Einde relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paola33

Einde relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 22:26

Nooit verwachtbdit te doen, maar moet mijn verhaal kwijt.

Na bijna 15 jaar is er zaterag een einde aan mijn relatie gekomen, ging al een tijdje niet lekker. Maar sinds vandaag (net), echt weg. Ik blijf voorlopig in onze koopwoning, dit omdat ik dit moment nergens anders heen kan. Kan uiteindelijk wel terug naar mijn ouders, maar is niet de meest ideale situatie. Dit omdat zij een jonge hond hebben en mijn katten geen honden zijn gewend. Nu zal dat op den duur wel wennen. Ik had dit echt nooit verwacht zo verder te moeten mijn leven. Ik weet er zijn er altijd twee schuldig. Nu heb ik de laatse tijd een grote fout begaan, wat misschien wel de bekende druppel was. Ik heb in zijn telefoon gekeken naar geberichtjes van andere. Nu doe je zou iets niet als je geen twijfel hebt. Nu vond ik daar berichtjes in van een vrouwelijke collega, hij besprak met haar onze problemen. Ik heb dit tot van de week nooit gedaan, hij is hier ook niet eerlijk in geweest. Maar wat mij nog het meest dwars zit en wat ik zeer in twijfel trek dat er geen ander in het spel is, dat ze het er over hadden om op vakantie te faan als dit allemaal achter de rug is, ik kan dit niet laten rusten, dat hij hier zo makkelijk over denkt. Ik kan niet eens op vakantie, omdat ik daar gewoon niet het geld voor heb. Ik ben op dit moment werkeloos en over een kleine 2 maanden heb ik ook geen ww meer. Het is zeer lastig om hier in de buurt een redelijk vetaalde baan te vinden. Ik wil ook niet weten hieveel ik inmiddels ben afgevallen, eet namelijk nog amper. Maar dit zijn nog niet mijn grootste problemen. Vanaf vandaag slaap ik dus alleen en dat is nu iets waar ik verschrikkelijk veel moeite mee heb. Ik kon dit al niet toen ik nog thuis woonde en mijn ouders een weekendje weg gingen, ik word gewoon van elk geluidje wakker. Hoe ga ik hier ooit over heen komen. Zeker ook omdat ik eind deze maand 34 wordt en een zeer grote kinder wens heb. Hoe kan ik dit in hemels naam gaan verwerken, en op zoek gaan naar een baan en huis. Hoe ga ik gemotiveerd blijven om te blijven solliciteren. Mijn vrienden wonen niet in de buurt en eentje mag de komende 4 weken geen auto rijden. Ik vind dit zo moeilijk, zeker omdat ik afgelopen periode al zo slecht heb geslapen. Maar het is nu zo definitief, ga nu eerst maar erns douchen, kijken of ik van mijn hoofdpijn afkom. Kan helaas niets innemen hier tegen omdat er gewoon meteen uitkomt.

Roosch

Re: Einde relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:32

Wat naar.. een heel dikke knuffel.. nooit leuk om uit elkaar te gaan. :(:)

Ik denk dat het wel goed gaat komen met jou. Zoals ik je zie typen heb je zorgen over hoe het nu verder moet met je situatie, de katten, je werk etc, maar ik zie weinig 'ik hou nog zooooveel van hem, ik ga hem zo missen, ik wil hem niet kwijt'.

Keep your head up! Flink door solliciteren. Jouw tijd komt nog wel. Sterkte!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:34

Je verhaal leest heel onduidelijk.

Verder is het een opeenstapeling van allerlei factoren. Je ww, geen baan, koophuis, die andere vrouw, hoofdpijn, slapeloze nachten, je katten, je ouders, de vakantie, slecht eten...

Het is een verschrikkelijke rot situatie en ikzelf zou het nooit mee willen maken, maar ik raadt je aan op bij een punt te beginnen. Begin eens met goed eten. Het zal moeizaam gaan (geloof me, zon periode heb ik ook gehad), maar van goed eten, werkt je lichaam weer, slaap je beterder en kun je heldere beslissingen maken en nemen.

Het enige wat ik verder kan doen is je een digitale knuffel geven.

:(:) :(:) :(:)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:36

Ik ben het helemaal eens met de reactie van Roosch
dikke knuffel voor jou! :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:38

Heftig zeg :(:) Allereerst echt heel veel sterkte!!!

Natuurlijk is het een opeenstapeling van meerdere dingen, maar dat dit dé druppel is zegt misschien wel iets.... Ik ben bang dat je gevoel er niet heel ver naast al zitten.

