schaatsers (langebaan) op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

schaatsers (langebaan) op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:35

Ik vroeg mij af of er hier naast een groot aantal paardrijders, ook een aantal langebaan schaatsers op dit forum zitten verstopt.

Ik heb namelijk echt 5 à 6 jaar op schaatsen gezeten. Maar ben destijds gestopt omdat ik op een gegeven moment echt niet meer kon van de pijn in m'n voeten, na 1 rondje ging ik al door de grond euhhh ijs :D Dus toen ben ik gestopt, nog een keer opnieuw geprobeerd, maar nee, geen verschil.

Nu denk ik dat het misschien ligt aan mijn schaatsen, maar ja, even een paar goede/nieuwe schaatsen kopen en er dan achter komen dat het probleem er nog is, wil ik natuurlijk ook niet doen.

Zijn er (heel) misschien schaatsende bokkers met hetzelfde probleem die tips hebben of misschien een plek kennen waar je verschillende schaatsen kunt testen? Want ik zou het heel graag weer terug willen oppakken :j Met skaten heb ik trouwens geen pijn.

Bedankt alvast!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:37

Ik heb hele fijne schaatsen :j
Ik schaats zeer zelden, maar als er natuurijs ligt? Kan ik ongetrained (en ik ben niet sportief!) zo 40 kilometer schaatsen, dus ja; goede schaatsen maken een wereld van verschil!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:38

Ooit last van pijn?

edit: ik ben trouwens echt niet kleinzerig ofzo hoor! Maar gosh, als ik schaats... auw auw...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:38

Nee, niet in voeten of enkels :) ja, spierpijn haha

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:39

Hier een schaatsfan :)
Ik hou heel erg van tourtochten schaatsen maar ja als er geen natuurijs ligt gaat t natuurlijk niet haha
Dan maar gewoon op een baan (in Assen schaats ik)
Ik heb vorig jaar redelijk dure schaatsen aangeschaft (wel gewacht tot ze in de aanbieding waren) :) Heb klapschaatsen van viking
Ging eigenlijk best goed afgelopen keer toen ik weer op de schaats stond, wil dit seizoen nog 1x schaatsen alleen dan in Thialf oid :)

http://www.schaatsen.info/media/catalog ... ited_2.jpg
Deze halfhoge schoen :) Je hebt wel enkel vrijheid maar ook weer niet zoveel dat je enkels steeds omklappen (waar ik last van heb bij de echt lage schaatsen)
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 14-02-14 22:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:39

Misschien is het een optie om een keer schaatsen te huren en die te proberen? Dan kun je in ieder geval verschillende maten en types proberen zonder ze direct te kopen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:40

Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 14-02-14 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:41

Die schaatsen horen in een museum thuis :')

Ik moet even kijken :j weet wel dat ze duur waren, rond de 130 euro

Maartje1990

Re: schaatsers (langebaan) op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:43

Dat vind ik een redelijk te betalen prijs :j Heb je (en hierboven ook :+ ) gewone noor of klap?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:55

kchristi schreef:
Misschien is het een optie om een keer schaatsen te huren en die te proberen? Dan kun je in ieder geval verschillende maten en types proberen zonder ze direct te kopen :)

Hoe bedoel je huren? De ''gewone'' schaatsen die je huurt bij de ijsbaan zijn volgens mij toch niet echt van hele geweldige kwaliteit, dus denk niet dat ik daar heel veel aan zal hebben. En met schaatsen is het ook dat ze een beetje naar je voet gaan staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:56

Ik heb lage Noren van het merk Head, met hoge schoen omdat ik niet heel stabiel op de enkels sta en het makkelijker was om zo vanuit de skates over te stappen naar de schaats (heb hiervoor nooit op Noren geschaatst namelijk).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 23:00

Met de lage schoen an zich heb ik niet zo'n problemen, kan prima recht op de schaatsen staan :j Dus heb ook wel weer een voorkeur voor een lage schoen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:05

