Op jezelf / ergens anders gaan wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op jezelf / ergens anders gaan wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:40

Hoi bokkers,
Door omstandigheden wil ik uit huis. Ik ben bijna 18.
Ik heb kennissen waar ik vaak ben en waar ik ook vaak logeer. Nu kan ik bij hun komen wonen en dat wil ik dan ook wel graag.
Alleen aan de ene kant wil ik het heel graag en nog liever vandaag dan morgen, maar aan de andere kant vind ik het ook erg moeilijk om dit aan mijn ouders te vertellen.
Ik wacht sowieso tot ik 18 ben met uit huis gaan, ivm studiefinanciering.
Hoe hebben jullie het tegen jullie ouders verteld toen jullie uit huis/ op kamers wilden?
Ik heb al aangegeven aan mijn moeder dat ik voor mezelf ga kiezen omdat dit gewoon niet langer kan zo.

Hoop dat jullie tips hebben.
Groetjes

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:43

Joh die zien vaak ook al dat het eraan gaat komen hoor. Gewoon melden en dan komt het gesprek vanzelf op gang.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:44

Gewoon doen, op een goed moment. Niet als er spanning is, ze kijken naar iets leuks op tv maar bv tijdens het avondeten (toetje oid) van; goh, pap en mam, ik bijna 18 en ik wil graag mijn vleugels uitstrekken als ik 18 ben.
Zou nog niet teveel prijsgeven waar je heen wilt gaan, kan wel als je 18 bent immers. Als ze er erg op tegen zijn, dan kunnen ze immers die kennis ook gaan benaderen. Maar staan ze er volledig achter, vertel het gerust.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:21

Wie zijn die kennissen? :) Als dat ook bvb een ouder stel is (waar ik niet van uit ga :D ) zou ik het als ouders vreemd vinden.
Ik ga ervan uit dat die kennissen leeftijdsgenoten zijn, dan zie ik het probleem niet!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:43

Ik ben ook vrij plotseling uit huis gegaan. Heel plotseling eigenlijk :=
Heb na de zoveelste ruzie mijn spullen gepakt en ben tijdelijk ergens anders gaan wonen. Toen op zoek gegaan naar een plekje voor mijzelf, en gevonden. Woon er nu bijna een maand.

Als je echt op jezelf woont en je niet zoveel te besteden hebt zal ik zoeken naar anti-kraak als ik jou was. Daar zit ik nu ook. Het is goedkoop, gezellig en voordelig! Ik heb nu een grote kamer, met woon en slaap gedeelte gescheiden voor een mini prijsje.

Als je tips/tops wilt, kun je mij altijd een PB sturen.

Dirndl

Re: Op jezelf / ergens anders gaan wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:32

Fijn dat dat gelukt is Inney, good for you!

TS, vertel het ze inderdaad op een rustig moment, en als ze erg op tegen zijn, houd misschien even voor je waar je precies naartoe wilt. Of leg juist duidelijk uit waar je heen gaat en waarom, als dat ze gerust stelt (kan ik uit je post niet beoordelen).

Ik ben op mijn 17e het huis uit gegaan, maar dat was om de simpele reden dat de universiteit in een andere stad zat. Was ook geen probleem :)

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:17

[quote=

Als je echt op jezelf woont en je niet zoveel te besteden hebt zal ik zoeken naar anti-kraak als ik jou was. Daar zit ik nu ook. Het is goedkoop, gezellig en voordelig! Ik heb nu een grote kamer, met woon en slaap gedeelte gescheiden voor een mini prijsje. [/quote]

Hoe ben jij aan anti-kraak gekomen? Ik wil namelijk ook heel erg graag op mijzelf maar het is erg duur, ik studeer ook nog en een kamer zie ik niet zitten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:06

Ik ben via 'Alvast' aan mijn anti-kraak woning gekomen. Zij hebben door heel Nederland Anti-kraak woningen. Dat kunnen kantoorgebouwen, zoals de mijne, zijn, maar ook scholen, verzorgingstehuizen etc. etc. Alles wat leeg staat en bewoonbaar gemaakt kan worden.

Er zijn nog veel meer bedrijven (of hoe noem je dat?) die dat doen. Moet je even googelen ,dan komen er al snel betrouwbare naar boven!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:20

Hier ook, heel plotseling. Ik was klaar met de druk en het pushen van mijn ouders. Simsalabim belangrijkste spullen gepakt. Tijdje bij iemand gelogeerd, een baan gezocht, een huis gevonden. Daarna de rest opgehaald, hond mee en woon hier sinds december. Als je wil lukt het je!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:02

Ik zou goed naar de kosten kijken voordat je het huis uitgaat

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:05

Niet haha ik kreeg de keuze of het uit maken met mn vriend of bij hem gaan wonen. Dat laatste heb ik gedaan haha