In Delft zit een Chinees groothandeltje, met allemaal import dinge. Chinees snoepgoed en koek (Pocky!
), Chinese zoutjes, allerlei Chinese drankjes, bakmixen (en grote emmers Sambal kunnen uiteraard ook niet ontbreken).Nu ben ik Chinese melkthee aan het drinken. Alleen mijn Chinees is niet zo goed, dus ik wist pas wat ik aan het drinken was na een paar slokken en wat googlen
Het ziet er echt te bizar voor woorden uit als je het gaat maken. Ik had wel voor de zekerheid even gevraagd hoe je het moest maken, maar was gewoon alles bij elkaar, warm water en dan rietje erin. "En het is heel lekker hoor, echt heel lekker!'
Goed...
Ik ging vanmorgen dus het pretpakket maar eens proberen..

Je maakt de verpakking open, gooit de beker leeg en ziet dit:

Links een roze deksel, een pakje suiker, dan een groot zakje met aardbeienpoeder achtig iets erin, dan de beker, in dat kuipje zit een soort waterig iets met 'pearls' , een soort jelly/pudding achtig iets, en het gele staafje is een rietje zodat je het ook daadwerkelijk op kan drinken en je rietje smelt trouwens niet
Nouja, water koken, het hele spul erin en water erbij en dan even roeren, deksel erop en rietje erin.
Ik wist overigens nog steeds niet wat het was maar het rook wel lekker en ik had de hoop dat die jelly achtige korrels opgelost waren. Ik neem enthousiast een slok, nou mooi niet dus
Bah, ik die jelly dingen er weer uitvissen want dat vind ik raar in m'n drinken
Dus dat eruit gevist, en toen was het nog lekker ook

het enige leesbare woord op de verpakking was "XiangPiaoPiao" dus dan gooi je dat even in google, en toen kwam er gelijk uit dat het instant melk thee was..
http://suehwey.wordpress.com/2011/05/26 ... -milk-tea/
Inmiddels na wat lezen ontdekt dat je het dus ook inderdaad zonder die jelly dingen kan drinken, dus dat is een goeie voor de volgende keer. Ik ga er dus niet dood aan, dus ik ga wel nog meer bekertjes halen want gek genoeg is het dus echt lekker
Gewoon een soort.. melk thee
Iemand anders ook bekend met rare Chinese/japanse achtige eet-en drinkwaren?
Als er nog meer mensen gek genoeg zijn kunnen we wel must-haves uitwisselen ofzo
Maar als je van een beetje zoetigheid houd is dit wel aan te raden.

ohja.. En zo ziet de beker eruit:

(de jelly moet overigs de tapioca balletjes vervangen)