Eerst en vooral excuses als dit hier wat raar staat, ik wist niet echt waar dit topic thuishoorde.
Welnu. Ik zit de laatste maanden wat in de knoop met mezelf. Ik zit momenteel in mijn eerste jaar universiteit en doe een richting die me erg interesseert, maar toch weet ik het zo niet.
Tijdens de examens heb ik het heel lastig gehad, iedere dag wenen en paniekaanvallen, bijna 2 maand lang. Ik stond zo hard onder stress en kon het niet meer aan.
Nu zijn de examens voorbij en deze zijn uiteindelijk best wel goed verlopen, maar ik blijf zo’n gruwelijk gevoel hebben vanbinnen. In mijn buik en in mijn borst.
Het voelt alsof ik de hele wereld op mij draag, ik ben continu zo gestrest en angstig. Alsof er ieder moment een bom kan vallen. En dat dag in dag uit.
In het verleden heb ik een erg moeilijke periode doormaakt van zware ziekte en kon ik 2 jaar niet naar school gaan. Toen ben ik begonnen met naar een psychologe gaan en alles ging sinds deze zomer eigenlijk goed.
Maar nu niet meer. Dus heb ik weer afspraken gemaakt met mijn psychologe.
Ik heb het gevoel dat ik niet door kan zoals ik nu bezig ben. Iedereen heeft de indruk dat alles in orde met mij is, maar inwendig schreeuwt er iets, zo hard.
Ik ben nogal een gevoelig persoon en stress kruipt heel snel in mijn kleren. Daarbij ben ik me heel bewust van de maatschappij en heb ik het gevoel dat dat me een stuk kapot maakt. Het voelt alsof ik in een lelijke wereld leef. Alles is stad en industrie en kapitalisme en doordraaien. Jak!
Ik kan er even niet meer tegen, al de druk, al het egoïsme, de onverdraagzaamheid. Hoe zijn mensen ooit zo op zichzelf kunnen keren? Ik kijk ernaar en wordt er ongelukkig van.
En nu heb ik al sinds jaren een droom. Een onrealistische domme meisjes droom. Om weg te trekken, naar ergens waar er nog natuur is, bij iemand in dienst gaan en gewoon met paarden werken hele dagen. De handen uit de mouwen steken en echt fysieke arbeid verrichten in plaats van hele dagen in mijn hoofd te zitten en met mijn hoofd te werken.
Ik heb dit alles dus besproken met mijn psychologe en we kwamen tot het besluit dat ik iets moet vinden om die droom een stuk tastbaar te maken. Daarom niet meteen mijn boeltje pakken en vertrekken, maar gewoon wat meer voeling krijgen met die droom van de paarden, zodat ik kan weten of dat echt is wat ik moet doen, of slechts een illusie.
Want het roept me echt en het steekt zo af tegen het leven dat ik nu leid.
Dus hoopte ik dat een van jullie misschien wel iets weet wat ik kan gaan doen. Iets dat me wat vrij kan laten voelen in combinatie met paarden.
Ik heb al zitten kijken om endurance te gaan rijden, omdat het toch een stuk de natuur in is en best wel zwaar denk ik. Maar ik heb geen trailer, wat dat al meteen erg moeilijk maakt.
De gekste en ook de meest overduidelijke ideeën, alles is welkom.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt.
Jeetje meis wat erg dat je je zo voelt!! Heel fijn te horen dat je de afspraken met je psychologe weer hebt opgepakt!!