Even een vraag aan jullie. Ik wil graag een sport naast paardrijden doen. Paardrijden zie ik puur als recreatief en ontspanning. Laat ik nou net juist een competitief persoon zijn
Ik hou er enorm van om aan wedstrijden mee te doen en haal ook echt mijn voldoening uit het geven van het uiterste. 8 jaar lang heb ik op talentenniveau geturnd. Ik heb echt enorm veel wedstrijden gewonnen wat geregeld eens in een plaatsje op het podium resulteerde. Na 8 jaar ben ik gestopt, ik was toen 12. Toen ben ik 2 jaar gaan dansen waar ik helemaal niks van bakte. Vervolgens ben ik gaan paardrijden, een lang gekoesterde droom. Dat is inmiddels 5,5 jaar geleden. Sinds mijn 12e heb ik aan geen enkele wedstrijd weer meegedaan. Juist hetgeen wat ik zo graag doe mis ik nu.
Ik ben op zoek naar een andere sport die ik kan gaan doen, denkend aan schaatsen, snowboarden of weer turnen oid. Iets in die richting. Ik hou wel van ietwat gewaagde sporten waar een risico aan zit. Nu is mijn moeder van mening dat turnen op 18 jarige leeftijd écht niet meer kan. Nu twijfel ik dus enorm om opnieuw te beginnen, echter heb ik mijn lenigheid wel behouden. Bij elke sport moet je bij het begin beginnen. Dat vind ik helemaal niet erg, zolang ik maar wedstrijden kan doen en me omhoog kan werken totdat ik op een redelijk niveau zit, het liefst zo hoog mogelijk natuurlijk. Toch blijft de twijfel door alle afwegingen.
Graag hoor ik jullie mening!

)