Bokkers met huisgenoten; Iemand meenemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Bokkers met huisgenoten; Iemand meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 01:48

:wave:

Zo in 'het holst van de nacht' heb ik zomaar eens even een vraag :+ Ik heb namelijk het geluk af en toe in het heuse centrum van een bruisende (ahum) stad te leven. Zo deelt de halve uitgaansjügend ofwel bedoeld ofwel onbedoeld haar lief en leed met mijn luisterend oor. Zo ook enkele minuten terug.

Precies onder mijn slaapkamerraam stonden 2 dames hun desastreuze levensverhaal met elkaar te delen, toen één van hen de problemen met één van haar huisgenootjes ter sprake bracht. Wat bleek; De betreffende huisgenote nam na het uitgaan wel eens een kerel mee om beschuitjes mee te eten. Dat vonden de pratende dames écht níet kúnnen, echt AAAAAsociaal en vieeeeees.

Nu vroeg ik me af, wat vinden de bokkers die met huisgenoten samenleven (die zonder huisgenoten mogen ook hun mening geven hoor :(:) ) er van als een huisgenootjes een man/vrouw/jongen/meisje mee naar huis neemt na het uitgaan? Dan bedoel ik dus niet vaste relatie.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:51

Moeten ze toch zelf weten joh, zolang ik het niet hoor. :+ Zal ook niet anders gaan kijken naar een persoon als ik iedere ochtend een andere jongen aan de ontbijttafel heb, misschien zijn het hartstikke gezellige gozers of hebben we de avond erna wat grappigs om over te vertellen, wie weet.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:55

Zolang je de huur van je kamer betaald ben je vrij om mee te nemen wie je wil toch? Rekening houden wat betreft geluidsniveau kan ik nog inkomen maar goed, mijn onderbuurvrouw hoor ik ook regelmatig een serenade zingen als haar vriend op bezoek is.

eilleen333

Re: Bokkers met huisgenoten; Iemand meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:59

Mijn huisgenoot deed het ook. Een keertje is haar kerel bij een andere huisgenoot in bed beland. Hij moest s nachts aan de wc maar wist met zijn dronken hoofd niet meer welke slaapkamer hij moest hebben.

De angstkreten van dat huisgenootje waten onbetaalbaar.
Dus ik had mijn deur altijd op slot en ik was toch altijd weer de deur uit voordat zij uit bed kwamen. Zelf weten. Zo lang ik het niet hoor vind ik het geen probleem.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:13

Zolang ze een beetje rekening houden met de rest qua kabaal enzo zie ik er geen probleem in hoor. :+
Maar dan wel je waffel houden over een ander die veel bedpartners heeft. :j

*aantal jaar geleden nog als slet bestempeld door huisgenoten die vaker van bedpartner wisselden dan van sokken*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:22

eilleen333 schreef:
De angstkreten van dat huisgenootje waten onbetaalbaar.

:D :D :D :D :D

Ik dacht altijd dat ik alleen beelddenker was. Ik weet nu dat ik ook kan geluidsdenken :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:40

Zullen wel 14 jarigen zijn geweest denk ik dan.
Lijkt me geen probleem, zolang het achter de gesloten kamerdeur gebeurt en anderen er geen last van hebben. Moet iedereen toch lekker zelf weten.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:47

Ik neem ook lekker iemand mee naar huis als ik dat wil :P Mijn huisgenoten zullen daar ook echt niets van zeggen hoor. Er is alleen een ongeschreven regel dat als je meer dan 3 mensen over de vloer hebt doordeweeks, dat je het dan even vantevoren laat weten ivm eventuele geluidsoverlast of een volle keuken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:48

YellowGray schreef:
Ik neem ook lekker iemand mee naar huis als ik dat wil :P Mijn huisgenoten zullen daar ook echt niets van zeggen hoor. Er is alleen een ongeschreven regel dat als je meer dan 3 mensen over de vloer hebt doordeweeks, dat je het dan even vantevoren laat weten ivm eventuele geluidsoverlast of een volle keuken.

