Connie is te duur, zeggen ze....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Connie is te duur, zeggen ze....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 16:39

Heel aangrijpend filmpje, wat mij echt even aan het denken zetten!
Ik wil het graag met jullie delen.
Wat een dappere vrouw!

Anoniem

Re: Connie is te duur, zeggen ze....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:42

Nou.
Wat een zegen als je bejaard mag worden in je eigen huis en zo fit blijft dat je jezelf kan verzorgen, of familie hebt die dat doet

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:46

@janne16

Dat heeft niet iedereen en kan ook niet iedereen.. Ik weet niet of je het over de persoon in het filmpje hebt? Maar dat deze grote groep ouderen hulp thuis krijgt is vaak het redmiddel om nog wél thuis te kunnen blijven wonen, wat ik ook gewoon iedereen gun...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:48

Barbara ik begrijp niet hoe je dat uit mijn reactie haalt.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:52

Je hebt het over zo fit zijn dat je jezelf kunt verzorgen, of hulp van de familie. Maar dat is bij deze mensen die thuiszorg krijgen vrijwel nooit van toepassing omdat ze het óf niet kunnen óf de hulp van familie niet krijgen.. Of kun je jou reactie even toelichten?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:53

Is deze niet heel erg oud en had hij niet een keer de goude loekie gewonnen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:54

_Barbara_ schreef:
Je hebt het over zo fit zijn dat je jezelf kunt verzorgen, of hulp van de familie. Maar dat is bij deze mensen die thuiszorg krijgen vrijwel nooit van toepassing omdat ze het óf niet kunnen óf de hulp van familie niet krijgen.. Of kun je jou reactie even toelichten?

Daarom is het dus een zegen als je dat wel kan :+

Maar wat is eigenlijk aangrijpend aan dit filmpje :? Ik snap heel niet wat ze ermee willen.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:55

I know.. I know.. Maar daar gaat dit filmpje toch juist níet over.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:58

Het is verschrikkelijk.. Begrijp me niet verkeerd, we hebben goede zorg en dat is al heel wat. Maar iedere keer een andere man of vrouw die je komt wassen, het lijkt mij verschrikkelijk..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 17:06

verootjoo schreef:
_Barbara_ schreef:

Maar wat is eigenlijk aangrijpend aan dit filmpje :? Ik snap heel niet wat ze ermee willen.

Je begrijpt niet wat er aangrijpend is aan dit filmpje?
Dat deze vrouw haar vaste hulp kwijt is omdat er bezuinigd word waardoor er steeds andere (goedkopere) mensen komen om haar te wassen.
Elke keer moet deze dame zich weer uitkleden voor mensen die ze niet kent, vandaar dat ze zich ook uitkleed in het filmpje omdat ze zich dan net zo kan uitkleden voor de hele wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:14

verootjoo schreef:
Maar wat is eigenlijk aangrijpend aan dit filmpje :?

Welk filmpje kijk jij precies? Wat zie jij precies gebeuren dan, dat het je koud laat?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 17:18

Misschien lijkt verootjoo het wel prettig als steeds een ander persoon haar naakt ziet....
Dan kan ik begrijpen dat je dit filmpje niet aangrijpend vind.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:21

Offtopic: ik denk dat deze dame toen ze jonger was niet bepaald n katje om zonder handen aan te pakken was, mán wat een pit en wat n lef straalt er vanaf!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 17:22

Ja dat vind ik ook, en niet alleen toen ze jonger was maar nu ook nog! :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:10

Arrabel schreef:
verootjoo schreef:

Dat deze vrouw haar vaste hulp kwijt is omdat er bezuinigd word waardoor er steeds andere (goedkopere) mensen komen om haar te wassen.
Elke keer moet deze dame zich weer uitkleden voor mensen die ze niet kent, vandaar dat ze zich ook uitkleed in het filmpje omdat ze zich dan net zo kan uitkleden voor de hele wereld.

Als het een afspiegeling van de werkelijkheid zou zijn, zou het me aangrijpen. Gelukkig werk ik zelf in de zorg en weet ik dus ook hoe het echt gaat en dus zou kunnen.
Ik heb een hekel aan stemmingmakende filmpjes, heel NL weer even overstuur terwijl er feitelijk niks aan de hand is. Ja tuurlijk, er moet bezuinigd worden, geheel logisch, maar dat betekent niet dat je door 10 verschillende mensen gewassen wordt hoor...

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:20

verootjoo schreef:
Als het een afspiegeling van de werkelijkheid zou zijn, zou het me aangrijpen. Gelukkig werk ik zelf in de zorg en weet ik dus ook hoe het echt gaat en dus zou kunnen.
Ik heb een hekel aan stemmingmakende filmpjes, heel NL weer even overstuur terwijl er feitelijk niks aan de hand is. Ja tuurlijk, er moet bezuinigd worden, geheel logisch, maar dat betekent niet dat je door 10 verschillende mensen gewassen wordt hoor...

