witte bank verven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

witte bank verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 01:08

Tja, een niet alledaagse vraag...maar denk..bokt is van alle markten thuis, dus wie weet?

Ik heb een 2 zits witte ikea bank die verder helemaal prima is, maar na een paar glazen Ice tea en 2 kleine kinderen is ie niet mooi wit meer. Zelf heb ik er altijd een kleed overheen maar wij gaan verhuizen (naar huis op zelfde terrein) en ik wil deze bank eigenlijk laten staan in het huis die we de verhuur in doen. Nu dacht ik dat het leuk is om deze vrolijk te schilderen, om de ice tea weg te werken. Ik ben uiteraard al flink aan het boenen geweest met schoonmaak middeltjes, maar weg krijgen is niet gelukt. maar welke verf is nu geschikt voor zoiets? het moet uiteraard goed dekken, maar wel in de stof trekken en niet afgeven. wassen is niet mogelijk. wie o wie weet welke textiel verf ik hiervoor moet gebruiken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:16

Kun je niet bij de ikea een nieuwe hoes bestellen? Of zit de stof vast op de bank? Ik zou overwegen voorzichtig de stof los te maken en dan te wassen met textielverf om het vervolgens weer op de bank vast te nieten.

ydnew

Re: witte bank verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 01:30

nee, deze zit helemaal vast en is niet los te krijgen...naja...wel los te krijgen...maar krijg het er nooit meer goed omheen.......

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:57

Bij Leen Bakker en dergelijke verkopen ze losse overtrekhoezen voor over banken, misschien is dat een oplossing?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 02:18

Geen handig Portugees vrouwtje (of mannetje) die het opnieuw kan bekleden? :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 02:27

Ik denk dat opnieuw bekleden ook de beste optie is.

Textiel verven is erg lastig, en als het polyester is vrijwel onmogelijk zonder dat het af geeft.

Polyester wordt in een kleur gemaakt, en niet geverfd. Polyester bevat daarom ook maar weinig absorptie vermogen, wat wel nodig is bij verven.

Katoen/wol wordt geverfd en bevat dus wel absorptie vermogen maar moet ondergedompeld worden om voldoende en gelijkmatig verf op te kunnen nemen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 07:59

Een bank opnieuw laten bekleden zal geen goedkoop grapje worden, als dat al mogelijk is met een ikea bank. Ik zou gewoon een hoes voor erover kopen en het zo laten. Zeker als het voor de verhuur is. En dan geen wit! Mensen zijn niet zo zuinig als het niet hun eigen spullen zijn...

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:02

chocobroodje schreef:
Een bank opnieuw laten bekleden zal geen goedkoop grapje worden, als dat al mogelijk is met een ikea bank. Ik zou gewoon een hoes voor erover kopen en het zo laten. Zeker als het voor de verhuur is. En dan geen wit! Mensen zijn niet zo zuinig als het niet hun eigen spullen zijn...

Dat is ook nog een idee, een hoes! eens kijken of die er in deze maat te krijgen is. Nee, wit is een ramp. Ik vond dit een fijne bank en niet al te groot, want zo groot is de kamer niet. Deze was alleen in het wit verkrijgbaar.

Het idee met verven was meer iets erop schilderen in verschillen de kleuren. Dus hoeft niet egaal te zijn.
Ik geloof wel dat het katoen is wat er op de bank zit aan stof.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:14

je kunt tn eerste zelf proberen om de bank opnieuw te bekleden.. moet je wel een beetje handig voor zijn. mijn moeder kan dat namelijk :P
altijd handig..
verder zou ik absoluut niet gaan verven ed. ik heb HG leerverf voor zitmeubelen gebruikt op mijn rijzadel, maar dat geeft af. komen steeds fladdertjes vanaf en dat wil je echt niet in je kleren hebben.
dus ik zou er een hoge drukspuit op zetten..

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:19

IK vind een knoop aan naaien al verschrikkelijk, dus dat is aan mij echt niet besteedt. Ik ken wel iemand die dit kan. Zal haar eens vragen wat mogelijk is. Dan gewoon zelf leuke stof kopen voor een hoes.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:39

Mijn vriend is (oa) stofeerder van beroep ;) Daarom weet ik dat het normaal gezien een dure hobbie gaat worden. Daarbij heb je toch wel wat techniek en ervaring nodig anders scheurt de stof of slijt het te snel, dus zelf even doen is vaak ook niet erg handig..En met een ikea bank gewoon echt niet waard tenzij je iemand kent die de materialen en stoffen ervoor heeft.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:30

ja, is ook nog eens waar, dat het wel een zware kwaliteit stof moet zijn, anders kan je zo weer...... de gene die ik voor ogen heb kan dit technisch echt wel. Eerst maar eens zien wat stof kost...... het moet wel uit kunnen, anders is een nieuwe bank een betere optie. Voor mij zelf is dat ding nog prima, alleen voor verhuur moet alles wel netjes zijn.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:45

welk type bank heb je?
bij de meesten zijn ook wel hoezen te krijgen bij de ikea namelijk

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:50

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 16:01

oeh...type geen idee...gewoon een 2 zitsbank met arm leuningen....... niks bijzonders.

bedankt voor de link! we moeten over een maand toch nog naar de Ikea... dus kan ik meteen even kijken. (ikea is 2,5 uur rijden voor ons)