Ik zie nu dus dit voor me: midden in de nacht een Appje naar je huisgenoten en dan met 4 kerels thuiskomen:p

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 02:49

eilleen333 schreef:
YellowGray schreef:

Ik zie nu dus dit voor me: midden in de nacht een Appje naar je huisgenoten en dan met 4 kerels thuiskomen:p

Hahaha, dat zou wel ernstig zijn :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 06:33

Ik woon met 14 anderen, en wij vinden het alleen maar mooi! Vooral om 's ochtends aan de keukentafel, als de desbetreffende logé weg is, de huisgenoot volledig uit te horen :D

Wij hebben wel eens gehad dat we een verdwaald meisje vonden bij de WC, die al 2 verkeerde deuren was binnengelopen, en écht niet meer wist bij wie ze logeerde :') "Ja, bij een jongen met donkerblond haar..." Euh, ja, welke van de 9? Uiteindelijk een huisfoto erbij gepakt, en toen kon ze hem wel aanwijzen, en hebben we haar netjes naar de juiste deur gebracht :j

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:14

Ik woon al 4 jaar in hetzelfde huis met alleen maar meiden en vind het echt geen probleem. Het huis is wel erg gehorig, dus zolang ze het een beetje netjes houden ( :') ) zie ik het probleem niet. Wat ik wel vervelend vind zijn huisgenoten die een huissleutel geven aan vrienden die het dan vervolgens zien als hotel, da's dan weer niet tof.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:21

Toen ik nog huisgenoten had nam ik ook wel eens iemand mee hoor. Was alleen superongemakkelijk tijdens het ontbijten, ik had 10 mannelijke huisgenoten. En die voelden zich dan allemaal even verantwoordelijk voor me. Ooit eens gehad dat een ongelukkige ziel ging bellen terwijl hij bij ons zat. En toen deden mijn 10 mannen ook alsof ze allemaal gingen bellen. Ahum.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 12:53

Ha ik voel de ongemakkelijkheid :') Dit was dus ook meer mijn idee maar de dames van vannacht vonden het echt een schánde haha.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:24

Ik heb het nooit zo vervelend gevonden, dat moet ieder voor zich weten :) Vond het minder geslaagd als iemand één persoon mee nam, dan wanneer een huisgenoot het een geslaagd idee vond om met een hele groep (asociale) vrienden tot na 1 uur 'in te drinken' en vervolgens met die hele groep rond 4 uur weer thuis te komen en dan tot zeker 5 uur na te 'praten'.

In het huis waar ik woonde was er een persoon die regelmatig iemand mee naar huis nam en die ook in één jaar zeker 4-5 keer 'de ware' tegen is gekomen. Ze kon alleen niet tegen grappen van onze zijde over haar geluidsniveau, maar deed er ook niets aan... :=

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:33

Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar net zoals anderen zeggen, niet al te veel kabaal. En het liefst ook een beetje 'fatsoenlijke gasten'. Dus geen 'criminelen', 'drugsverslaafden' oid. Maar dat gebeurde gelukkig ook nooit. Ik had prima huisgenoten altijd!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:39

Hier ook een huis met huisgenoten. Ik heb er geen problemen mee hoor :D
Mijn vriend komt hier ook langs, dus waarom hen het plezier niet gunnen haha.
Ik wil alleen niet mee kunnen genieten van hun avonturen.. :')

En wat ik zelf minder vind is als ik ze samen richting de gedeelde douche zie vertrekken. Maar.. dat hoort er ook bij.

LauMIAUW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:54

Ligt eraan. Toen ik samen woonde met mijn beste vriend (hij is homo) en hij nam een jongen mee naar huis vond ik dat helemaal niet erg, zolang ik maar niet wist wanneer ze wat deden.
Hoef geen gekreun ofzo te horen, dat gaat dan wel weer een beetje ver voor mij. :P

Maar voor de rest maakt het mij niet uit, zolang ik gewoon mijn ding kan doen. :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:50

Hier ook nooit problemen mee gehad, bij teveel herrie werd er even op de deur geklopt, makkelijk zat! De douche werd gebruikt om te douchen want de boiler bevatte net genoeg water om allemaal te douchen, dus als er eentje een half uur onder stond, had de rest koud water en dan kon je er donder op zeggen dat bij de volgende douchebeurt iemand in de keuken even de hete kraan opengooide. Leert men het snel af :D

