Binnen één maand nieuw telefoon abo opzeggen: mogelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Binnen één maand nieuw telefoon abo opzeggen: mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:42

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben voor mijn idee belazerd door Vodafone.
Hierover heb ik dan ook via de site een klacht gestuurd en deze wat uitgebreider op hun FB pagina gestuurd. Hierbij een linkje: https://www.facebook.com/VodafoneNL/pos ... tif_t=like

Nu heb ik gehoord dat ik mijn abonnement nog zou kunnen opzeggen omdat ik die nog geen maand heb, maar heb hier geen bronnen voor. Kan iemand mij hier vertellen of dit inderdaad mogelijk is, het liefst met sterke bronnen?

En zijn er meer bokkers dit zoiets hebben meegemaakt?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:31

Nee, je hebt een afkoelperiode van ik meen 8 dagen, niet een maand. Maar ik neem aan dat je alles zwart op wit hebt laten zetten door de winkel en dus ook dat die blox daar op aangesloten kan worden? Want dan moet je inderdaad terug naar de winkel. Ik vrees dat dit geen stand gaat houden als je dit als klacht bij Vodafone neerlegt...

Overigens, heb je al geprobeerd 3GB aan naar 4000 te smssen?
Laatst bijgewerkt door Choiix op 12-02-14 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Binnen één maand nieuw telefoon abo opzeggen: mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:34

Waarom denk je dat je bent opgelicht?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:48

ik snap het ook niet helemaal, waarom heb je dan in Breda het niet gelijk op laten lossen? Vodafone heeft bij mij ook wel eens een fout gemaakt, even overleggen, ze passen het aan en ik kreeg nog 100 gratis belminuten extra. Ze doen een hoop, als je met een positieve instelling komt, met de mail die je op hun facebook zet kunnen ze niet, dus zal je daar ook niet ver mee komen denk ik

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:56

Dit is wat ik van de website kan halen:

Citaat:
Minder minuten, sms of data
Je kunt je abonnement verlagen als je langer dan 6 maanden geleden je abonnement hebt aangesloten of verlengd. Dit kost eenmalig € 50.

Je abonnement wijzigen is heel makkelijk: stuur een e-mail, bel ons of loop even binnen in een Vodafone winkel.

Bel naar 1201
Vind een winkel

Wat gebeurt er als je je abonnement aanpast?
De einddatum van je contract verandert niet
Eventuele acties en kortingen op je huidige abonnement vervallen
Het overgebleven tegoed van de vorige maand vervalt

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, ik zelf heb altijd positieve ervaringen met Vodafone gehad kwa service!

Tip voor de volgende keer: Ga na een onafhankelijke telecomzaak. Die kijken naar de beste optie voor jou , ongeacht de provider :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:58

Ik heb je bericht op FB ook gelezen inmiddels. Vind dat je hun wel de kans moet geven het op te lossen, maar op FB kom je nogal agressief/fel over. Een iets vriendelijkere houding zorgt er soms ook voor dat ze beter hun best voor je doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:02

Je bent ook niet belazerd, je bent verkeerd voorgelicht. Ik ga er even vanuit dat de medewerker in Goes je niet willens en wetens heeft besodemieterd maar gewoon een fout heeft gemaakt. Zoals mensen dat wel eens plegen te doen. Vervelend en heel irritant, maar het lijkt me ook iets wat ze in de winkel heus voor je op kunnen lossen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:06

In [***] werd mij verteld dat de combinatie die ik wil niet mogelijk is, dat is mij in Goes dus wel verteld. Ook werd er in [***] gezegd dat er niks aan te doen was omdat het contract getekend is.
Mijn irritatie is wat groter omdat er al vaker dingen in Goes mis zijn gegaan, hoor nu ook van mensen die daar vaker komen dezelfde soort klachten (lang wachten, slome apparatuur, niet al te vriendelijk personeel) en ik vind gewoon dat die medewerker mij dat niet had mogen beloven aangezien ik duidelijk heb aangegeven wat ik wilde. Ik zit nu met een 2 jarig abonnement opgescheept waar ik eigenlijk niks mee kan.. Zal de nog even de tijd geven om op mijn klacht te reageren anders toch maar weer naar de winkel..