Het zal heel moeilijk zijn, maar probeer jezelf te herpakken en goed voor jezelf te zorgen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is nu nog gemotiveerd verder te solliciteren, maar probeer er toch voor te gaan. Zie het als een positieve stap voor een nieuw begin, ook al wil je waarschijnlijk helemaal niet opnieuw moeten beginnen.
Probeer erg breed te kijken en loop gewoon een wat winkels en bedrijven binnen om direct een positieve indruk te maken. Nee heb je ... ja kun je krijgen.

Ik hoop echt heel erg dat je leven snel in een rustiger vaarwater zal komen en jij weer veel lichtpuntjes mag gaan zien!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:38

Heel vervelend zeg. :(:)
Ben je bang van de geluiden of vind je het gewoon vervelend dat je wakker wordt?
Even praktisch; in het laatste geval, zou ik oordopjes indoen. Als het angst is, relativeer het aan de katten, dat die ergens opspringen of iets omgeven. 9 van de 10 x is dat het en dan hoef je jezelf niet gek te maken.
Heel veel succes met de situatie!

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 22:55

Het houden van mij is er nog wel, maar zijn kant volgens mij niet meer. Er is helaas heel veel gebeurd en hij is nooit een prater geweest. Dat is helaas en groot probleem geweest dat wij niet meer communicerden, hij heeft mij aan geven dat er niet nog een kans is. Dit heb ik hem gevraagd, ga ook nog wel op door op die collega, ik moet daar antwoord op hebben. Dan kan ik het laten rusten, ook omdat ik met gasr te maken heb met mijn bedrijfje, hij heeft een eigen zaak, maar ik met mijn bedrijfje wat ik sinds kort heb, het drukwerk en dergelijke voor verzorg, heb toen der tijd ook hun logo ontworpen, kan hier helaas alleen niet van leven omdat ik te weinig opdrachtgevers heb. Masr vind dit wel heel erg moelijk vandaar dat ik overal een duidelijk antwoord op wil hebben, moet toch met haar kunnen blijven communiceren, het kopie recht van het logo ligt namelijk bij mij. Excuseer mij voor de typfouten masr kan niet zo helder denken en makkelijk typen op de ipad. Het niet dat ik bang ben van geluiden maar wordt er wakker van, oordopjes us helaas geen optie, die dingen irriteren, enigste wat soms helpt is muziek, maar mijn stereo heeft begeven, ga morgen ook bij mijn ouders kijken of ik hun oude mee kan nemen en hier kan neer zetten, dat helpt hoop ik een beetje. Zal vannacht zo moeten door komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:37

Allereerst een hele flinke knuffel. Je hebt er heel weinig aan want het neemt de problemen niet weg, maar toch.

Heb je een beetje geslapen?

Ik sluit mij aan bij Roos. Begin weer met eten. Al is het een soepje. Daarnaast lekker met je dieren kroelen, veel bellen met vrienden (vraag of ze langs willen komen of dat jij naar hen kan), huis de verkoop in en bedenk waar jij JOUW toekomst op wil zetten. Het is veel in 1 keer, maar hey: Je hebt het in eigen hand, en het kindje? Die komt vast wel. 33 is niet het einde :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:28

Heel veel sterkte, je zit nu inderdaad in een hele vervelende positie Einde relatie, geen baan, vrienden ver weg. Maar is het geen optie om even helemaal het roer om te gooien?
Je zegt dat er geen werk te vinden is waar je woont, misschien verhuizen naar een andere plaats?
Even loskomen van alles en een nieuwe start maken? :(:)

