Wie werkt er op het vliegveld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Wie werkt er op het vliegveld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 01:44

Ik ben benieuwd of er hier mensen zitten die op een vliegveld werken. Zo ja, wat doe je precies? Ik ben heel nieuwsgierig wat voor soort banen er allemaal zijn en hoe het mensen bevalt. Van kiosk medewerker tot douane... ik ben in alles geinteresseerd!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:56

Niemand hier die op een vliegveld werkt? Jammer...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:59

Heb op Schiphol gewerkt als gate agent voor KLM. Nu ben ik cabin crew in het midden oosten. :')

Verslavend wereldje, gebeurd altijd wat en ik hou van alle stress spanning en sensatie. Denk niet dat ik ooit nog wat anders kan doen. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 17:08

Gate agent? Wat houdt dat precies in? Ik zou nooit IN een vliegtuig willen werken, ik vind vliegen echt niet leuk :') Doe het regelmatig, maar alleen maar omdat je anders nergens komt. Niet omdat het m'n hobby is. Een gillend lid van de cabin crew bij iedere luchtzak is niet waar men op zit te wachten :D

friendly

Re: Wie werkt er op het vliegveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:29

Ik moest daar toch wel even om lachen. Doe namelijk aan beeldvorming.. _O-

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:04

Ik werk op Schiphol als informatrice. Ik voorzie alle bezoekers van de luchthaven van informatie en ben tevens werkzaam bij de omroep van de luchthaven. Ik doe dit werk a.s. zomer 8 jaar. Geen dag is hetzelfde en er gebeurt altijd wel wat. Ik heb een geweldig leuke groep collega's en een goede werkgever. Ik ben niet meer in dienst van de luchthaven Schiphol zelf. Onze afdeling is in 2011 uitbesteed en mijn werkgever is nu Yask.

Ik heb als grondstewardess bij de KLM gewerkt en gevlogen voor Transavia.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 01:26

Oh, dat klinkt als een erg leuke baan! Veel gestresste reizigers die niet weten waar ze heen moeten? Of andersoortige informatie?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:31

Ik heb eigenlijk altijd in de vliegverkeerstoren willen werken, maar denk dat ik daar niet slim genoeg voor ben. :')
Ik werk niet op een vliegveld maar zou het best willen, dat denk ik elke keer als ik ga vliegen. Maar mijn huidige werk vind ik ook heel leuk hoor :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:42

Het lijkt me ook leuk om op een vliegveld te werken! Heb een tijdje overwogen om stewardess te worden, maar ik heb vliegangst := niet echt handig dus.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:46

GamblersCup schreef:
Oh, dat klinkt als een erg leuke baan! Veel gestresste reizigers die niet weten waar ze heen moeten? Of andersoortige informatie?

Werkelijkwaar van alles! Van de simpele vragen als; "Waar moet ik inchecken, waar is het toilet, waar kan ik treinkaartjes kopen?" Tot ingewikkeldere zaken als; mensen die elkaar kwijt zijn, gevonden/verloren voorwerpen, immigratiezaken.

Ik ben op zo'n moment het eerste aanspreekpunt van de luchthaven. Dus ik help iedereen. Het gebeurt vrijwel nooit dat wij iemand niet kunnen helpen met een luchtvaart gerelateerde vraag/probleem.

Ook wordt vrijwel alles qua calamiteiten aan ons doorgegeven, wij zijn natuurlijk goed zichtbaar vanwege de gele balie. Onbeheerde bagage, gevonden/verloren kinderen, bhv/ehbo, prullenbak die in brand staat etc...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:47

verootjoo schreef:
Ik heb eigenlijk altijd in de vliegverkeerstoren willen werken, maar denk dat ik daar niet slim genoeg voor ben. :')
Ik werk niet op een vliegveld maar zou het best willen, dat denk ik elke keer als ik ga vliegen. Maar mijn huidige werk vind ik ook heel leuk hoor :D

Sorry, maar je bent inmiddels te oud :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:12

Te oud?!? Voor wat, de verkeerstoren? Of ook andere banen zoals die van jou? Ik zit eens rustig te kijken naar andere leuke banen, ga er ook rustig eerst voor naar een opleiding. Maar ik ben ook al 36, dus het moet geen baan zijn waar miepjes van 19 het meest populair zijn...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:14

Sorry, voor luchtverkeersleider bedoel ik idd, de maximum leeftijd om de opleiding te starten is 26.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:15

Voor de opleiding tot luchtverkeersleider mag je max 26 jaar zijn.

