppen aan de rest. :n

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:20

Maar ze heeft er wel last van ;) Want de sporters zijn een pest op de school naar andere leerlingen toe.

Ik snap ook wel dat TS het aan anderen heeft verteld. Samen sta je sterker. Vind het ook geen beppen of verklappen. Het is al een hele tijd duidelijk dat de sporters worden voorgetrokken. Dat wist iedereen. Nu heeft ze alleen echte bevestiging dat dit gebeurd... Maar dat het gebeurd wist iedereen al.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:23

Dat heeft ze niet want ze heeft geen enkel bewijs. Enkel haar verhaal. Hoeveel meer bewijswaarde heeft dat dan alle andere roddels?

Heb je last van gedrag dan spreek je een leerkracht aan. Klaar. Ik vind dit wel degelijk door beppen. :) Bovendien, no offence, maar voelen leerlingen op die leeftijd zich nogal snel "achter gestoten". :+

De directie gaat een gesprekje met 'm hebben. Wellicht heeft hij een andere straf gehad.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-02-14 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:24

Ik zeg ook niet bewijs, maar bevestiging.

Het blijkt alleen, zo uit TS haar verhaal, dat de leraren er ook niet veel aan kunnen veranderen.

Ik zou als ik TS was met haar ouders met school in gesprek gaan. Of anders via de ouderraad.

Verder doe ik het met die informatie die TS mij geeft. Kan best zijn dat het anders in elkaar steekt, maar die info heb ik niet en daar ga ik ook niet naar speculeren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:25

Vervelend. Ik snap dat sporters wat meer privileges krijgen (mijn dochter kan vrij krijgen als ze een wedstrijd heeft) maar als ze jullie echt dwars zitten moet dat wel bespreekbaar gemaakt worden.

Ik zou dat liever aan die ouderraad overlaten. Of die moeten laten weten dat dit gesprek hen te ore is gekomen zou ik liever voorkomen denk ik. Als dat voortrekken verder geen probleem is kunnen jullie het beter houden bij de dingen die de sporters doen en waar jullie nadeel van ondervinden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:26

ElineS schreef:
Maar ze heeft er wel last van ;) Want de sporters zijn een pest op de school naar andere leerlingen toe.

Ik snap ook wel dat TS het aan anderen heeft verteld. Samen sta je sterker. Vind het ook geen beppen of verklappen. Het is al een hele tijd duidelijk dat de sporters worden voorgetrokken. Dat wist iedereen. Nu heeft ze alleen echte bevestiging dat dit gebeurd... Maar dat het gebeurd wist iedereen al.

Je haalt me de woorden uit de mond _/-\o_

Ayasha schreef:
Dat heeft ze niet want ze heeft geen enkel bewijs. Enkel haar verhaal. Hoeveel meer bewijswaarde heeft dat dan alle andere roddels?

Heb je last van gedrag dan spreek je een leerkracht aan. Klaar. Ik vind dit wel degelijk door beppen. :) Bovendien, no offence, maar voelen leerlingen op die leeftijd zich nogal snel "achter gestoten". :+

Ik heb er een leerkracht over aangesproken, we hebben er een klasgesprek over gehad, en de leerkrachten zelf vinden dit gewoon niet meer kunnen, ze weten zelf ook allemaal genoeg dat die jongens worden voorgetrokken door de naam van het team waar ze in spelen.