Gewoon erg benieuwd, aangezien mijn ma zegt dat een handboog in bezit hebben strafbaar is, en ik daarom geen boog mag kopen hahaha.
Is dat waar? (:
kosseh
Geplaatst: 14-02-14 17:51
Zover ik weet is het niet strafbaar. Anders zou een kennis ook strafbaar zijn. Die heeft er eentje tthuis en daar schieten we ook wel is mee. Wel op eigenterein Mischien moet die wel op een naam staan zoals een luchtbuggs.
Ylvy
Geplaatst: 14-02-14 17:51
Nee. Absoluut niet waar Ik heb zelf.ook een boog
Je mag er alleen niet mee rondlopen als de boog aangespannen is ( ofwel klaar om mee te schieten )
kosseh
Geplaatst: 14-02-14 17:53
Ylvy schreef:
Nee. Absoluut niet waar Ik heb zelf.ook een boog
Je mag er alleen niet mee rondlopen als de boog aangespannen is ( ofwel klaar om mee te schieten )
Beetje het zelfde als luchtbuggs dus? Daar mag je ook niet geladen mee lopen.
Deze regel is inderdaad can toepassing op bogen die je op en af kunt spannen. Voor de compount boog geldt weer een andere regel. Deze kun je namelijk niet zomaar afspannen en mag dus wel gespannen vervoerd worden.
Zoals de link heirboven, Ikzelf schiet met een Recurve boog. En dan heb je nog houten bogen
je hebt veel verschillende bogen
KingYasFenn
Geplaatst: 14-02-14 20:46
Mijn broertje was best hoog in de sport qua boogschieten..
Hij had dan wel al 1000x opgepakt moeten worden hoor.. het is niet verboden
hij gaat al vanaf zijn 8e om met een boog, vanaf zijn 10e fiets hij er al overal mee naartoe etc. En heeft momenteel 3 (nog) bogen in huis.
Hier hoef je niet eens een wapenkast voor te hebben. Voor de geweren die hij heeft, zijn wel enorm strenge regels ( hij doet nu ook jagen)
maar, ik vind het vaak dubbel, want met zo'n boog: kun je vaak net zoveel schade aandoen als met een geweer... en je bent vaak met training net zo accuraat op het doel als dat je zou schieten(soms wel accurater)... Deze heeft mijn broertje ook gewoon in een tas in de gang staan.. niet achter slot of wat dan ook, terwijl dat met geweren wel moet... Omdat hij dit soort bogen niet echt 'afhankelijk van....' vind.. schoot hij liever met een recurve.. (dan heb je wat minder zekerheden en dat maakt het spel leuker)
het lijkt me wel sterk dat dat niet zou mogen, want waar trek je de grens van "een boog"? een zelf gemaakte prul, gewoon een tak met een touw? een verbeterde tak?