Daar wil ik wel iets op zeggen. Ik werk in de thuiszorg als invalkracht en het komt inderdaad voor dat mensen soms wel 5 verschillende mensen per week zien die komen helpen. Ik heb het zelfs één keer zo erg gezien dat een vrouw in een jaar tijd wel 30 verschillende mensen over de vloer had. Dan heb ik het niet over de verschillende stagaires die stage lopen, maar vaste krachten en invalkrachten. Ik schaamde mij dood bij die vrouw, want ja ik was het volgende vreemde gezicht. Dus ergens kan ik mij het filmpje wel goed voorstellen. Of dit door de bezuinigingen komt... Daar stel ik mij wel vragen bij.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:23

Mijn oma kreeg toch echt heel veel verschillende mensen over de vloer. Daardoor wilde ze zich niet laten wassen en moest er dus zelf heel erg veel moeite voor doen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:32

verootjoo schreef:
Arrabel schreef:

Grappig, mijn ervaring van de werkelijkheid is echt heel anders als de jouwe. Zowel nu in het verpleeghuis, maar al helemaal bij de thuiszorg en verzorgingshuis enzo. Inderdaad, 30 man in een jaar is niet vreemd. Lijkt me afschuwelijk als je je uit moet kleden voor vreemde mensen, maar als je dan eindelijk vertrouwen hebt in iemand is het toch wel lekker dat je daar ook dagelijks door gewassen wordt.
Daarnaast zie ik steeds vaker invalkrachten die moeizaam nederlands spreken... Dan wordt het opbouwen van een band wel helemaal afschuwelijk...

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:36

Nessavende schreef:
verootjoo schreef:

Daar wil ik wel iets op zeggen. Ik werk in de thuiszorg als invalkracht en het komt inderdaad voor dat mensen soms wel 5 verschillende mensen per week zien die komen helpen. Ik heb het zelfs één keer zo erg gezien dat een vrouw in een jaar tijd wel 30 verschillende mensen over de vloer had. Dan heb ik het niet over de verschillende stagaires die stage lopen, maar vaste krachten en invalkrachten. Ik schaamde mij dood bij die vrouw, want ja ik was het volgende vreemde gezicht. Dus ergens kan ik mij het filmpje wel goed voorstellen. Of dit door de bezuinigingen komt... Daar stel ik mij wel vragen bij.

Dit geldt ook voor mij :j Ik ben invalkracht thuishulp en bij sommige mensen ben ik al de zoveelste invaller en vreemde. Totaal niet fijn om elke keer een vreemde in je huis te hebben die aan je spullen komt, laat staan iemand die je komt wassen of helpen om naar het toilet te gaan. :n
Ik vind het een érg goede reclame, ook ik hoop dat er niet teveel bezuinigd wordt op de zorg, want bij de bezuinigingen van nu zie ik al ernstige gevolgen. Mensen die veel meer hulp moeten krijgen dan ze momenteel krijgen, maar die uren zijn ze afgenomen omdat ze 'zelf wel wat kunnen doen in huis'. Alsof iemand die blind en aan de rolstoel gekluisterd is zelf even het huis kan stofzuigen. Vreselijk :\

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:09

Daarbij wil ik wel zeggen dat het niet persee slecht is als iemand door meerdere mensen van een verzorgingsteam geholpen wordt. Zoals als 'alleen Conny kwam mij elke dag wassen' is niet realistisch want wat als zij ziek is? Ik ben het dus wel eens als iemand door max 3 vaste mensen wordt verzorgd, maar dat er 1 (of 2) verzorgenden/verpleegkundigen de hoofdverantwoordelijke/EVV'er is over die cliënt. OOk al wordt de client dan door meerdere mensen gezien, er is toch het vertrouwelijke aanwezig.

Maar zoiets als het voorbeeld dat ik eerder gaf, dat vind ik niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:02

Verootjoo, de reclame is gebaseerd op een echte situatie, dus hoezo geen afspiegeling van de werkelijkheid? Het is een melding die bij hun meldpunt is binnengekomen, en die ze zo aangreep dat ze het gebruikt hebben als voorbeeld voor deze spot..

Nessavende schreef:
Zoals als 'alleen Conny kwam mij elke dag wassen' is niet realistisch want wat als zij ziek is?.

Je snapt zelf toch ook wel dat dat een compleet ander verhaal is dan wanneer er vast/stelselmatig steeds andere mensen het doen :) (Gezien de rest van je reactie snap je dat wel, daarom begrijp ik niet helemaal dit argument) Invallers moet je in ieder beroep hebben natuurlijk ja :)

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:09

@ WildWIngs, dat was meer om aan te geven dat ik dus niet bedoel dat er maar één iemand moet komen, wat in het filmpje werd een soort van aangegeven wordt, vind ik. Had ik beter neer moeten zetten, excuses ervoor :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:26

verootjoo schreef:

Wauw... jij werkt in de zorg, en zoiets als dit laat je koud... nou, trotse zorg-medewerker ben je dan... :n
Niet overal word iedereen zo goed verzorgd, en slaan de bezuinigingen te ver door.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:34

Niet overal nee, maar grotendeels wel... Ondanks de bezuinigingen. Bezuinigen is nodig, jarenlang kon alles, nu zitten we met de gebakken peren en is bezuinigen noodzakelijk. Niet leuk, maar nodig. Dat betekent echter niet dat je slechte zorg moet gaan leveren, dat betekent dat de organisatie fatsoenlijk georganiseerd moet worden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:26