Dit jaar dan eindelijk een navelpiercing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMoniek

Dit jaar dan eindelijk een navelpiercing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 19:05

Haai :wave:

Ik weet niet zeker of het topic goed staat :o

Sinds vorig jaar wil ik al echt heel graag een navelpiercing, omdat ik het echt ontzettend mooi vind en ik het stoer vind staan, hihi! :o

Alleen de rede dat ik het niet heb gedaan (denk ik) is dat ik bang ben dat het pijn doet of dat ik een ontsteking krijg? Wat zijn jullie ervaringen?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:06

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:07

Je voelt wel even een prikje, maar pijn doet het niet hoor.
Daarna goed verzorgen en goed schoon houden. Dan zal het niet gaan ontsteken.

Zorg er ook voor dat je broeken aan doet die onder je navel komen. Anders kan je er wel last van gaan krijgen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:07

Pijn doet het niet echt. Het is maar een prik.
Die van mij bleef echter regelmatig ontsteken en begon later ook uit te groeien, dus ik heb hem er uit gehaald.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:08

Ik ben flauw gevallen tijdens het zetten van de mijne :+

Maar persoonlijk zou ik hem nu niet meer zetten. De genezingstijd is gemiddeld een half jaar en dan is de zomer alweer voorbij! Je mag voor zover ik weet in die tijd ook niet in de zee of zwembad water en je mag hem dan ook niet wisselen..

RusselNuwell

Re: Dit jaar dan eindelijk een navelpiercing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:10

Ik ben geen fan van navelpiercings, maar als je er dan een neemt zou ik hem wel aan het eind van de zomer laten zetten, zodat het alle tijd heeft om te genezen en je niks van de zomerpret hoeft te missen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:12

xTammyy, je weet uit het centrale piercingtopic dat dit niet klopt.

TS, zoals na jouw OP al is gezegd is hier een centraal topic voor. Daar staan ook alle antwoorden in op jouw vragen en anders is er altijd iemand die een vraag van jouw kan beantwoorden.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:13

Als je octenisept gebruikt om het te verzorgen, kan het eigenlijk niet gaan ontsteken. Ik vond het ook geen pijn doen. Ik keek zelfs of hij hem nou al eens ging zetten, en toen zat ie dus al. Maar dat is wel voor iedereen anders. Ligt aan je pijngrens. Vriendin van me vond het wel pijnlijk.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:17

Ik heb er een gehad. Maar ik ben zo slank (niet te klagen) dat hij eruit ging groeien. Dus ik heb m dicht later groeien.

Edit. Zie dat je 15 bent. Je kan m pas laten zetten vanaf 16.
Laatst bijgewerkt door future_vet op 16-02-14 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:18

dream_lot schreef:
Ik heb er een gehad. Maar ik ben zo slank (niet te klagen) dat hij eruit ging groeien. Dus ik heb m dicht later groeien.

Dat heeft niet te maken met dat je slank ben. Ik ben ook slank en heb hem nu 15 jaar. Nog steeds niet uitgegroeid.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:19

Nou ik heb hem gezet, ik snap niet dat mensen altijd heel stoer zeggen het doet geen pijn,ik vond het echt verschrikkelijk pijn doen,je voelt letterlijk die naald door je heen gaan. Blehh.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:19

cheybinky schreef:
Nou ik heb hem gezet, ik snap niet dat mensen altijd heel stoer zeggen het doet geen pijn,ik vond het echt verschrikkelijk pijn doen,je voelt letterlijk die naald door je heen gaan. Blehh.

Iedereen heeft een andere pijngrens. Jij hebt waarschijnlijk een hele lage pijngrens. Maar er zijn er genoeg die er niks van gevoeld hebben.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 16-02-14 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:21

HorseTopShop schreef:
dream_lot schreef:

Dat heeft niet te maken met dat je slank ben. Ik ben ook slank en heb hem nu 15 jaar. Nog steeds niet uitgegroeid.

