Wie o wie ?? wil mij helpen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Wie o wie ?? wil mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 21:15

Misschien hoort de vraag hier niet maar misschien kunnen of willen bokkers mij wel helpen?

Ik doe vrijwilligerswerk bij een dierenopvang, ook hebben we een eigen facebook maar de likers schiet gewoon niet echt op.. vind het erg jammer misschien dat veel mensen het niet kunnen vinden oid?

hebben jullie nog tips om aan meer likes te komen?
hoe meer volgers des te meer bekendheid er komt.. en dan gaat het hierbij zeker niet om geld
maar vind het leuk als mensen het werk waarderen en gewoon af en toe reageren op de foto's

en alle tips zijn meer dan welkom!

Moderatoropmerking:
Vragen om likes etc. is niet de bedoeling op Bokt, dat is dus aangepast.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:58

Een 'like, deel en win' actie, hoewel dat misschien lastig is voor een dierenopvang, werkt vaak erg goed.
Verder kan je proberen zo regelmatig mogelijk iets te plaatsen, vooral foto's doen het goed. Als mensen de foto dan liken, verschijnt hij soms ook op het prikbord van hun vrienden, waardoor jullie pagina ook meer bekendheid krijgt :)

Succes!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:01

Like, deel en win acties helpen vaak!

Edit: _Sofie was me al voor :)

Lynn_FDA

Re: Wie o wie ?? wil mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:03

eigenlijk alles wat hier boven staat werkt goed
maar bijvoorbeeld ook je zus, broer, ouders, vrienden af en toe vragen om het te delen, likken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:25

Like, deel en win acties vind ik persoonlijk niet bij een dierenopvang passen.
Ik heb zelf een opvang en meer dan 700 likes. Gemiddeld 50 unieke bezoekers per dag op de website.
En natuurlijk een like pagina op de website zelf.
Vaak is het een punt van pakkende verhalen maken die mensen interessant vinden. Mooie foto's en veel wisselingen daarin.
Je mag me anders de link van de FB wel pben dan wil ik wel eens kijken?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:57

Ik zou het gewoon zoveel mogelijk in je familie/vriendenkring melden met de vraag of zij zouden willen "liken" en het zouden willen delen? Verder zelf natuurlijk de pagina vaak op je tijdlijn zetten.

Om de pagina aantrekkelijk te maken voor mensen van buitenaf is het leuk om foto's en verhalen te plaatsen. De verhalen achter een bepaald dier, maar ook verhalen over het werk dat jullie verrichten en misschien als een dier de opvang verlaat?

Misschien zou je een sponsor kunnen vinden die bij een X aantal likes jullie iets doneert? Wellicht dat mensen dan gaan liken en je zo aan je likers komt en er nog wat aan over houdt?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 23:09

Ik heb hem al zoveel mogelijk gedeeld :D vraag al mijn vrienden
(alleen heb je zo';n lijst waarvan veel achter staat is uitgenodigd en dan kun je er niks meer mee)
We proberen nu idd zoveel mogelijk foto's en belevenissen er op te plaatsen, ook wil ik beginnen dieren er op te zetten die een goed thuis zoeken ( ben nu zo'n beetje klaar alle papierwerk etc) dus wil meer ermee bezig.

Tja zou opzich ook kunnen sponsoren zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:55

Mag ik de Facebook pagina eens zien? :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 14:28

Natuurlijk :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:32

Jullie opvang werd toch gesloten? Of heb ik nou de verkeerde voor me?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:34

Ik zou mensen namen laten verzinnen voor nieuwe dieren oid, gewoon zorgen dat er interactie ontstaat.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:36

Doe een guerrilla reclame in je buurt! Kan heel low budget :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 15:12

Diablo, de opvang niet maar ze hebben de subsidie per 2015 stopgezet, we krijgen dus alleen dit jaar nog subsidie ( als het goed is) maar we moeten nog in gesprek bij de gemeente, kan toch niet zo zijn dat er voor de db 160.000 beschikbaar is en voor de dierenambulance iets van 50.000 en onze 10.000 wegvalt en we niks meer krijgen ... wij vangen per jaar rond de 5000 dieren op.
We hopen dat er iets anders te regelen valt maar daar ben ik dus nog mee bezig.. anders zullen we heeel erg moeten inkrimpen.. waar de dieren dan naartoe moeten??? ik heb geen idee

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 15:12

chimello schreef:

Vertel :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:15

Ik heb gister geliked en vindt hem vrij rommelig , alles wordt gedeeld als jullie nou pakkende verhalen uit de opvang plaatsen en de opvangers in de zon zetten en niks meer delen :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 15:30

ik beheer het zelf niet echt maar het is inderdaad de bedoeling als we zelf weer wat meer tijd hebben veel meer dieren uit de opvang er op te zetten ( was nu nog veel papierwerk afhandelen enz) gedeelde foto's zijn vaak dieren uit de opvang.. alleen nu die aparte vogel hahaha die zit niet in de opvang de reptielen enz zijn hier gemaakt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:57

SecretLIN schreef:
chimello schreef:

Vertel :D :D :D

Nou, google maar eens voorbeelden van guerillia reclame, die zijn echt soms heel leuk! Ik ben nu met een tweetal bezig voor m'n opdrachten anders had ik er wel over na willen denken maar heb helaas geen tijd.
Wat je in principe doet is een leuke memorabele manier verzinnen om mensen iets te laten zien waar ze aan terug denken op een simpele manier :)
Afbeelding
Of bv
Afbeelding
Kan dus overal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:02

SecretLIN schreef:
ik beheer het zelf niet echt maar het is inderdaad de bedoeling als we zelf weer wat meer tijd hebben veel meer dieren uit de opvang er op te zetten ( was nu nog veel papierwerk afhandelen enz) gedeelde foto's zijn vaak dieren uit de opvang.. alleen nu die aparte vogel hahaha die zit niet in de opvang de reptielen enz zijn hier gemaakt

Oke , het is vrij rommelig daarmee :) .Al snap ik dat jullie druk zijn is er niet een vrijwilliger die het bijhouden wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:39

Wat voor dieren vangen jullie op en zit je ook op fora? Als je bv. hamsters hebt moet je bij hamsterliefhebbers op een hamsterforum zijn etc. En leuke foto's doen het ook vaak goed, net als regelmatige updates over een bepaald dier met bv. een bijzonder verhaal. Plaatsbare opvangers zet ik zelf altijd in een apart album (heb sowieso veel albums voor het overzicht) zodat ze goed te vinden zijn.

Is er ook een website? Daar kan je ook de link naar Facebook plaatsen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 20:23

alles behalve honden en katten :)

vooral wilde dieren ( vogels egels vosjes eekhoorns marters etc)
en huisdieren ( konijnen knaagdieren vogels reptielen etc)

ik wil inderdaad ook een mapje maken met dieren die een goed thuis zoeken :) bedankt voor de tips!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:08

Plaatsen jullie ook verhalen op de facebook pagina over hoe het met de dieren gaat oid?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:11

Mag ik de FB eens ontvangen in PB?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 23:30

charaz soms, wel veel filmpjes of foto's van het uitzetten
en nu af en toe dieren die binnen komen.. foto's van jonge dieren zullen straks veel komen

het liep allemaal wat achter ivbm veel papierwerk wat nog moest einde vh jaar..