Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik schrijf me iig altijd in voor studies die me leuk lijken en door naar elke open dag te gaan + naar proefcollege's, weet ik nu wat en waar ik wil studeren. Ben trouwens alleen maar naar de VU en de UvA geweest, blijf lekker hier in Amsterdam
Weet je al in welke stad je wil studeren?
Zelf kies ik verder het liefst voor werkdagen/avonden ipv zaterdagen maar dat is ivm werk. 
JuliaaahX schreef:Ben je niet naar die praatjes geweest? Kan even niet op de naam komen namelijkIk schrijf me iig altijd in voor studies die me leuk lijken en door naar elke open dag te gaan + naar proefcollege's, weet ik nu wat en waar ik wil studeren. Ben trouwens alleen maar naar de VU en de UvA geweest, blijf lekker hier in Amsterdam
(voor de opleidingen waarin ik geïnteresseerd ben.) Proefcollege's lijkt mij wel een goed idee om te bezoeken, dat moet ik even uitzoeken dan!|boooo schreef:Ik ga eigenlijk alleen naar opendagen waar ze me iets vertellen. Als je alleen in gesprek kan met docenten dan mail ik ze. Tevens heeft mijn school ook (in samenwerking met andere scholen in de omgeving) een aantal middagen, WO en HBO middag, waar erg veel studies komen en je in 3 rondes presentaties kan bijwonen. Erg handig!Zelf kies ik verder het liefst voor werkdagen/avonden ipv zaterdagen maar dat is ivm werk.
Ik heb er inmiddels al een paar gehad en 1 dag proefstuderen gedaan.
Sassii schreef:Ik ga naar het MBO en ik ben naar de opendagen geweest van kunst, theater & media, en van recreatie & toerisme. Ik heb me gelijk ingeschreven bij kunst, theater en media. Nu hopen dat ik door alle 3 de intakerondes kom... Er worden maar 1 op de 3 mensen aangenomen, dus ik moet hard m'n best doen!
)MoonChloe schreef:JuliaaahX schreef:Ben je niet naar die praatjes geweest? Kan even niet op de naam komen namelijkIk schrijf me iig altijd in voor studies die me leuk lijken en door naar elke open dag te gaan + naar proefcollege's, weet ik nu wat en waar ik wil studeren. Ben trouwens alleen maar naar de VU en de UvA geweest, blijf lekker hier in Amsterdam
Voorlichting heette dat bij VU geloof ik![]()
Ik ben er niet heen geweest, mede omdat het om 12 uur begon en ik daar pas thuis om 12 uur achterkwam(voor de opleidingen waarin ik geïnteresseerd ben.) Proefcollege's lijkt mij wel een goed idee om te bezoeken, dat moet ik even uitzoeken dan!|
Wat wil je studeren en op welke universiteit (en waarom juist UvA of VU?). Ik ben erg benieuwd welke universiteit je gaat kiezen en waarom, omdat ik zelf ook alleen VU en UvA ga bezoeken. Ik blijf ook lekker in Amsterdam. Ik denk richting antropologie/sociologie/criminologie, ik ben er nog niet uit.
Ik ga politicologie studeren aan de UvA. Ik heb gekozen voor de UvA omdat bij politicologie dat me meer aansprak: meer studenten, meer internationale stageplekken, enz. VU vond ik sowieso minder qua sfeer en locatie. Naar de UvA fiets ik vanaf huis zo'n tien minuten, naar de VU wordt dat al gauw een uur. Acht maart is trouwens de volgende open dag van de UvA, inschrijving is nog niet geopend maar dat komt wel binnenkort denk ik. Ik was eerlijk gezegd nooit van plan om politicologie te studeren, het leek me maar saai. Dacht zelf meer in de richting van psychologie/culturele antropologie/sociologie. Was toeval dat ik een keer bij een informatieavond politicologie koos, anders had ik het nooit gekozen denk ik! Als ik jou was zou ik dus niet al te snel een opleiding wegstrepen, kan leuker zijn dan je denkt