Ik zit momenteel in mijn derde jaar van de opleiding 'maatschappelijk werk en dienstverlening'. Ik loop stage bij het algemeen maatschappelijk werk. Ik heb vorige week de opdracht vanuit school gekregen om in periode 3 en 4 dit jaar(start nu dus) een onderzoek op te zetten aan de hand van een signalering uit mijn leerwerkplek(organisatie waar ik stage loop). Ik stel dan een hoofdvraag, onderverdeeld in deelvragen, die ik aan de hand van vooronderzoek en praktijkonderzoek beantwoord. Mijn leerwerkplek moet aan het einde van de rit wat hebben aan mijn bevindingen, het moet dus aansluiten op wat maatschappelijk werkers ervaren/signaleren/missen in de praktijk. Het onderzoek moet gericht zijn op het contact tussen maatschappelijk werkers en clienten, dus bv niet op beleidsniveau.
Naast dit alles speelt het mee dat het onderwerp ook je interesse heeft.
Daarnaast is het zo, dat het een meepakker is wanneer je in het vierde jaar je scriptie op dit onderwerp kan afstemmen/een vervolgonderzoek ermee kan opzetten.
Nu komt dus mijn vraag aan jullie.... Zijn er hier maatschappelijk werkers in de zaal die bepaalde signaleringen doen die hierop aansluiten, of zijn er hier studenten die ook op zoek zijn naar een onderwerp en dus een beetje in hetzelfde schuitje zitten? Hoe meer mensen hoe meer ideëen, ik ben benieuwd naar de inbreng van alle medebokkers
Alvast bedankt,
Groetjes Loes