Bruiloft: collega's uitnodigen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Bruiloft: collega's uitnodigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:16

In september gaan mijn vriend en ik trouwen. We willen de bruiloft, voor zover mogelijk, wat klein houden. Wanneer we de mensen uitnodigen die we er écht bij willen hebben, zitten we ongeveer op 70 personen. Nu wil ik ook een aantal collega's uitnodigen, maar zit ik even met het volgende. Ik werk in een team met ongeveer 16 collega's. Ik wil niet alle collega's uitnodigen omdat het er dan wel heel veel zijn. Bovendien zijn er een paar collega's met wie ik niet echt een klik heb, die hoef ik er dan ook niet persé bij te hebben. Er zijn een stuk of 4 collega's met wie ik het echt goed kan vinden. Alleen ik ben bang dat de andere collega's het vervelend vinden als zij niet uitgenodigd worden. Immers laat je met die selectie wel zien wie jij het leukste vindt.

Daarom ben ik op zoek naar tips om dit handig aan te pakken zodat ik wel een aantal leuke collega's kan uitnodigen maar de anderen zich niet benadeeld voelen.

dito

Re: Bruiloft: collega's uitnodigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:19

Trouwerij is altijd lastig met we je wel of niet uitnodig. Misschien kunnen jullie ook een receptie houden waar je bv collega's, buren etc. Degene met wie je een hechtere band hebt kun je dan uitnodigen op het feest. Succes met de voorbereidingen!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:20

dito schreef:
Trouwerij is altijd lastig met we je wel of niet uitnodig. Misschien kunnen jullie ook een receptie houden waar je bv collega's, buren etc. Degene met wie je een hechtere band hebt kun je dan uitnodigen op het feest. Succes met de voorbereidingen!

Een receptie zou wat dat betreft wel een oplossing zijn. Maar dat wllen we nu juist niet, omdat we dat zo onpersoonlijk vinden. Ik zou zelf namelijk niet alleen voor een receptie willen komen. In iedergeval bedankt voor de tip!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:22

Ik snap niet zo goed dat je daar zelfs rekening mee houdt.
Het is verdorie jouw trouwerij, dan mag je toch uitnodigen wie JIJ wil. Niet moeilijk doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:23

Gewoon je collega's die je er bij wilt hebben persoonlijk een kaart sturen. Niets naar het bedrijf.

Het is jullie bruiloft en jullie feest. Als collega's daar kinderachtig over gaan doen dan laten ze zich wel kennen!

Ik stond jaren terug voor het zelfde dilemma (bruiloft ging uiteindelijk niet door, maar dat is een ander verhaal) en heb met wat collega's daar over gesproken. Iedereen werd me teveel en iedereen die ik sprak had echt zoiets van: lekker zelf weten, de mensen die niet worden uitgenodigd: get over it!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:23

Als je er 4 van de 16 uitnodigd, zou ik daar totaal geen probleem mee hebben! (persoonlijk zou ik het niet vinden kunnen als je er 15 wel en 1 niet uit zou nodigen, maar dat is een heel ander verhaal :) )
Goed doe je het echt nooit en 'praten' blijf je altijd houden!! Doe waar jullie je goed bij voelen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:25

Het is jouw trouwerij dus jij kunt uitnodigen wie jij wilt. Voor de collega's die je wel of niet wilt uitnodigen zal het op grond van de huidige verstandhouding geen verrassing zijn dat ze wel of niet worden uitgenodigd.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:26

weet je er is altijd wel iets, men vind de muziek niet leuk, de koffie was te koud, de stoelen zaten te hard. Als je met iedereen rekening moet houden maak je een trouwerij voor een ander maar geniet jezelf niet. Gewoon je gevoel volgen...gaat vast goed komen!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:26

Ik denk dat je een paar opties hebt, die allebei plausibel zijn:
- Je nodigt gewoon de collegae uit waar jij een band mee hebt. Prima toch? Want de anderen zullen echt wel weten dat je gewoon minder met ze hebt en zullen dit volledig accepteren.
- Je nodigt ze allemaal uit. De kans is heel groot dat alleen degenen waar je 'meer' mee hebt komen opdagen.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:28

Ik zat destijds met hetzelfde 'probleem'. Ik heb toen alleen de collega's uitgenodigd waar ik wat mee had(zonder partner).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:29

Als je een grote bruiloft hebt en dan maar een paar collega's uitnodigd, kan ik me voorstellen dat er gepraat wordt maar je hebt maar een kleine bruiloft dus logisch dat je kijkt wie je uitnodigd.

Toen wij trouwden hebben wij ook gekeken wie we van de familie uitnodigde.
Tantes, ooms , nichten enz die we nooit zagen hebben we niet uitgenodigd, maar wel familie waar we goed contact mee hadden.
Werd ook niet moeilijk over gedaan trouwens.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:30

Helemaal mee eens, gewoon uitnodigen de 4 waar je het goed mee kan vinden!
het is jullie bruiloft en jullie keuze met wie jullie dat willen doen, ze hebben het recht niet eens daar over te zeuren!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:35

Ik zou gewoon collega's doen waar je wat mee hebt. Waar je na het werk nog weleens mee wat gaat drinken, of waar je veel en prettig mee werkt.
Met collega's waar je niet verder komt dan "hoi, hoe is t?" niet doen, grote kans dat ze op jouw kosten zich helemaal klem zuipen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:42

Goof schreef:
Ik snap niet zo goed dat je daar zelfs rekening mee houdt.
Het is verdorie jouw trouwerij, dan mag je toch uitnodigen wie JIJ wil. Niet moeilijk doen.

