Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LisannePruts schreef:Je bent pas 13...
Maargoed ik zou hem gewoon zo veel mogelijk steunen en doen wat je kan doen...
succes

no--a schreef:Probeer hem te steunen maar besef héél goed dat dit níet jouw problemen zijn en dat jij je hier niet in mee moet laten trekken!
Natuurlijk wil je er zijn om hem te steunen, maar als dit serieuze problemen zijn dan hoort hij professionele hulp te zoeken.
Hoe oud is hij als ik vragen mag?

HorseLove456 schreef:no--a schreef:Probeer hem te steunen maar besef héél goed dat dit níet jouw problemen zijn en dat jij je hier niet in mee moet laten trekken!
Natuurlijk wil je er zijn om hem te steunen, maar als dit serieuze problemen zijn dan hoort hij professionele hulp te zoeken.
Hoe oud is hij als ik vragen mag?
Hij is 16. Nee ik weet het ;3 , Maar ik ben dan zo zwak type die er dus wel in mee trekt..
Dani schreef:Je bent niet zwak, je bent meelevend.
Maar het is niet goed als zoiets ten koste gaat van jezelf. Natuurlijk is het heel sneu voor hem (als het allemaal klopt: hou in je achterhoofd dat er mensen zijn die over dit soort zaken liegen om aandacht te krijgen, ook mensen van wie je het totaal niet verwacht), maar hij is er niet mee geholpen als jij er ook heel verdrietig van wordt. Zie het positief: hij zit hoe dan ook in die situatie, en dankzij jou heeft hij iemand om mee te praten en bij wie hij terecht kan. Jij maakt zijn situatie dus ietsje beter. Het enige wat je concreet kan doen om hem te helpen is hem op weg naar hulpverlening te krijgen. Er zijn instanties die hem kunnen helpen, maar die moeten dan wel weten dat ze nodig zijn. Misschien kan jij hem de moed geven om naar bijvoorbeeld zijn huisarts te gaan.