Maar als 'oude muts' mag je daar vast wel schoonmaken boven die leeftijd :') ramenwassen daar :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-02-14 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:15

Dan is het goed :D Da's toch geen baan voor mij...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:16

Broertje werkt bij de cargo; hij zorgt ervoor dat het gewicht goed verdeeld is in het vliegtuig en de afhandeling wat er binnenkomt.
Van paarden tot overleden mensen, alles komt voorbij!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:18

Ik volg even mee :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:20

Vuurneon, dat klinkt ook als een leuke baan! Wel veel sleep en sjouwwerk denk ik? Vandaar dat je daar veel mannen ziet? (of zijn dat niet de heren die ik altijd vanuit het vliegtuigraampje zie, als we al aan boord konden maar de koffers nog geladen worden?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:25

Hij vindt het echt helemaal het einde! T is extreem onregelmatig werken, maar dat vindt hij juist heerlijk. Ja, t is inderdaad wel fysiek werk (en veel kruipwerk) en je moet handig zijn met een super de luxe heftruck die alle kanten op kan bewegen. Voordeel is dat hij ook buiten komt (als het koud is een groot nadeel). T is wel echt een mannenwereld daar.
Hij doet echt de aparte cargo, dus niet de koffers. Kan pakketten zijn, maar dus ook iemand die overleden is en gerepatrieerd moet worden of is of levende have.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:27

Ik kan me voorstellen dat het een mannenwereld is, zal geen licht werk zijn. Jammer, zoiets lijkt mij ook ontzettend leuk om te doen. Maar daar kom je dan nooit tussen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:29

Jawel hoor :D

Hij kwam vanuit een totaal andere wereld binnen gerold :D gemiddelde vrouw had meer volume dan hij had, echt zo'n mager mannetje hahaha. Is snel veranderd door dat werk :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:30

Ik bedoel als vrouw in die mannenwereld. Maar zwaar sjouwen is misschien niet helemaal mijn ding, zo sterk ben ik niet :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:33

GamblersCup schreef:
Ik bedoel als vrouw in die mannenwereld. Maar zwaar sjouwen is misschien niet helemaal mijn ding, zo sterk ben ik niet :D

Haha als je een mannelijke vrouw bent, zal het ze niet opvallen }>
T is echt zwaar werk, ik zou het ook niet kunnen en al dat kruipen vind ik ook niets :')

Maar het is wel leuk om te horen wat voor bijzonders hij voor zijn neus krijgt :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:41

Mijn mannetje is GWK (grondwerktuigbouwkundige)
Begon met het sleutelen aan vliegtuigen in de hangar (747) Toen vertrekservice/inspectie aan de 737 op het platform en nu tijdelijk in de hangar sleutelen aan de 737's.
Werken in ploegendiensten heeft voor en nadelen. Slapen overdag moet je kunnen. Sporten in teamverband is lastig plannen.
De veel wisselende werktijden (dan weer 3 dagdiensten, dag vrij, 4 avonddiensten, vrij, nachtdiensten 3 dagen) zijn niet bevoordelijk voor de gezondheid :P
Voordelen zijn dat je regelmatig overdag thuis bent en dan afspraken kunt plannen met bijvoorbeeld monteurs en boodschappen doen.
technisch personeel is behoorlijk behoefte aan, aangezien er weinig meer deze richting kiezen :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:47

Ook niks voor mij, ik weet het verschil tussen een schoevendraaier en een boor niet eens :D
Ik zou wel willen dat ik zoiets kon doen, het werk op zich lijkt me echt leuk! Maar als je daar geen talent voor hebt, is zo'n opleiding niet te doen, echt abracadabra!