Ik deel Goof haar mening :j
Ze weten zo toch ook al dat jouw band met hen minder is dan die met andere collega's?
Ik zou het juist raar vinden als je iedereen zou uitnodigen om scheve gezichten te voorkomen.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:43

Ik heb ook gewoon een selectie gemaakt hoor! Geen scheve gezichten gehad ;)
Waar jij geen klik mee hebt willen waarschijnlijk ook niet de moeite doen om op je bruiloft te komen. Vaak wijzen die een uitnodiging af om een of andere rede/smoes. Dus je stelt hun dan ook niet voor die moeilijke keuze, hahahaha.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:46

Het is idd helemaal aan jou. Jouw bruiloft, dus jij bepaalt wie er wel en niet komen. Snap dat het soms lastig is om een keuze te maken. Maar wat ik pas echt raar zou vinden is dat mensen jou zouden afrekenen op het feit dat ze niet voor je bruiloft zijn uitgenodigd en iemand anders misschien wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:47

Je denkt veeeeel te moeilijk :+

Gewoon diegene uitnodigen waar je een klik mee hebt. Klaar. Niet een poeha erom heen maken, gewoon doen. Wij hebben zelfs een selectie in de ooms en tantes gemaakt, so what? :) onze bruiloft :D niemand die er een drukte om maakt, alleen jijzelf.
Wat het wel goed doet is bv een taart laten bezorgen op je bedrijf, dat doet het altijd goed :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:49

Idd als ik later ga trouwens moeten mijn ooms en tante er ook maar rekening mee houden dat ze niet uitgenodigd worden. Althans niet allemaal. Om over de neven en nichten nog maar te zwijgen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:50

Net wat Kentaro zegt, een paar uitnodigen is prima; een paar 'uitsluiten' niet echt.
Ik ga volgend jaar ook trouwen en wil ook wel een aantal collega's uitnodigen, maar ook niet iedereen. Vermoedelijk worden het er hier ook een stuk of 4 uit een team van rond de 20 :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:50

Ik persoonlijk zou niet naar een trouwerij van een collega gaan als ik er geen leuk contact mee had. Ook al was de hele afdeling uitgenodigd.
Maar het is jullie dag en jullie keuze wie daar bij aanwezig zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:54

SAKKIA schreef:
Idd als ik later ga trouwens moeten mijn ooms en tante er ook maar rekening mee houden dat ze niet uitgenodigd worden. Althans niet allemaal. Om over de neven en nichten nog maar te zwijgen.

En als ze wel miepen, is het niet mijn probleem. Maar ik hoor niemand erover, heb natuurlijk wel even verteld dat niet iedereen mag komen (anders bellen ze elkaar op om mee te rijden :') ) en alle begrip ervoor. weet je wat ze zeiden? Groot gelijk, in mijn tijd moest ik iedereen maar uitnodigen omdat het zo hoorde -O- van de buren van hun ouders tot de oudoom die ze nooit zagen :+

Mijn collega nodigde ook maar een paar mensen uit en was daar heel eerlijk over. Daar heeft ook niemand moeilijk over gedaan, als je maar gewoon eerlijk bent.

Ik word nu zelf wel geplaagd op het werk, want ik nodig geen enkele collega uit haha. Ze proberen mij op de kast te jagen :') lukt niet hoor! Maar ik heb beloofd ze af te kopen met gebak!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-02-14 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:58

Oh nee daar zou ik me verder ook niet druk over maken.
Ik zou denk ik ook geen collega's uitnodigen, hoe leuk ze soms ook zijn. Maar het zijn wel gewoon mijn collega's en daar heb ik in mijn priveleven gewoon niet zo veel mee :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:59

TS: Je bent te lief.

Het is JULLIE dag dus JULLIE mogen zelf kiezen wie wel en niet komt. Wil jij 4 collega's, prima. Wil jij er geeneen of allemaal: Ook goed.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:01

Ik heb ook wel eens een uitnodiging gehad van een collega.. dat ging mondeling o en jij bent ook uitgenodigd.. zo ging ze de stal rond, ik heb een kaartje gestuurd maar ben er niet heengeweest.

Zelfde met recepties en dan drie uur er voor in de auto moeten zitten.. dan meld ik me ook gewoon af.

Jullie dag jullie keuze!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:03

Logisch toch, je collega's staan echt niet allemaal dichtbij je. Ik neem aan dat ze dat wel snappen. Het zou banketstaaf zijn (maar dan nog jouw keuze) als je een enkeling niet uitnodigt en de rest wel, maar in dit geval is het echt niet raar.