Tattoo bij minderjarigen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Tattoo bij minderjarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:01

Hallooo bokkers! :)

Ikzelf wil heeel graag een tattoo. Ik weet al helemaal wat en waar ik hem wil. Maar ik ben pas 16, en mijn ouders vinden mij nog te jong. Dat snap ik ook wel, want het zit er natuurlijk wel je hele leven.

Ik vroeg me af of er hier op bokt minderjarigen (14, 15 of 16 jaar) zijn die ook een tattoo hebben? En zo ja, wat voor? En misschien toevallig ook tatoeëerders die een mening (zeer tegen of juist voor) hebben over het zetten van een tattoo bij minderjarigen?

Brand los! :)

Edit: Ik weet niet of hij hier goed staat, hij mag natuurlijk verplaatst worden!

pniekepnak

Re: Tattoo bij minderjarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:06

Ik wilde ook op mijn 15e al een tattoo. Uiteindelijk heb ik mijn eerste pas op mijn 21e laten zetten, en daar ben ik toch wel zo verschrikkelijk blij om! Ik had echt enorm veel spijt gekregen van het ontwerp dat ik op mijn 16e wilde :=

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:08

Ik heb vroeger ook altijd een tattoo willen hebben, 2 jaar terug heb ik hem pas laten zetten nadat ik er zeker van was, dat ik er altijd blij mee zal zijn!

Denk er wel goed over na, en weet er zeker van, dat je hem over aantal jaren nog steeds mooi vind!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:11

Nee man, ik vind een tattoo als minderjarige gewoon echt niet kunnen. Vind 't zelfs gewoon vulgair.
Als je echt een tattoo wilt zijn die 2 jaartjes wachten het wel waard, als je 'm op je 18e nog steeds wilt kan je wel zeker zijn dat je geen spijt zult hebben :)
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 13-02-14 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:16

Ik vind het voor minderjarigen niet kunnen. Wat ik nu ga zeggen geldt misschien niet voor jou, maar stel dat je als minderjarige dit wel kon doen en je wilt dezelfde tattoo als je idool ( omdat hij/ zij dat ook heeft ) en binnen 2/3 jaar van " hei, waarom heb ik dat nu in godsnaam op mijn lichaam durven laten zetten?? " dan niet. Sommige willen er 1'tje omdat er een symbool achter zit... Maar als het echt een betekenis heeft voor jou kun je je die zeker nog herinneren binnen enkele jaren :-)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:17

Die leeftijd regel is er niet voor niets, als puber doe je snel dingen waarvan je later veel spijt krijgt.
Als 16 jarige ben je veel te impulsief en laat je dingen zetten die je op dat moment super gaaf vind.
En als je op je 20ste naar dat ding kijkt denk je ..... ieuw dat ik dat heb laten zetten, vond ik dat leuk?!

Ik wilde op mijn 16de ook zo graag een tattoo!!! ben nu 27 en nog steeds blanco. En ben heel blij dat ik dat, wat ik wilde laten zetten op 16de, niet heb laten zetten.

Nee voor minderjarigen geen Tattoo's, en piercings vanaf 16 (de edele delen vanaf 18)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:18

Ik ben 15 en ik krijg volgende maand m'n eerste tattoo :)
Ik zal hier vast en zeker veel reacties opkrijgen maar goed... Ik weet al een paar jaar dat ik een G sleutel op mijn pols wil hebben en volgende maand krijg ik hem dan eindelijk!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:20

Ik zou ook een paar jaar wachten!
Toen ik 15 werd wou ik een tribel op mijn onderrug (dat was in die periode erg in) van mijn moeder mocht het, maar gelukkig stemde de tattoo artist niet toe! En ik ben die man nu zo ongelofelijk dankbaar!

Edit: Heb toen een navelpiercing laten zetten, en daar was ik eigenlijk ook wel erg trots op!
Laatst bijgewerkt door Rudina op 13-02-14 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:21

Later wil ik ook een tattoo, maar no way als minderjarige! Ik wil een mooie tattoo, met iets speciaals voor MIJ alleen. Een piercing vind ik trouwens voor een 16 jarige makkelijk kunnen!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:25

Gewoon nog even wachten. Je kan er de rest van je leven van genieten, dus zo veel verschil maakt het toch niet als je m' pas op je 18de of 20ste pas neemt? Als je m' tegen die tijd nog steeds zoooo graag wil, dan weet je ook zeker dat je er goed aan doet :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:26

Ik wilde vanaf mijn 14e ook graag een tattoo.. Toen ik 18 was nog steeds, toen ik 21 was ook nog.
En nog steeds lijkt het me wel heel mooi (30+ nu), maar blijkbaar wil(de) ik het toch niet graag genoeg, want ben nog steeds *blij* blanco :+

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:29

Ik wil al heel lang een tattoo, op mijn hand en op mijn ribben, het heeft voor mij een speciale betekenis maar toch wacht ik tot ik 18 ben ook omdat je dan nog even bedenk tijd hebt maar ook omdat je lichaam dan 'klaar' is .... Wel heb ik 2 maanden geleden een navelpiercing laten zetten waar ik super blij mee ben en ik ben tevreden met hoe mn lichaam is en wat ik doe als ik achtien ben zie ik wel. Als ik dan nogsteeds die tatoo wil dan is ie snel genoeg gezet hahaha ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:30

