Waarom vinden jullie Valentijn belangrijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarom vinden jullie Valentijn belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:24

Ik vraag het mij echt af wat mensen nu zo belangrijk vinden aan Valentijn :)

De radio draait de hele dag liefdesliedjes, alle winkels zijn versierd, op internet draait ook alles om valentijn,... zoals elk jaar een hele hartjesgekte dus.

Dus vandaar mijn vraag.

Is het zoals Kerstmis of Sinterklaas, een traditioneel feest? Of wat is het nu precies?

Persoonlijk heb ik er niet zoveel mee, net zoals mijn vriend. Vandaag is gewoon een dag zoals een andere voor ons.

Ben benieuwd!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:26

Niet. :Y)
Als je alleen op Valentijn je liefde voor de ander uit door middel van materialiteit is er iets mis naar mijn mening.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:28

Robin_S schreef:
De radio draait de hele dag liefdesliedjes, alle winkels zijn versierd, op internet draait ook alles om valentijn,... zoals elk jaar een hele hartjesgekte dus.

Dat is vrij simpel: Geld

Verder vind ik het weer een leuk excuus om iets leuks te doen :')

Daphna

Re: Waarom vinden jullie Valentijn belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:36

Ik doe niet mee!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:37

Waarom vind ik valentijn belangrijk?

I don't :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:38

niets! ik vind niet dat je op 1 dag moeten laten zien wie je lief hebt!

** daarnaast kost het ook nog eens een hoop :P **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:39

Ja, voor een winkeluitbater is het natuurlijk goed meegenomen, die valentijnsdag :)

Maar het is zo'n vreemd iets. Ik was jaren single op deze dag, en hoewel ik er niet veel om geef, voelde ik me toch een beetje 'eenzaam' op deze dag := . Al die restaurantjes vol koppels etc...

En voor sommige koppels lijkt het haast een verplichting, tenzij je het leuk vindt gewoon iets te doen natuurlijk :)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:40

comercie :). Ik doe er verder niets mee. is de laatste jaren erg omhoog gebracht omdat de omzet bij winkels en restaurants wel behoorlijk zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:41

Ik vind het commerciele onzin :=

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:41

Ik vind het niet zo belangrijk.

Maar vond het wel heel lief dat er vanochtend een boeket rozen op me stond te wachten :D
Hoewel ik genoeg cadeau'tjes krijg, ook op andere dagen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:42

Hm, waarom het belangrijk is? Ik hoop dat alle bezette mannen vanavond verplicht thuis zijn en er alleen maar leuke vrijgezelle mannen in de kroeg zijn :') .

Nee eigenlijk vind ik het commerciële onzin en laat liever door het hele jaar heen zien dat ik geef om de mensen die dicht bij me staan :)

_Nancy

Ach het is toch ook wel leuk :D
Heerlijk die films en liedjes (Valentine's Day bijv.) en ik ben 21 jaar vrijgezel geweest op deze dag.
Hoopte ieder jaar op een cadeau maar nee :')

Nu heb ik sindskort een vriend en kreeg ik net een hele grote bos rode rozen binnen, dat is toch om te smelten <3 Ik word daar in ieder geval erg blij van!!

Steenbok12

Hm, waarom het belangrijk is? Ik hoop dat alle bezette mannen vanavond verplicht thuis zijn en er alleen maar leuke vrijgezelle mannen in de kroeg zijn :') .

Nee eigenlijk vind ik het commerciële onzin en laat liever door het hele jaar heen zien dat ik geef om de mensen die dicht bij me staan :)

Cabelona

Ik vind het erg leuk om lief extra te verassen op speciale dagen. Dus met Valentijnsdag, ons jubileum en zijn verjaardag. Het hoeft niet groots te zijn, maar een leuke verassing waaruit je extra laat blijken hoeveel je om elkaar geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:48

Robin_S schreef:
Maar het is zo'n vreemd iets. Ik was jaren single op deze dag, en hoewel ik er niet veel om geef, voelde ik me toch een beetje 'eenzaam' op deze dag :=

Single, en herkenbaar :j Terwijl ik het eigenlijk onzin vind :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-14 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:49

Ik vind het eerlijk gezegd niet belangrijk.. Valentijnsdag is gewoon een onwijs slimme marketing stunt geweest van de commerciële bedrijven om geld te verdienen. Ben van mening dat je veel vaker dan specifiek op één dag je liefde moet uiten en is een keer een bloemetje geeft aan degene van wie je houdt en niet alleen op valentijnsdag.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:49

Ik vind het helemaal niet belangrijk, waarschijnlijk omdat ik geen vriend heb :')

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:50

Blijheid schreef:
Robin_S schreef:
Maar het is zo'n vreemd iets. Ik was jaren single op deze dag, en hoewel ik er niet veel om geef, voelde ik me toch een beetje 'eenzaam' op deze dag :=

Ja, ik merk dat ook! Zo raar. Dit is de eerste Valentijnsdag in jaren dat ik single ben en ik voel me ook zo, terwijl ik er echt niks aan deed toen ik een relatie had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:51

ChantalSmook schreef:

haha :D

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:53

Nee, ik vind het niet belangerijk, gewoon weer iets wat uit de USA is over komen waaien :D

Maar..14-2 is onze verlovingsdatum en hebben wij de sleutels van ons huis gekregen ( waar we nu alweer 9 jaar fijn wonen)
Dus ja....een bijzonder datum...is het voor ons wel <3 <3 <3 <3

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:53

Blijheid schreef:
Robin_S schreef:

Precies hetzelfde hier, terwijl ook ik het inderdaad een beetje onzin vind..

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:54

We zijn met valantijn altijd half jaar samen. Dit jaar 2,5 jaar :) Verder doen we niet veel. Dit jaar heeft mijn vriendje mij in het zonnetje gezet door ontbijt op bed te maken en een liefdesbrief te geven :) :o <3

We hebben van zijn moeder twee tickets gekregen voor theater en dus gaan we daar naartoe.

Verder wonen we nu een half jaar samen *\o/*

Voordat ik mijn vriend kende had ik niks met valentijn, maar nu vieren we het toch wel een beetje _/-\o_

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:55

Nou ik zou het toch erg leuk vinden als ik een bosje bloemen krijg vandaag :j dat je net ff die extra moeite neemt voor elkaar! Hij krijgt een leuke verassing boven <<)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:57

Ik vind het een hoop commercieel gedoe. Ik heb liever dan manlief gewoon spontaan met een bloemetje thuis komt dan omdat het Valentijnsdag is.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:59

Ik vind het heerlijk, ik word zoiezo keihard verwend, maar alle winkels zijn met deze dag ook leuk versierd, en ik voel me nog geliefder dan normaal <3