Edit: Dat smsen heb ik net geprobeerd maar ik krijg een bericht terug dat die blox niet mogelijk is voor mij helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:12

Even een stomme vraag misschien, maar heb je van tevoren niet zelf gekeken op internet wat de mogelijkheden waren? Nu sluit ik alles via internet af, maar ik kijk in ieder geval wel naar alle combinatiemogelijkheden op internet. Moest ik dan naar een winkel toe moeten gaan, dan kan ik in ieder geval zeggen 'ik wil het zus en zo, en ik heb het op internet voor die en die prijs gezien'.
Ik ben het met Cayenne eens, je komt best agressief over op de post (ik snap dat je boos bent maar een toontje minder kan geen kwaad, en dingen die niet relevant zijn aan je probleem weglaten; de wachttijd heeft níks te maken met het al dan niet foute abo), in principe heb je zelf getekend en dan had je zelf ook wel de voorwaarden nog even goed door moeten lezen, volgens mij staat daar je abo namelijk ook keurig in omschreven.

Opgelicht ben je niet, wel verkeerd voorgelicht en jezelf ook niet voldoende informatie verschaft door zelf op onderzoek uit te gaan vóór je 'm verlengde.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:13

Leer voor de volgende keer: Blox etc op laten schrijven. Nu is het jouw woord tegen dat van hun... Maar waarom heb je in vredesnaam 3GB extra data nodig? Ik heb een bundel van 11GB maar ik kom eigenlijk nooit boven de 750-850MB per maand, behalve als ik er mijn best voor doe (Spotify, TV Online app etc)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:15

Wacht even af wat ze voor je kunnen doen.

Je zegt zelf dat je prima wist wat je wilde, heb je op internet al opgezocht wat je wilde? Heb je vooronderzoek gedaan?

Ik vind je berichtje op facebook een beetje overdreven. Er is je een abbonnement aangesmeerd? Dat is toch niet helemaal juist? Er is je vertelt welke mogelijkheden er waren en jij hebt er vervolgens eentje gekozen. Ik zou overigens ook niet een berichtje/mailtje plaatsen, maar ik had gelijk naar Goes gereden.

Enne, wachten in een telefoonzaak? Ik ken het echt niet anders en calculeer dan ook altijd extra tijd ervoor in (of ik beslis een andere keer terug te komen) ;).

Ik ben ook erg impulsief om soms maar iets te kiezen/te nemen. Een tip voor de volgende keer: zoek eerst info op internet en ga dan naar de winkel. Of ga eerst naar de winkel voor advies en denk er thuis nog een keertje overna (en vergelijk met internet!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:15

Choiix schreef:
Leer voor de volgende keer: Blox etc op laten schrijven. Nu is het jouw woord tegen dat van hun... Maar waarom heb je in vredesnaam 3GB extra data nodig? Ik heb een bundel van 11GB maar ik kom eigenlijk nooit boven de 750-850MB per maand, behalve als ik er mijn best voor doe (Spotify, TV Online app etc)

Vraag ik me ook af :+ Ik facebook, bok, twitter, lees, kijk én luister me suf.. En ik krijg m'n bundel ook niet op.. Uberhaupt krijg ik m'n bundel niet op :+ Wat ook wel weer goed is geloof ik, dan ben ik nog niet zo extreem verslaafd als gedacht :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:37

3GB krijg ik ook niet op, maar 500MB wat ik nu heb is te weinig :=
Ik had mijzelf niet ingelezen omdat ik altijd al een abonnement had waarbij dat wel mogelijk was dus vandaar.

Maar we dwalen af van het doel van dit topic, heb gelukkig wel al wat handige PB's gehad maar nog geen echt concreet antwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:38

Ik denk dat je voor je concrete antwoord toch echt terug moet naar de vodafone winkel en het daar moet vragen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:39

heb je Vodafone al gewoon gebeld? meestal zoeken ze samen naar een oplossing en zeker als het een grove fout van de winkel zou zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:40

Volgens mij is een heel concreet antwoord: het kan niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:49

Ik snap dat je hiervan baalt, maar ik bind je houding tegenover Vodafone ook wel erg overdreven. De wachttijd is vervelend, maar daar kan een winkel niet altijd wat aan doen. Je weet immers nooit wat voor klanten er komen en de een heeft meer uitleg nodig dan de ander. Dat de persoon in de winkel net terug is van vakantie en er even in moet komen kan ik heel goed begrijpen, ik heb zelf ook wel eens vakantie....
Het is wel jammer dat de Blox dus niet mogelijk zijn in combinatie met je bundel, en in de winkel hadden ze je daar inderdaad op moeten wijzen. Maar volgens mij heb je geen bewijs van deze mondelinge afspraak of wel? Dan hoop ik voor je dat dat nog geregeld kan worden...

Voor de volgende keer: zoek op internet vast de mogelijkheden op. Heb ik ook gedaan toen ik een nieuw abonnement wilde en ik was binnen 5 minuten klaar met een goed abonnement (T-mobile). Op die manier kom je niet voor verassingen te staan.
Mijn telefoon moest toen besteld worden, maar ik moest een aanbetaling doen. Ik heb hem op de bon de gegevens en de prijs van het abonnement laten zetten. Dan kan het ook niet misgaan...