Toch vind ik het een ander verhaal als je bijvoorbeeld (1 van) je ouders hebt verloren of een zusje/broertje, bijv. aan kanker.
Als je dan (samen met je ouders) een klein lettertje of een roosje als eerbetoon wil laten zetten op een niet té zichtbare plek, zou ik daar alle begrip voor hebben.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:32

Ik heb op mijn 16e een tattoo laten zetten. Voor mijn oom, hij is overleden en was (op mijn neef, nicht en ouders na) de enige familie nog.

heb er geen spijt van en heb al een afspraak voor een ander staan. Dit voor mijn vriend die ene jaar geleden is overleden. Tja van zulke dingen krijg je geen spijt en veranderd nooit. En vind dat zeker niet vulgair!

edit; staat op mijn schouderblad. Andere weet ik nog niet waar het design hrt beste uitkomt. Vind op duidelijk zichbare plek en moeilijk te bedekken plek zoals handen ed not done. Gewoon niet handig met werk ed.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 13-02-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:32

Ik was 16 en ik ben nu (28) niet meer tevreden over die tattoo.
Ik zou er dus echt langer over denken...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:33

Heb mijn eerste tattoo gehaald toen ik 15 was. Toen ik 17 was had ik er 5.
Inmiddels ben ik 29 jaar en heel wat tattoos verder, maar heb nooit spijt gehad van de tattoos die ik heb laten zetten toen ik nog minderjarig was.
Je moet gewoon goed nadenken over wat je laat zetten.
Ik vind het zeker wel kunnen bij minderjarige. Mits toestemming van ouders uiteraard.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:35

Ik krijg zelf als ik zestien word een tattoo maar die is samen met mijn moeder die ziek is dus daar ga ik niet langer mee wachten. Met uitzondering van dit soort situaties vind ik het over het algemeen ook niet echt kunnen maar ja, het is toch je eigen keuze.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:35

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:36

Ik zou er ook over nadenken. Als je over een jaar of 2 a 3 nog steeds dezelfde tattoo op dezelfde plek wilt dan is de kans dat je spijt gaat krijgen al een stuk minder. Ik wilde er vroeger ook een op mijn hand, ben zo blij dat ik het niet gedaan heb :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:40

ik denk dat het natuurlijk wel per 'kind' scheelt, maar dat je van de wet al vanaf je 12e iets mag zetten vind ik te waanzinnig voor woorden
als je jong bent hecht je aan hele andere dingen waarden dan als je wat ouder wordt en meer levenswijsheid hebt gekregen
ben ook blij dat er meerdere tattoo shops zijn die zelf een leeftijdsgrens hebben om de personen te beschermen, daar waar ouders dat soms niet doen

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:43

Ik wil ook erg graag een kleine tattoo laten zetten, maar ik kan echt die 5 jaar nog wel wachten denk ik... Daarbij ligt mijn pijngrens nu ontzettend laag, dus denk dat ik zelfs een tattoo die binnen 10 minuten wordt gezet oid nog niet zou overleven. :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:44

Vriendin van mij heeft na haar 16 jarige verjaardag haar tattoo laten zetten, drie vogeltjes op de schouder met 'vrijheid' als betekenis. Het is voor erg belangrijk en wou het al vanaf haar 7e.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:46

Citaat:
KoudbloedKim schreef: Toch vind ik het een ander verhaal als je bijvoorbeeld (1 van) je ouders hebt verloren of een zusje/broertje, bijv. aan kanker.
Als je dan (samen met je ouders) een klein lettertje of een roosje als eerbetoon wil laten zetten op een niet té zichtbare plek, zou ik daar alle begrip voor hebben.

Dat vind ik inderdaad ook een uitzondering! 
Maar veelal is het een mode verschijnsel denk aan sterretjes, zinnetjes zoals 'Let it be' en infinity's.

Denk als je dit op een vroege leeftijd laat zetten je op een latere leeftijd toch spijt kan gaan krijgen.
Zo had ik het met die tribel, elke meid die rond die periode voor een tattoo ging kwam thuis met een hertengewei. 
Ik weet niet hoe ik die tattoo artist nu kan bedanken want dankzij hem heb ik nog een mooie kale rug, en ik denk dat meiden rond die leeftijd er nog niet goed over na kunnen denken.

Emerelle

Ik had op mijn 13e al een klein bloemetje op mijn enkel.
nog steeds erg blij mee!
Op mijn 18e een hele grote op mijn rug laten zetten, over mijn hele ruggengraad heen.
Ook super trots op!

Sassii

Ik heb er ook wel eens over nagedacht om een tattoo te nemen van mijn beste vriend die is overleden. Vind ik een hele mooie betekenis. Maar ik heb er goed over na gedacht en ik wil het toch maar niet denk ik. Zoals ik al zei; het is een hele mooie betekenis. Maar je wordt er altijd aan herinnerd. Snappen jullie wat ik bedoel, haha?