ik heb even een vraag op verzoek van iemand anders die zojuist een brief heeft ontvangen van een incasso bureau dat hij een openstaande rekening zou hebben bij t-mobile van €4000 (!!!!) euro. Hoofdsom € 1600. De persoon geeft aan zich niks te kunnen herinneren van openstaande bedragen bij t-mobile en heeft overigens nooit eerder een brief ontvangen. Alle brieven zijn gestuurd maar een adres waar hij tijdens het abonnement stond ingeschreven. De persoon waarbij hij woonde kent hij, en deze geeft aan echt nooit iets te hebben ontvangen. De persoon waar het om gaat heeft geen bewijzen van betaling, geen administratie meer van 10 jaar geleden en heeft verder dus niks qua bewijs. Ik heb een topic gevonden op tros radar over verschillende mensen die precies hetzelfde hadden (ook hoge rekening bij Ij, ook van t-mobile) en hier wordt wel van alles gezegd door mensen die spreken in wetten en regels maar ik volg dit niet helemaal
. Als ik het goed begrijp is dit al na 5 jaar verjaard gezien het om een abbonement ging, maar omdat er volgens intrum justitia brieven zijn verstuurd geldt dit niet? Ik hoor graag of iemand een simpel duidelijk antwoord heeft. Hij heeft dus nergens bewijs van, heeft na 10 jaar de eerste brief ontvangen en herinnerd zich uberhaubt niets van een abbonement van t-mobile. Hij heeft altijd netjes ingeschreven gestaan bij de gemeente, had hij niet achterhaald kunnen worden? Kunnen ze dit doen? zo niet, waarom niet?Ik help nu met een brief sturen en ik hoor graag wat ik er dan eventueel in zou kunnen vermelden.
alvast heel erg bedankt
Bel gewoon even met het juridisch loket