Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Binnen welke termijn moet de bekeuring op de mat liggen?
Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Heeft de overtreder gebruik gemaakt van een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de adresgegevens van bestuurder/kentekenhouder te achterhalen.
Wanneer deze termijnen worden overschreden kan de overtreder een bezwaar/beroepschrift indienen bij de officier van justitie.
Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een verjaringstermijn van drie jaar.
.
.
stelle leipo's, die politie agenten!
maar dan had jij een duurdere dan mijn boete, die van mij was 50 euro
femo schreef:ja ja ja, ik fiets ook Altijd met licht. maar ik uit mijn werk kom, en direct door naar stal ga, heb ik geen tijd meer om even naar de hema gaan om lampjes te komen. kom op zeg. beide problemen moet iets aan gedaan worden hoor.
of beter: Aan je fiets.

Anc schreef:Ik vind het nogal onbeleefd dat je flink tekeer bent gegaan tegen de agenten die gewoon hun werk deden.
Jij had geen licht, die agenten kunnen ook niet ruiken dat dat de dag ervoor kapot is gemaakt.
En dan nog, jij bent verantwoordelijk voor je eigen spullen en als er iets kapot is, hoor jij het te maken voor je weer op pad gaat
En wat wil je dat de agenten er aan doen? Weet je wie je lamp kapot heeft gemaakt?
Ze kunnen moeilijk van deur naar deur om te vragen wie het gedaan heeft in de hoop dat de dader het eerlijk toegeeft.
Dat is nog eens verspilling van politie inzet!
Mazzel gehad dat je geen flip op de mat hebt gekregen, maar dat je hem in eerste instantie wel kreeg vind ik meer dan terecht!