Wie rookt er hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rook jij?

Poll eindigt op

Ja
47 (25%)
Nee
138 (74%)

Totaal aantal stemmen: 185


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:17

gijsenkim schreef:
over 5 weken zijn Gijs en ik een jaar gestopt...................


Knap hoor! En heb jij er dan nooit meer behoefte aan? Dat lijkt mij het ergste, heb wel eens van mensen gehoord die gestopt zijn dat ze af en toe nog trek hebben.. Dat wil ik ECHT NIET.. Ik wil gewoon stoppen en dan ook nooit meer trek er in hebben...

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:00

Ik ben begonnen toen ik 17 was, gewoon om het te proberen. Nu rook ik ongeveer een pakje per dag en stop zelfs niet als ik echt goed ziek ben. Ik heb een keer een hele zware keelontsteking gehad dat er geprikt moest worden zodat ik weer normaal kon ademhalen. Gewoon stug doorroken natuurlijk, ik moet toegeven dat ik nu echt verslaafd ben en het niet lekker vind. Ik hoop op 1 januari te kunnen stoppen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:09

Mijn vader is na 30 jaar roken gestopt. Zomaar in 1 keer! OK dan! En je moest eens kijken wat roken allemaal met je doet! Hij is gelijk een paar x ziek geweest!
Hij ging stoppen omdat zijn smaak en reuk minder werden door het roken!
Ben wel heel blij dat hij gestopt is je ziet gewoon wat roken met je doet echt vies gewoon. Ben blij dat ik op tijd gestopt ben (heb ongeveer 1 jr gerookt) maar moet er nu niet aan denken gatver de gatver! Vind het zo meuren, stinken, vies, goor etc...
Ook als je naast iemand staat etc vaak loop ik dan weg omdat k geen zin heb om 'mee' te roken!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:11

Ik word echt zoooooo misselijk van die geur! Bah!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:18

Natalie"]
[quote="mango schreef:
Ja met veel plezier en gezelligheid !!
met de buitenritten nemen we altijd lekker een sigaretje mee
maar als je in de stallen rookt krijg je het aan de stok met de
stalhouder (rookt zelf ook) en na de lessen wil ik ook zo graag een sigaretje roken op mijn paard met uitstappen maar dat is tegen de regels in de ene bak lukt het wel stiekum maar in de kantinebak gaat het niet lukken!!

ik zou ook moeten stoppen maarja vind het lekker dus..en het is mijn lijf???!!!


Dit vind ik dus absoluut niet kunnen hé, roken op en bij je paard!!
[/quote]

Bloos schaam me ook Bloos! maar het is zo lekker en ik rook niet in zn gezicht een endje er vandaan maar je hebt helemaal gelijk het hoort niet!!!

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:19

Ik rook zelf niet, wel een paar keer in de verleiding geweest om het te proberen maar toch niet. Ben veels te bang dat ik er aan verslaafd raak en er veels te veel geld aan verspil. Want ik ken mezelf, heb nogal een gebrek aan discipline dus dat gaat uit de hand lopen... Bovendien vind ik het vies en is het niet goed voor je, dus reden genoeg om niet te beginnen!

Waar ik wel moeite mee heb is meeroken, ik ga vrij regelmatig uit en vooral als ik in de kroeg zit, wordt er veel gerookt en rook ik dus ongewenst mee. Als ik thuiskom stinkt alles naar rook, kleren, jas, haren, alles. Wat hier al eerder gezegd werd, ben bang dat als ik mijn longen laat controleren dat er ook gezegd wordt dat ik minder moet gaan roken ofzo, door dat meeroken worden mijn longen er ook niet beter op!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:35

gijsenkim schreef:
over 5 weken zijn Gijs en ik een jaar gestopt...................


Kijken jullie elkaar ook wel eens aan;

"te gek he, dat het ons gewoon gelukt is"

Vooral als vrienden langs komen die wel roken of vrienden die niet roken, bij allebei ben ik heel erg trots op ons dat het gelukt is.... Lachen
Het geeft een ontzettend goed gevoel.....

