Stoppen met suikers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Stoppen met suikers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 17:13

ik weet niet of het hier goed staat maar wil een mod het anders verplaatsen?

Hoi hoi allemaal,

Ik wil proberen af te gaan kicken met suikers, voor iig 2-3 weken. Daarna wil ik wel weer suikers gaan eten maar ik hoop dat ik daar dan wat minder van kan eten dan nu, omdat je daar dan minder zin in schijnt te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Nu zit ik alleen wel met een probleem: ik heb veel geprobeerd te vinden op internet, maar niet gevonden wat ik zocht. Ik heb wel een lijstje van wat ik eet, maar ik heb geen idee wat ik moet vervangen. Bijvoorbeeld brood, daar zit toch ook suiker in? Of zit daar zo weinig in dat ik dat kan blijven eten? Help!

Bij mij gaat er gemiddeld (verschild per dag, in het weekend snoep ik heel veel door de week weinig, koffie drink ik eigenlijk alleen wo-do en soms ook di en vr, maar voornamelijk veel op wo-do)

6-8 sneetjes brood met hagelslag en boter (gewone boter, geen margarine/roomboter gewoon uit die kuipjes ) (ik weet het chocola verslaafd, laatste tijd soms 2 sneetjes daarvan met speculaas)
Ong 50-100 gram melkchocolade (of het nou chocola of M&M zijn, gewoon dat ongeveer)
Avondeten (door de weeks altijd gezond door mn moeder, vrijdag friet, za. en zo wisselt heel erg, waar we zin in hebben)
20 gram nootjes (?) uit de chocola en m&m
50 gram chips
1 kopje koffie (zwart)
1/2 blikje cola
1 beker melk
1 liter water/thee
1 bakje chocoladevla

Wat moet ik schrappen/toevoegen/vervangen?

De reden dat ik geen suikers meer wil eten is omdat ik wat gezonder wil doen, totaal niet omdat ik af wil vallen, want ik kan eerlijk gezegd best veel eten zonder aan te komen :o, heb ook een gezond gewicht met 62kg en 1,73. afvallen is voor mij zowiso moeilijk, ik heb bvb een keer niet ontbeten en ik was helemaal slap en aan het trillen, ik kan echt niet zonder eten dan gaat het snel mis
Laatst bijgewerkt door Levitate op 16-02-14 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Stoppen met suikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:15

Geen suikers eten is iig geen oplossing. Vervang hagelslag etc eens door bijv. ham of kip, chocolade en chips door fruit.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 17:17

Bizzybijtje schreef:
Geen suikers eten is iig geen oplossing. Vervang hagelslag etc eens door bijv. ham of kip, chocolade en chips door fruit.

Geen oplossing voor gezonder eten bedoel je? Of een oplossing voor wat?

Ham kan ik er wel eens op doen ja, maar het liefst niet te bederfelijk, moet zo'n 5 uur buiten de koelkast kunnen overleven, want het moet ook mee naar school...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:18

Iig het snoep er uit gooien, die chocolade e.d.
Brood bevat koolhydraten, in theorie zijn dat ook suikers, maar het gaat in dit geval voornamelijk om de snelle bewerkte suikers, zoals die in snoep zitten. Koolhydraten allemaal uit je voeding halen is nergens voor nodig.
Gezond broodbeleg gebruiken ipv die zoetigheid, ook speculaas bevat veel suiker. Frisdrank eruit.

Dus overstappen op gezond ontbijt en lunch (brood met hartig beleg, yoghurt/kwark met fruit en noten of vezels (simpele muesli), havermoutpap)
In de avond gewoon gezond eten
Tussendoor fruit, een keer wat nootjes, groentes oid
En als drinken water en thee :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:19

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 17:23

@secricible: dankjewel, ik zal goed gaan kijken naar mijn beleg, maar is koffie dan ook zo slecht? Ik dacht juist dat 1 kopje per dag goed voor je was ofzo (nu wil ik niet zeggen dat die 4-5 kopjes op donderdag zo goed zijn, maar als ik het anders zou verdelen, is het dan nog slecht?)

@emma_s_girl: dankjewel, ik ga het topic eens doorlezen, had hem niet gevonden met de zoekfunctie :)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:26

Brood kun je gewoon blijven eten daar zit amper suiker in, maar wat je er op doet daar zit ongelofelijk veel suiker in (waar je trouwens ook weer veel honger van krijgt) dus als je de helft van je beleg al zou vervangen door kaas/vleeswaren zou dat heel veel schelen, en verder idd snoep vervangen door door fruit, of een ander gezond tussen doortje, zelfde voor de chips. Hoeft dus echt niet zo drastisch als niet ontbijten te zijn :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:26

Nee, in principe is koffie niet zo slecht en kun je prima eens een kopje koffie drinken, maar niet teveel op een dag.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 17:33

@dressuur538: dankje, die keer niet ontbijten was toen ik wakker werd toen ik al op de fiets had moeten zitten, maar toen kwam ik er dus wel meteen weer achter dat ik dat niet kon haha :+

Maar als ik ander beleg ga zoeken, zijn alleen kaas/vleeswaren echt goed? Dus als ik het goed begrijp moet ik echt naar suikers kijken, en koolhydraten zijn langzamer dus daar hoef ik niet echt op te letten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:34

Nee, suikers zijn koolhydraten. Je gaat dus op zoek naar langzame koolhydraten, die langzaam afgebroken worden in het lichaam
Probeer te bedenken in welke dingen suiker zit, zoals je suiker uit de suikerpot kent. Dus bijvoorbeeld koekjes en snoep. Die kun je het beste vermijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:38