Oud van geest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Oud van geest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 21:10

Ik heb me zo lang ik me kan herrinneren altijd ouder gevoeld dan ik werkelijk was. Als kind speelde ik altijd al met kinderen die veel ouder waren dan ik, en heb het nooit zo goed kunnen vinden met mensen van mijn eigen leeftijd of jonger.

Ik ben nu 25 maar voel me bijna bejaard. Ik voel me veel ouder dan ik ben. Ik kan niet genieten van dingen die eigenlijk bij mijn leeftijd zouden horen. Ik voel me absoluut niet happy in bijvoorbeeld een discotheek. Ik kijk dan rond naar al die rondwaggelende zatlappen die denken dat ze heel stoer en leuk zijn. Ik krijg er de kriebels van. Ik voel me zo oud..

Ik kan genieten van een goed gesprek met wijze mensen die goed zijn in hun vak. Daar kan ik echt geïnspireerd door raken.

Ik roep voor de gein wel eens dat ik oud van geest ben. Maar inmiddels kon het misschien wel eens echt waar zijn..

Maar dan loop ik tegen het volgende aan; hoe ga ik daarmee om in mijn dagelijks leven en met de verwachtingen die anderen van mij hebben op basis van mijn leeftijd? En misschien heel banaal, maar hoe ga ik ooit mijn toekomstige partner tegen komen en een huisje boompje beestje opbouwen als ik dingen als discotheken ver uit de weg ga? Daar is immers een groot deel van mijn leeftijdsgroep te vinden.....

Ik vroeg me af of er mensen zijn of mijn verhaal herkennen? Hoe gaan jullie ermee om?
Ben heel benieuwd!

pinkie87

Re: Oud van geest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:12

Je bent niet de enige hoor niet dat ik me oud van geest voel. maar ik hou ook niet van uitgaan en die dingen ga liever met groepje naar de bios of elders gewoon even terras wat drinken en lekkur weer naar huis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:14

Je bent niet oud van geest, je bent gewoon jezelf en niet iedereen heeft behoefte om eindeloos te feesten. Zo'n partner kun je ook vinden.

Kroegen hebben mij nooit kunnen boeien, heb nu al jaren een vriend dat het ook niet kan boeien. Mijn vriend werkte op zijn 16e al 40 uur per week dus een heel ander leven dan de gemiddelde leeftijdsgenoot. Was wel even wennen voor mij hoor, als student had ik wel een heel ander leven met oa uitslapen en veel vrije dagen :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-02-14 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:16

Mij zal je ook niet in het uitgaansleven vinden.
Ik vermaak me prima met andere dingen en daarvoor hoef ik niet half doof te worden of tussen dronkenlappen in te staan :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 21:19

Maar vuurneon; zoals mijn moeder altijd zegt, ze komen niet voor je aan de deur; waar kom je iemand tegen wanneer je door het niet uitgaan geen nieuwe mensen tegenkomt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:19

Jij hebt gewoon andere interesses dan je leeftijdsgenoten ;) maar er zijn er meer die je geen plezier doet met een discotheek avond.

Je kunt overigens ook ergens anders een partner vinden dan in de kroeg hoor. De mijne heb ik daar ook niet leren kennen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:20

pluisje88 schreef:
Maar vuurneon; zoals mijn moeder altijd zegt, ze komen niet voor je aan de deur; waar kom je iemand tegen wanneer je door het niet uitgaan geen nieuwe mensen tegenkomt?

In de supermarkt, toevallig op straat, via bekenden op bv een verjaardag, op je werk, etc etc.
Neem aan dat je niet 24/7 in huis zit.

Mijn vriend heb ik via het buurmeisje leren kennen :)
Overigens heeft niemand van mijn vriendinnen hun vriend in de kroeg leren kennen. Hooguit een keer een scharrel opgepikt :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:22

Ik voel me dan niet oud van geest, maat mij doe je ook echt geen plezier met discotheken etc

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:23

Oh, zo herkenbaar :D
Toen ik 19, 20 was, waren mijn beste vrienden tegen de 40. Ik studeerde, maar ben nooit lid van een studentenvereniging geweest, en na half 1, 1 uur, ging, ook bij 'gewoon' een feestje, bij mij het licht uit. Een hele nacht doorhalen? Nóóit gedaan. Kon ik fysiek niet eens. En van rokerige kroegen (dan mocht toen nog) kreeg ik migraine.

En toch ben gewoon aan een leuke vent blijven hangen die ook niet van uitgaan en feesten hield. Hij was en is 'maar' 6 jaar ouder dan ik. Met stip de jongste van m'n vriendjes :+

Ondertussen ben ik 53, en vind ik nú van mezelf dat ik 28 ben. Alles is relatief :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:24

Ibbel, ik dacht ook echt dat je eind 20 was! :oo

Haha geweldig toch *\o/*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:25

Dát is nog eens een compliment! Thanks!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 21:25

Ow ibbel, je bent inderdaad een stuk ouder dan ik altijd kon uitmaken uit je Posts :P
Dacht ook dat je eind 20 was :')
Misschien is er nog hoop voor mij 8-)
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 08-02-14 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:25

ik ben de mijne op het werkt tegen gekomen!! dus ook zonder uit gaan kun je wel je lover vinden :D

Ik was ook pas 25 ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:28

Ik heb het zelfde 'probleem'. Ik ben ook veel ouder van geest dan mijn lichaam is.

