Momenteel ben ik bezig met een master Social & Health psychology op de universiteit Maastricht. Ik ben van plan om volgend jaar nog de master Mental Health te volgen. Komende zondag is de deadline voor de motivatie brieven voor een klinische stage plek. Voor deze master (en stage) moet ik gaan kiezen of ik liever volwassenen zorg of liever jeugd/kinder zorg ga doen.
Wat zijn jullie meningen en ervaringen hier over? Ik heb namelijk altijd gezegd dat ik liever met volwassenen wil werken, omdat ik niet weet of ik echt geschikt ben om met kinderen te werken. Nu zie ik onze stage mogelijkheden en spreken de jeugd/kind zorg plekken me eigenlijk veel meer aan. Het is zo dat ik nu op beide stromingen mag solliciteren, maar mocht ik aangenomen worden op bv. een jeugdzorg plek, zal ik ook de vakken die daarbij horen moeten volgen.
Het hele jaar ben ik heel zeker geweest over mijn keuze, maar nu op de valreep ga ik weer heel erg twijfelen, help
Dat kan niemand voor je beslissen.. Wel is het denk ik zo dat als je stage loopt binnen KJ, je later niet meer aan de bak komt bij volwassenen. Ik denk dat je vraag dus vooral moet zijn: wat wil ik later? Een leuke stage is belangrijk, maar je langetermijnprofijt is belangrijker
Maar heb wel beide masters gevolgd, voor kinderen en volwassenen/ouderen