Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Barbara_ schreef:Je hebt het over zo fit zijn dat je jezelf kunt verzorgen, of hulp van de familie. Maar dat is bij deze mensen die thuiszorg krijgen vrijwel nooit van toepassing omdat ze het óf niet kunnen óf de hulp van familie niet krijgen.. Of kun je jou reactie even toelichten?

Ik snap heel niet wat ze ermee willen. verootjoo schreef:_Barbara_ schreef:Je hebt het over zo fit zijn dat je jezelf kunt verzorgen, of hulp van de familie. Maar dat is bij deze mensen die thuiszorg krijgen vrijwel nooit van toepassing omdat ze het óf niet kunnen óf de hulp van familie niet krijgen.. Of kun je jou reactie even toelichten?
Daarom is het dus een zegen als je dat wel kan
Maar wat is eigenlijk aangrijpend aan dit filmpjeIk snap heel niet wat ze ermee willen.
Arrabel schreef:verootjoo schreef:
Daarom is het dus een zegen als je dat wel kan
Maar wat is eigenlijk aangrijpend aan dit filmpjeIk snap heel niet wat ze ermee willen.
Je begrijpt niet wat er aangrijpend is aan dit filmpje?
Dat deze vrouw haar vaste hulp kwijt is omdat er bezuinigd word waardoor er steeds andere (goedkopere) mensen komen om haar te wassen.
Elke keer moet deze dame zich weer uitkleden voor mensen die ze niet kent, vandaar dat ze zich ook uitkleed in het filmpje omdat ze zich dan net zo kan uitkleden voor de hele wereld.
verootjoo schreef:Als het een afspiegeling van de werkelijkheid zou zijn, zou het me aangrijpen. Gelukkig werk ik zelf in de zorg en weet ik dus ook hoe het echt gaat en dus zou kunnen.
Ik heb een hekel aan stemmingmakende filmpjes, heel NL weer even overstuur terwijl er feitelijk niks aan de hand is. Ja tuurlijk, er moet bezuinigd worden, geheel logisch, maar dat betekent niet dat je door 10 verschillende mensen gewassen wordt hoor...
verootjoo schreef:Arrabel schreef:Je begrijpt niet wat er aangrijpend is aan dit filmpje?
Dat deze vrouw haar vaste hulp kwijt is omdat er bezuinigd word waardoor er steeds andere (goedkopere) mensen komen om haar te wassen.
Elke keer moet deze dame zich weer uitkleden voor mensen die ze niet kent, vandaar dat ze zich ook uitkleed in het filmpje omdat ze zich dan net zo kan uitkleden voor de hele wereld.
Als het een afspiegeling van de werkelijkheid zou zijn, zou het me aangrijpen. Gelukkig werk ik zelf in de zorg en weet ik dus ook hoe het echt gaat en dus zou kunnen.
Ik heb een hekel aan stemmingmakende filmpjes, heel NL weer even overstuur terwijl er feitelijk niks aan de hand is. Ja tuurlijk, er moet bezuinigd worden, geheel logisch, maar dat betekent niet dat je door 10 verschillende mensen gewassen wordt hoor...
Nessavende schreef:verootjoo schreef:Als het een afspiegeling van de werkelijkheid zou zijn, zou het me aangrijpen. Gelukkig werk ik zelf in de zorg en weet ik dus ook hoe het echt gaat en dus zou kunnen.
Daar wil ik wel iets op zeggen. Ik werk in de thuiszorg als invalkracht en het komt inderdaad voor dat mensen soms wel 5 verschillende mensen per week zien die komen helpen. Ik heb het zelfs één keer zo erg gezien dat een vrouw in een jaar tijd wel 30 verschillende mensen over de vloer had. Dan heb ik het niet over de verschillende stagaires die stage lopen, maar vaste krachten en invalkrachten. Ik schaamde mij dood bij die vrouw, want ja ik was het volgende vreemde gezicht. Dus ergens kan ik mij het filmpje wel goed voorstellen. Of dit door de bezuinigingen komt... Daar stel ik mij wel vragen bij.
Ik ben invalkracht thuishulp en bij sommige mensen ben ik al de zoveelste invaller en vreemde. Totaal niet fijn om elke keer een vreemde in je huis te hebben die aan je spullen komt, laat staan iemand die je komt wassen of helpen om naar het toilet te gaan. 
Nessavende schreef:Zoals als 'alleen Conny kwam mij elke dag wassen' is niet realistisch want wat als zij ziek is?.
(Gezien de rest van je reactie snap je dat wel, daarom begrijp ik niet helemaal dit argument) Invallers moet je in ieder beroep hebben natuurlijk ja
verootjoo schreef:Als het een afspiegeling van de werkelijkheid zou zijn, zou het me aangrijpen. Gelukkig werk ik zelf in de zorg en weet ik dus ook hoe het echt gaat en dus zou kunnen.