Heb je ook van head, sowieso erg goed merk :)

Ja, beste is proberen. Niet toevallig mensen in de buurt wonen met jouw maat? :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:09

Ik lees even mee. Heb altijd met veel plezier geschaatst op dezelfde schaatsen als TS, maar sinds ik mijn enkelbanden een keer heb gescheurd kan ik daar geen fatsoenlijk rondje meer op schaatsen zonder pijn en een zwabberende enkel.
Ben dus ook op zoek naar nieuwe schaatsen, heb mijn oude schaatsen zelfs al weggegeven omdat ik het helemaal zat was... Terwijl ik schaatsen echt heerlijk vond altijd! :oo

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:16

Ik heb zeven jaar langebaan geschaatst vroeger op de Jaap Edenbaan in Amsterdam :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 23:19

Ik heb een mailtje gestuurd naar de schaatsbaan in Tilburg, ze doen daar ook nooren verhuren, dus even gevraagd wat voor merken/modellen ze verhuren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:36

Huurschaatsen bij ijsbanen ook die in Tilburg zijn naar ik weet van die kunststof schoenen in een kleur met ijshockey,noor of kunstschaatsijzer eronder. Geen aparte merken oid helaas dus.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 23:41

Hmm, dat is inderdaad jammer. Dat is/was inderdaad al mijn vermoeden.

Ik zit héél erg te kwijlen bij het zien viking nagano mid klapschaats...... maar die is natuurlijk wel erg duur := Al vind ik het niet erg om wat te betalen voor een schaats die écht gewoon goed en vooral pijnvrij zit :j

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:53

Leuuuuuk, nog meer schaatsfans!

Natuurijs heeft (natuurlijk) mijn voorkeur, maar helaas gaat dat deze winter niets meer worden denk ik... Ben nu 2 seizoenen indoor aan het schaatsen in Thialf. (Deze winter 12 keer geweest)
In een ver verleden heb ik pro action gevolgd (10 basislessen) nu ben ik zelf verder aan het oefenen met tips van vriendlief.

Ik schaats nog op deze Zandstra's, maar ga volgend seizoen voor betere, hogere (en helaas dus ook duurdere :P) schaatsen. In de bochten raak ik nu steeds het ijs met m'n schoen..das niet fijn..
Deze schoenen houd ik ook, die komen weer op m'n skeeleronderstel :)

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 00:08

Wat voor schaatsen wil je aanschaffen? :)

Ik heb nu iets gevonden in Utrecht waar ik (als ik het goed begrepen heb) voor een week die viking nagano mid kan huren voor €15,- Dus dat zou wel héél fijn zijn. Mochten ze dan echt goed bevallen, dan ga ik het misschien nog serieus overwegen. Want dat zijn toch ook dingen waar je dan járen mee vooruit kunt :j

edit: Ondertussen ge-emailt of ik eens langs kan komen en zij mij advies kunnen geven en of ik dan een aantal modellen ter plekke kan uitproberen (ze zitten zelf namelijk op een schaatsbaan). Ben benieuwd wat ik terug krijg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:51

Je hebt inderdaad bij de wat grotere schaatsbanen wel verschillende typen schaatsen die je kunt huren. Over dat ze naar je voeten gaan staan heb je ook wel weer gelijk, dat is wel lastig als je ze wilt uittesten.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:04

Das inderdaad wel slim Maartje1990! Kun je in ieder geval even proberen :) Als je nieuwe hebt gekocht en de schoen kunt vervormen in de oven, gaan ze helemaal perfect zitten!

Ik denk nu aan maple of raps.. als ik echt goed kan ga sparen, misschien wel marchese... Is inderdaad wel een investering, maar je hoeft dan als het goed is ook nooit meer nieuwe te kopen :) M'n oude schoen gebruik ik weer voor m'n skeeleronderstel, heb deze schaatsen inmiddels ook al een jaar of 6 en ze zijn nog steeds mooi en goed!