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 16:34

Uurtje of drie geslapen, erg weinig dus. Eet vanavond ook niet thuis. Ben nu mijn ontbijt aan het eten een bakje yoghurt. Huis gaat niet in de verkoop, andrrs houden we alle twee een grote rest schuld. Hij kan dit betalen. Zijn er ook mee bezig om mijn naam uit de hypotheekakte te laten schrappen. Vanochtend een gesprek met zijn moeder gehad en weer blijkt dat hij niet alles verteld en niet eerlijk is geweest. Hij blijkt helemaal geen kinderen te willen. Erg fijn om nu pas achter de komen. Baal daar zo van, had hij dat nu niet even eerder kunnen zeggen, dan was ik nooit een huis gaan kopen met hem. Ik hen nu echt een gevoel dat ik bijna 15 jaar heb weggegooit. Kom er nu ook achter wie mijn vrienden zijn, zelfs mensen die ik al jaren niet heb gezien, nodigen me uit om langs te komen en voor afleiding te zorgen. Zal hier ook door heen moeten. Hij houd alleen volgens mij dingen achter. Heb hem vandaag ook een mail gestuurd, dat ik snel om tafel wil zetten omdat ik een aantal vragen heb, die ik snel beantwoord wil hebben. Ik wil ook aan alle kanten blijven meewerken, maar kan ook heel vervelend gaan doen. Zijn moeder weet dit ook, ook heb ik over zijn probleem gesproken, iets wat nooit eerder op tafel is gekomen en waar ik me nu zorgen om maak. Hij heeft namelijk een alcoholprobleem, gaat de laatste tijd goed, maar er moet geen drank in huis zijn. Hierdoor drink ik zelf nog nauwelijks en heb een hekel gekregen aan dronken mensen. Hij heeft dit altijd ontkent en heeft dit pas van de week erkend tegen mij. En hier is helaas weinig aan te doen, heb hem toen der tijd er ook op gewezen en gezegt dat er een oplossing moest komen maar volgens hem wat het niet. Maar als jij een liter sterke drank in een middag weg werkt als je alleen thuis bent, omdat ik toen der tijd nog op zaterdag werk, en hij dat niet leuk vond en daar nooit wat over zij. Maar goed hopelijk blijft dit onder controle. En krijg ik antwoord op mijn vragen. Want dan kan ik echt verder.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:38

Zijn alcoholverslaving is niet JOUW probleem... goed dat zijn moeder het nu weet maar dat heeft niks meer met jou te maken. Zorg voor jezelf... en hou in de gaten dat je niet voor hem hoeft te zorgen (niet meer)

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 16:41

Woon al in de randstad, maar ben afhankelijk van het ov, dus afstand is niet heel groot, ben daarbij ook nog eens rugpatient wat het helaas niet makkelijker op maakt, kan en mag geen zware dingen tillen, niet lang stil staan en niet lang achter elkaar zitten. Dus ja vind maar iets waar je die vrijheid hebt om te bewegen. Heb ooit zo'n werkgever gehad. Was een geweldig bedrijf, streng maar eerlijk, als jij netjes je werk op tijd af, kon er van alles, maakte niet wanneer je het deed, als het masr aan het einde van de dag af was. Helaas wegens reorganisatie eruit gegooit.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 16:46

Zijn moeder had al een vermoeden, maar helaas heb ik nog feel met hem te maken, als het tegen sit ben ik straks financieel van hem afhankelijk als ik geen bijstand krijg, dus helaas ben ik er niet. Vind het ook geen drama om voor hem te zorgen, als ik maar duidelijkheid krijg, of hij thuis komt eten en wanneer. Dat was ook altijd een isseu. Maar goed als goed is kan ik binnenkort op stap met een vrienden lekker even weg uit deze omgeving en even geld bij elkaar sparen om naar zuid frankrijk te kunnen, even weekje niets doen bij mijn oom en tante. Vliegen is niet kostbaar, maar moet daar ook vervier hebben. En moet wel een redelijke auto zijn want ze wonen in de bergen en ben nog een uur aan het rijden vanaf het vliegveld. Gelukkig kan ik daar ten alle tijde terecht.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:08

Lekker dat je daar even heen kan, hoop dat het snel beter met je gaat!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:20

maaikedd schreef:
Ik wil ook aan alle kanten blijven meewerken, maar kan ook heel vervelend gaan doen.

Bovenstaande komt enigszins kinderachtig over.
Dat je relatie na 15 jaar over is is natuurlijk zwaar k.lote, maar waarom zou je moeilijk gaan doen?
Als de liefde van zijn kant weg is en hij niet verder wil, doe het daar dan mee, hoe rot ook.
Take it, regel alles en start een nieuw leven.

Sterkte.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:26

jeetje..wat vervelend..
had je een reden om in zijn telefoon te kijken?

heel veel sterkte! :(:)

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 20:41

Hij deed heel vreemd, normaal legde hij zijn tel in de kast en had hem nu continue bij zich. Gisteren weer een gesprek met hem gehad, maar mijn gevoel is hij nog steeds niet overal eerlijk in. Maar goed ben er nu wel achter dat er echt geen toekomst meer is. Hij wil niet veranderen en wil zich niet gaan aanpassen aan iemand anders. Hij vind dat iedereen zich maar aan hem aanpast. Moet zeggen wel bekenen dat alleen zijn niets voor mij is. Vind het verschrikkelijk om allen thuis te zijn. Kan absoluut niet tegen de stilte, staat ook een tv aan terwijl ik ergens anders in huis ben. Heb nu ook moeite om me bezig te houden. Vind het jammer dat hij mij bepaalde dingen nooit eerder heeft verteld. Maar volgende maand ga ik lekker op stap, deze maand even alles laten bezinken en zoveel mogelijk dingen gaan regelen. Moet ook lijtjes gaan maken wat we allemaal hebben en hoe we dit gaan verdelen. Hoop dat ik snel iets hoor van de hypotheekverstrekker. Dat is de grootste punt om te regelen. Vandaag nog een sollicitatie gaat, persoon was er positief alleen het salaris. Minimumloon, kan ik dus nog niet op zoek naar een eigen woning. Een kamer van 15m betaal je hier al zo €450,-. En ja wil eigenlijk niet met 1 of meerdere personen te moeten gaan delen. Weet ook niet of mijn katten dat zo leuk vinden, zijn nogal eenkening en snel bang. Zijn ook wijken waar ik echt niet wil wonen, daar kun je niet eens normaal s'avonds over straat zonder lastig te worden gevallen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:45