Mijn vriend heb ik leren kennen op de manege, al heeft hij niks met paarden. We zijn toen vrienden geworden en later een relatie begonnen. We zijn ondertussen 4 jaar verder.

Ik voel mij op mn studie ook niet op mn gemak. Ik val buiten de groep en ik heb het idee dat een hoop mensen mij niet mogen omdat ik niet overdreven veel uit ga, ik serieus ben en al een helder toekomstbeeld heb. Ik heb me er ondertussen bij neer gelegd.

Op stal zijn een hoop oudere vrouwen en mannen met paarden waar ik mij veel meer op mijn gemak voel. Daar kom ik wel mee met 'de groep'.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 21:37

Klinkt heel bekend peellie...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:41

Je bent trouwens in goed gezelschap. Sean Connery (de eerste James Bond) voelde zich ook vreselijk oud toen hij eind 20 was en James Bond ging spelen. HIj heeft altijd gezegd dat-ie pas na z'n 40ste een beetje in balans kwam qua gevoel en realiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:42

Ik ben mijn vriend tegen het lijf gelopen op 1 van de zeldzame avondjes uit in de stad. Ga af en toe eens uit, dan paar maanden weer niet en toen, na zowat 2 maanden ging ik weer wat drinken en bijkletsen met een vriend, en toen stond plots mijn droomvent voor mijn neus waar ik nu iets meer dan 2 jaar mee samen ben en intussen ook mee samenwoon :)) En dat was in een gewone kroeg trouwens.

Hij gaat wel graag op stap, maar niet naar discotheken. Eerder gewoon lekker de kroeg in met vrienden. Soms ga ik mee, soms niet, hangt er beetje van af maar voor ons is het wel prima zo :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 21:49

Uit eten of een kroeg ik kan ik wel erg van genieten :j alleen heb ik geen vrienden doordat ik heel anders denk en doe omdat ik me dus zo oud voel zegmaar ;)

Ik voel me 40 a 45 ofzo :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:50

Ik vind het best leuk om eens een drankje te doen bij een rustig café. En een avondje discotheken vind ik ook best leuk, maar dat gebeurd misschien 3 a 4x per jaar? En meestal heb ik het rond een uurtje of 1 a 2 wel weer gezien.

Ik woon al 3,5 jaar samen met mn briend, 2 jaar verloofd. Mn vriend is ook ouder dan ik.

Ik was 17 en hij eind 21 toen we elkaar leerde kennen. Hij is nu 26 en ik bijna 22. Tjah. Hij is ook een stuk volwassener (geworden). Ik heb vroeger wel vriendjes van mijn leeftijd gehad, maar dat beviel nooit zo. Een man van een jaar of 30 zou mij ook zeker niet misstaan :D

Pluisje88 voor mij geldt precies het zelfde...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:52

Ik hou ook niet van uitgaan :+ af en toe een kroegje vind ik ook wel oké.

Mijn vriend ken ik van de fanfare, hij ging eerst wel elke week uit, maar nu ook niet meer. We zijn nu 6 jaar samen.

We worden echt zo blij van een heerlijk avondje Breaking Bad of the Walking Dead, onder een dekentje met een zak chips :+

Overigens heb ik ook altijd weinig klasgenoten gehad die veel uitgaan...
Heb veel oudere vrienden. Ik herken je verhaal dus wel, alleen vind ik het echt niet erg :) gewoon lekker jezelf zijn.

Lichamelijk kan ik me soms wel echt 80 voelen haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:53

Herkenbaar hoor meid, heb ik ook lang mee rondgelopen maar uiteindelijk me gewoon bij neergelegd en toen begonnen er ook mensen van mijn leeftijd op mijn pad te komen. Vriendlief en ik zijn even oud. Hoewel hij nog thuis woonde (mede door zijn job) en ik al paar jaar iets alleen huurde hebben we nooit problemen gehad met samenwonen en de zaken die daarbij komen kijken.

Het kan dus wel, gaat misschien iets trager, maar komt heus wel goed :) Kom je geen mensen tegen wanneer je alleen eens naar de kroeg gaat? Of uit gaat eten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:55

Ik val oveigens wel op jongere mannen :')
Maar wel mannen die al gewoon voltijd werken op jonge leeftijd.

Ik voel mij soms 80, soms giebel ik als een meisje van 15 :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:56

Ik meld me hier ook even :) Had al wat pb-contact gehad met ts. Ik herken mij in jullie verhalen.

Ga ook nooit uit, mij te druk allemaal :D Ook ik heb al een lange(re) relatie, ik ben nu bijna 4 jaar samen met mijn vriend.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:57

Misschien kom je hem wel gewoon tegen in de supermarkt, de bakker, de slager enz?

Het hoeft echt niet met uitgaan te gebeuren.

Hihi, vuurneon, jij woeste semi couger :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:58

Ja, mannen zijn sneller 'af' en oud dus ik heb er 1 op de groei genomen :')