Een les voor de volgende keer. En ik zou inderdaad gewoon teruggaan naar de winkel in Goes, en dan meteen even om een leidinggevende vragen. En niet meteen boos gaan doen, daar schiet je echt weinig mee op.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:58

en het hele verhaal op facebook staan veel dingen in die niet relevant zijn voor Vodafone wachttijd vastlopen computer etc.

deze klachten horen bij de manager van de winkel.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:02

Zojuist even gebeld. Kreeg gister in [***] te horen dat een brief het handigst was om daar in een keer al mijn klachten te vermelden omdat ik ook had aangegeven dat ik niet tevreden was over de omgang in Goes dus zodoende. Eerst werd mij verzocht terug naar Goes te gaan en het daar te regelen maar omdat ik daar nu niet meer woon is er geregeld dat ik straks hier naar de shop kan en we samen gaan kijken hoe dit op te lossen. Erg netjes dus! Stelt mijn beeld weer een beetje bij en heb nu goede hoop dat het wordt opgelost, hoef ik hopelijk toch niet van provider te wisselen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:10

Citaat:
Wij kregen een iets te vrolijke medewerker die naar eigen zeggen niks aan de wachttijd kon doen, hij was immers net terug van vakantie dus moest weer een beetje in het werkrimte komen. Volkomen logisch natuurlijk voor ons, want tegenwoordig gaan medewerkers schijnbaar voor klanten?

ik wil hier als winkelmedewerker toch even op reageren.

Zoals je dus misschien hebt gemerkt zijn winkelmedewerkers ook mensen.

Ja. Lange wachttijden zijn nou eenmaal van deze tijd, aangezien de meeste winkels slecht draaien, en er geen geld is voor meer personeel.

Een te blije verkoper? Had je liever een chagrijnig iemand gehad?

Ik wil niks goedpraten, en ik heb zelf ook al eens onenigheid met Vodafone gehad.
Maar een winkelmedewerker is ook een mens. Wij worden om 6 uur niet uitgeschakeld en in de bezemkast gezet tot de volgende ochtend.....

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 19:43

Ik had liever gewoon een neutraal persoon gehad die zijn excuses aanbood voor het lange wachten, maar goed liever te blij dan en chagrijnig persoon.

Vanmiddag alsnog bijna 1,5 uur kwijt geraakt eraan, maar alles is geregeld! Heb nu een ander abonnement, opzeggen kan slecht in 48 uur dus was niet de mogelijkheid. Had een enorm vriendelijke medewerker die de tijd ervoor nam in een positieve zin en alles dubbel checkte om zeker te zijn dat er niet weer een fout werd gemaakt. Hij vertelde ook dat elke winkel zich in de grote lijnen wel aan de voorschriften van Vodafone moest houden maar dat ze dat allemaal anders invulden. Schijnbaar heeft Goes daar dus een aparte manier voor..

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:56

Ik weet niet of het al eerder genoemd is door iemand, maar met dit soort vragen kun je gratis terecht bij het Juridisch Loket ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:11

Wat een rare klacht... Als je niet wilt wachten in een winkel sluit je toch gewoon een abo op internet af?
En de andere klacht... Tja oliebol happens. Ook winkelmedewerkers zijn mensen en maken fouten. Ik vind je erg agressief overkomen, je hebt de winkel nog niet eens de kans gegeven het op te lossen.
Dit ligt overigens niet aan vodafone, maar aan de winkel, dus ik vind het nogal overdreven dit zo op facebook te kwakken. Bah...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:23

Wat ik naast dit probleem niet snap.

Je schrijft het volgende:
Citaat:
De service van jullie vind ik over het algemeen al belachelijk, mijn ervaringen zijn namelijk meestal gelijk als wat ik hierboven heb getypt over de winkel in Goes.

Waarom dan in hemelsnaam weer een Vodafone abonnement?

Daarnaast hoef je je abonnement niet te verlengen, deze loopt gewoon door en is dan elke maand op te zeggen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:59

ik had een uitnodiging om naar de winkel te komen om te kijken wat voor nieuw abonnement ik kon nemen. Daarbij moest het abonnement op mijn naam worden gezet en dat moet wel via de winkel.
Overdreven, tja jouw mening :D

Ik had gehoord dat wanneer ik het abonnement niet zou verlengen of op zou zeggen, het automatisch weer twee jaar door zou lopen dus zodoende.
Ik ben wel tevreden over Vodafone, alleen absoluut niet over de service in de winkel in Goes maar zij hebben mijn klacht als het goed is al binnen, heb alleen zelf nog geen reactie.