Nou m'n vel stond strak om te kunnen piercen. En dat heeft dus ook 4 maanden strak gestaan met de piercing er in. Hierdoor werd hij gedwongen om eruit te groeien

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:21

HorseTopShop schreef:
dream_lot schreef:

Hier hetzelfde.
Ik was 14 en ben ook nooit de dikste geweest, altijd plat. Heb hem nog steeds. :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:22

Hetzelfde hier dream_lot, maar hij zit er bij mij nog steeds zo in als dat ze hem gezet heeft.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:26

HorseTopShop schreef:
Hetzelfde hier dream_lot, maar hij zit er bij mij nog steeds zo in als dat ze hem gezet heeft.

Ik deel alleen mijn ervaring hoor ;) dat dat bij jou niet t geval is is heel fijn. Bij mij wel.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:30

Lous, wie zegt dat ik dat topic eerst heb gelezen voor mijn reactie? Ik zeg alleen wat ik weet en wat mijn ervaring was bij het zetten :)

Maar als TS 15 is mag ze hem wel laten zetten maar dan moet je wel toestemming hebben van je ouders.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:32

Pijn doet het zetten niet, maar navelpiercings zijn poedersuiker met genezen. Ik heb de mijne in augustus laten zetten en hij is nog steeds aan het klooien soms en ik heb er een bultje bij wat littekenweefsel is en dus niet meer weg gaat. Ondanks dat ik me strikt aan de verzorgingsvoorschriften gehouden heb.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:35

Octenisept bestellen, probleem zo opgelost! Heb al meerdere mensen dit geadviseerd die een ontstoken piercing hadden, allemaal binnen een dag van het probleem af. Is echt super goed spul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:40

Heb kort geleden 1 laten zetten, vond het behoorlijk pijn doen, van alle piercings die ik heb gehad was dit de pijnlijkste, bij mij is ie wel gaan ontsteken maar daar heb ik wel vaker last van gehad met piercings, allergie ofzo denk ik..

Jenkins

Ik heb mijne ooit eens op vakantie in spanje laten zetten, ik voelde helemaal niets.. en mocht gewoon zwemmen enz.
Maak het altijd schoon met sterilon en nooit ergens last van.

ElineS

Ik vond het toch wel pijn doen hoor. Niet ernstig pijnlijk, maar het is niet pijnloos. Er gaat wel een naald door je vlees heen, natuurlijk voel je dat.

Mijn navelpiercing vond ik in het begin wel lastig. Kleine dingetjes kunnen ineens niet meer. Geen ernstige dingen, maar ik moest wel even aanpassen en dat was even wennen. Met je buik van de glijbaan gaan in het zwembad kan niet meer. Toen ik op de middelbare zat hadden we met gym dat we nog op de rekstok moesten voor een cijfer, maar dat kon ik met mijn piercing niet doen. Ook bleef mijn kleding soms haken met het uittrekken en dat doet zeer! Of als iemand me begint te kietelen op mijn buik en ik even vergat dat daar een piercing zat en ze die ook te ruw aanraken. Doet ook zeer. Kleine dingen, waar ik nu geen problemen mee heb, omdat ik het automatisch weet dat ik dat niet kan, zonder erover na te denken... Maar in het begin moest ik soms wel even "Ow, nee, dit kan ik beter niet doen."

Je kan de eerste paar weken inderdaad niet zwemmen. Dus ik zou het pas doen als de zomer voorbij is. Ook moet je het bedekt houden eerst en in de zomer is dat een stuk lastiger.

Nazorg is heel belangrijk, want een navelpiercing ontsteekt best snel en kans is dan groot dat je lichaam het eruit drukt en dan houd je daar een litteken aan over. Je hebt ook voor altijd twee gaatjes in je navel, ook als je de piercing eruit haalt. En volledig dichtgroeien zal het nooit.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:41

Voor mij was het de minst pijnlijke. Tepel was echt hel. Neus was ook niet fijn. Helix ook niet echt.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 19:41

Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties! :D
Ik zal even in het centrale topic kijken :o
Ik denk dat ik hem dan aan het einde van de zomer ga zetten! Mijn pijngrens is best wel hoog (denk ik) dus ik hoop dat het niet pijnlijk is.. Maaaaar, ik weet nu zeker dat ik hem ga zetten :)
(hihi, dan heb ik nog mooi even de tijd om iets aan mn buikje te doen voordat de navelpiercing erin gaat :o)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:42