Afkoopregeling werk, iemand verstand van arbeidsrecht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Afkoopregeling werk, iemand verstand van arbeidsrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:32

Er zit vast wel iemand op Bokt die verstand heeft van arbeidsrecht, of die misschien in soortgelijke situatie heeft gezeten...

Kleine situatieschets:
Momenteel ben ik in dienst bij een bedrijf, maar helaas zit ik nu ziek thuis. Ik heb gesprekken gehad met een re-integratiecoach en we zijn tot de conclusie gekomen dat het zowel voor mij, als voor de werkgever, beter is als onze wegen zich gaan scheiden.

De bedoeling is dat ik binnenkort met mijn leidinggevende om de tafel ga, om te bespreken hoe we dit tot een goed einde gaan brengen. Ik ben al van verschillende kanten gewaarschuwd om niet zomaar ergens mee akkoord te gaan en goed uit te zoeken wat mijn rechten/plichten zijn. Alleen ik kan online niet zoveel duidelijke informatie vinden.

Ik heb momenteel een contract dat nog tot eind oktober van dit jaar loopt. Dit is eigenlijk een 0-uren contract, maar aangezien ik al een flinke periode 24 uur per week heb gewerkt, word er nu dus uitgegaan van dit aantal uren. Daarbij ben ik nu dus ook nog ziek, dus het is allemaal vrij lastig.

Wat is reëel en verstandig in deze situatie?

Anoniem

Re: Afkoopregeling werk, iemand verstand van arbeidsrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:46

Dus je hebt geen vast contract? Dan zal een afkoop denk ik niet zoveel voorstellen.. Ik zou proberen te zorgen dat ze tot oktober doorbetalen en dan een gemiddelde van de afgelopen tijd, Maar wat reeel is, dat weten mensen die er verstand van hebben. Heb je rechtsbijstand oid?

joyce2

Re: Afkoopregeling werk, iemand verstand van arbeidsrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:53

We hebben wel rechtsbijstand, maar kwam erachter dat het helaas niet voor werkgerelateerde zaken is. Maar ik kan natuurlijk wel het juridisch loket bellen.