De tijd is echt aan het dringen kwa studiekeuze, en ik weet het echt niet..
Heel veel opleidingen (ook in zeer verschillende richtingen) lijken mij leuk, maar niet om later echt iets mee te doen... En ik kan écht geen keuze maken.
Nu heb ik het met mijn ouders over gehad om na het VMBO een 1 jarige opleiding te doen, en het liefst zo breed mogelijk, maar hoe vind ik zoiets?
Bij alles wat hier redelijk in de buurt zit is zo ongeveer niveau 1, entreeopleidingen dus, en dat zoek ik niet. Ook is er een havo schakeljaar, maar daarvoor moet je dus (jong) volwassene zijn... En zo kom ik dus nog nergens uit...
Ik heb wel een aantal dingen gevonden, maar dan in Den Haag, Eindhoven etc. Allemaal dus veel te ver voor mij.
Ik doe nu VMBO-GL, en zat er eerst ook aan te denken om naar de VMBO-TL te gaan... Maar aangezien ik al een keer ben blijven zitten, vraag ik me af of dit ook wel mag?
Ik woon in Twente, en het maximum wat ik wil reizen is een uur...
Weet iemand een oplossing? Want ik kom er zelf echt niet meer uit...
Groetjes Sophie

En ik weet dat als je bij ons totaal iets anders wilde gaan doen je vrijstellingen kreeg voor bepaalde vakken zodat je echt minimale vertraging had
maar van GL naar TL vind ik geen logische keuze. Dan raad ik je eerder aan om naar MBO te gaan