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 17:36

hehe

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:39

Wat ik alleen een beetje raar vind... Waarom stoppen op 1 januari??? Waarom niet nu? Beter nu dan morgen toch? Elke dag dat je niet rookt is weer wat beter voor je gezondheid, leef je weer wat langer!!! Lachen

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:38

Ik wil pas op 1 januari stoppen omdat het roken toch wel handig kan zijn met vuurwerk. En ik in de verleiding zou kunnen komen door dat dat aansteeklontje niet echt zo handig is als een sigaret. Ben dus enorm vuurwerkverslaafd ook. Maar 1 ding is zeker ik zal nooit meer aan drugs beginnen. Ik drink ook bijna nooit alcohol en nou hoor ik mensen al zeggen die mij kennen huh. Ben daar eigenlijk snel meegestopt, dus stoppen met roken zal toch niet zo moeilijk moeten zijn op 1 januari als ik wakker word?

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:42

Ik rook niet. Gewoon omdat ik het zo ongelofelijk smerig vind. Kan er ook niet goed tegen, ik krijg helemaal tranende en dike ogen en ik raak m'n stem kwijt als ik in rokerige ruimtes kom Scheve mond

Kyno

Berichten: 10433
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:02

Ik heb ergens gelezen dat elke sigaret 5 minuten van je leven kost.... zou dat waar zijn? Scheve mond Ik vind dat super scary klinken, aangezien ik er al heel wat op heb Scheve mond

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:10

Neeh ik rook niet, en ik vind het vreselijk irritant als niet-roker, als een roker die sigaret met die vieze rook in je gezicht houd! Zolang het mij niet irriteert, vind ik het best dat mensen roken Lachen

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:20

oei, wat roken er veel mensen niet zeg...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:05

Nee ik vind het VRESELIJK! Ik ben ook blij dat m'n ouders niet roken! En hier op school valt het ook nog wel mee!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:22

Ik rook wel Haha!
Begonnen op mijn 12e dus ik rook al zo'n 13 jaar Bloos
Rook 2 pakjes zware shag van Brandaris per week OK dan!

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:44

Ik rook niet!!
Ik hoor zoveel vreemde verhalen over mensen die er doodziek van worden dat ik het al bij voorbaat vies vind Haha!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:00

Op 15 december ben ik 7 maanden gestopt.

Ik heb zo´n 7 jaar gerookt. Pakje per dag ongeveer. En ik rookte meestal marlboro.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:13

Ik rook niet en heb ook nooit de behoefte gehad het te proberen. Constant meeroken was al meer dan voldoende! Nee, het aldoor benauwd hebben en naar een asbak ruiken hoeft voor mij niet Scheve mond

Annash
Blogger

Berichten: 26559
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:34

hier nog een niet-roker!!

Kyno

Berichten: 10433
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:05

Ben nu 4 dagen gestopt Bloos maar moet zeggen dat ik toch wel hunker naar een sigaret Bloos

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:19

JoyLady schreef:
Ben nu 4 dagen gestopt Bloos maar moet zeggen dat ik toch wel hunker naar een sigaret Bloos

Ga zo door!!!

En dat geldt voor iedereen die bezig is te stoppen of is gestopt!!!!!

Kyno

Berichten: 10433
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:23

ik hoop dat ik het idd nog langer volhoud... soms heb ik echt zo iets van: ik moet!! ik ga dood!!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:37

Ik heb t wellis geprobeert toen ik 7 was.. Bloos omdat mn vader rookte (doet ie nog steeds hoor) dus ik pakte zo'n sigaret die op de asbak lag, net aangestoken,maar hij liep ff weg.. nou!! dat heb ik wel geweten Scheve mond
Ik stikte zowat! nou.. toen dacht ik dat k nooit meer zou doen.. tot ik 11 was, toen gingen mn zus en ik t weer proberen..nou kstikte dr ook in.. en als iemadn dus aan mij vraagt: rook je? zeg ik altijd: nee ik stik dr eerder in dan dat ik een trekje van zo'n ding heb genomen.. Clown

Sigaren ruiken trouwes wel verdomd lekker *LOL* Schijnheilig