ja dan is het opzich logisch dat je achterdochtig word.
probeer een muziekje op te zetten, eventueel via je telefoon..of zet de tv aan alleen een stuk harder zodat je het hoort..

komt hij nu wel weer thuis slapen dan?

en een stad of dorp verderop kijken voor een woning? of particulier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:47

Laat hem los... zo lang jij met hem bezig blijft kun je jezelf nooit gelukkig maken. En niemand anders doet dat voor je.
:(:)

Edit: is natuurlijk makkelijk gezegd en het heeft ook tijd nodig.. maar zoals jij het omschrijft brn je beter af zonder hem..

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:47

maaikedd schreef:
Hij deed heel vreemd, normaal legde hij zijn tel in de kast en had hem nu continue bij zich. Gisteren weer een gesprek met hem gehad, maar mijn gevoel is hij nog steeds niet overal eerlijk in. Maar goed ben er nu wel achter dat er echt geen toekomst meer is. Hij wil niet veranderen en wil zich niet gaan aanpassen aan iemand anders. Hij vind dat iedereen zich maar aan hem aanpast. Moet zeggen wel bekenen dat alleen zijn niets voor mij is. Vind het verschrikkelijk om allen thuis te zijn. Kan absoluut niet tegen de stilte, staat ook een tv aan terwijl ik ergens anders in huis ben. Heb nu ook moeite om me bezig te houden. Vind het jammer dat hij mij bepaalde dingen nooit eerder heeft verteld. Maar volgende maand ga ik lekker op stap, deze maand even alles laten bezinken en zoveel mogelijk dingen gaan regelen. Moet ook lijtjes gaan maken wat we allemaal hebben en hoe we dit gaan verdelen. Hoop dat ik snel iets hoor van de hypotheekverstrekker. Dat is de grootste punt om te regelen. Vandaag nog een sollicitatie gaat, persoon was er positief alleen het salaris. Minimumloon, kan ik dus nog niet op zoek naar een eigen woning. Een kamer van 15m betaal je hier al zo €450,-. En ja wil eigenlijk niet met 1 of meerdere personen te moeten gaan delen. Weet ook niet of mijn katten dat zo leuk vinden, zijn nogal eenkening en snel bang. Zijn ook wijken waar ik echt niet wil wonen, daar kun je niet eens normaal s'avonds over straat zonder lastig te worden gevallen.

Het is een baan, dus kom op... van daaruit kun je verder solliciteren. En minimum loon, altijd beter als bijstand lijkt me. ;)

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:07

Hij komt voorlopig niet terug, gisteren afgesproken dat hij hier af en toe verblijft, ik ga dan naar het huis van mijn ouders. Die zijn zo ie zo vanaf eind maart weer elk weekend op de camping, hij zal dan wel voor 1 van de katten moeten zorgen, kan haar niet telkens meenemen, zij vind het in een ander huis niet leuk. De andere kat zit aan mij geplakt en is daar gelukkig al gewend in huis, zij komt daar al 5 jaar als ik met vakantie was, de andere is net 2,5 en daar nog maar 1 keer geweest met vakantie. Dorp of stad verderop zal geen verschil maken dan moet ik al buiten de randstad gaan zitten, woon helaas vlakbij amsterdam. Mijn hoofd zegt ook dat ik beter af ben zonder hem, maar nu nog mijn gevoel, zet nu eenmaal niet even 15 jaar aan de kant.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:18

Is het geen idee om onder Amsterdam te gaan kijken? Bijvoorbeeld Hoofddorp, dichtbij het station. Is stukken goedkoper dan op kamers. Je kunt daar waarschijnlijk wel een klein appartement vinden.

Dat je antwoorden wil snap ik wel, maar wat wil je met die antwoorden? Maakt het nog wat uit?

Qua banen, het is beter dan de bijstand! En solliciteren vanuit een baan is makkelijker dan vanuit de bijstand.