Overigens hilarische anekdotes in dit topic :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:52

xSlvna schreef:
Moeten ze toch zelf weten joh, zolang ik het niet hoor. :+ Zal ook niet anders gaan kijken naar een persoon als ik iedere ochtend een andere jongen aan de ontbijttafel heb, misschien zijn het hartstikke gezellige gozers of hebben we de avond erna wat grappigs om over te vertellen, wie weet.
Precies dat ja. _O-

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:59

:+ Ik vind het ook écht niet kunnen!!!!!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:33

anneliesdj schreef:
Zullen wel 14 jarigen zijn geweest denk ik dan.
Lijkt me geen probleem, zolang het achter de gesloten kamerdeur gebeurt en anderen er geen last van hebben. Moet iedereen toch lekker zelf weten.

14 jarige die op kamers zitten? En mannen mee naar huis nemen..?

Ik denk eerder tussen 18/25?!

Ik heb jaren op kamers gezeten en ook een mannelijk huisgenootje die graag ren man mee neem huis nam.
Tjah, maakte mij niet uit als ik er maar niet wakker van blijf liggen. Verder werd er bij ons niet moeilijk over gedaan.

Enige waar je iets van kan zeggen is als de persoon andere kamers binnen gaat wandelen of dat je ervan wakker ligt.
Dat zij kerels mee naar huis neemt moet ze verder zelf weten, leef en laat leven..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:43

hm ik heb niet met huisgenootjes gewoond maar wel in een zéér gehorige flat. Mijn onderbuurvrouw was nogal een , hoe zeg ik dit netjes, vervelend persoon die al liep te mekkeren als ik mijn schoenen niet uitdeed want dan 'hoorde ze me stampen' . Mijn katten miauwde volgens haar ook véél te hard!

Affijn, na een paar jaar hadden we wel een beetje het sch**t aan elkaar en ik was met mijn vriendje aan het feesten <<)

krijg ik een smsje:
'kan het niet wat zachter!'
mijn antwoord:
'wil je hem lenen dan? Weet je meteen hoe het komt'

Gelukkig woon ik nu met dit vriendje in een *niet zo'n gehorig* huis :D

Wat ik vervelender vond was die keer dat ik voor vriendje een leuke verassing had voorbereid. Een niet veel verhullend niemendalletje met de bijbehorende hakken, makeup, haren.. de hele hatseflats. Ik wilde zo de deur voor hem opendoen en TADAA verassing! Aangezien het licht in de portiek stuk was zag toch niemand dat :):)

om tien voor zeven ging de bel.. ik dacht: ahaaaa daar issie! *\o/* *trip trip trip naar de deur* ik trek in VOL ORNAAT die deur open ennnnnnn....

mijn afrikaanse buurman, of ik een brief voor hem wilde lezen want hij begreep het niet. Nou kom morgen maar terug.

diezelfde buurman vroeg een aantal weken later of hij niet 'op de thee' kon komen .. :r *eigenlijk kan ik zijn vraag nog wel begrijpen ook..*

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:51

Ik woon met 10 studenten samen, het gebeurd hier best vaak dat er mensen (en ja ik ook) thuis komen met een logeetje.
Alleen maar mooi! 's Ochtends wel meldplicht waarbij je aan een soort van kruisverhoor wordt blootgesteld.
We hadden eerst ook een bord met alle namen van ons erop in de keuken hangen, en als je niet alleen sliep moest je een kruisje achter je naam zetten. Degene met de meeste kruisjes aan het einde van de maand, moest een bepaald aantal biertjes achterover gieten (Geen commentaar, ik woon in een vereniginshuis :') )

Tja, dit hoort bij het studentenleven.

We hebben overigens geen gehorig huis, dus van lawaai niet zoveel last.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:04

Geniaal topic dit _O-
Ik woon niet in een studentenhuis maar ik zou niet weten waarom niet. Zo lang de rest er maar geen last van heeft :+