Heeft iemand Nova gekeken (Anky contra Aalderen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 03:17

moet even raden en gissen over het volgende:
Er is gezegd/ikheb gelezen dat de papieren nog niet waren overgedragen aan de nieuwe eigenaar..

Als dit niet zo is, dan is daar wel een uitspraak over gedaan, nl:
een koopovereenkomst is pas dan geldig wanneer beide partijen voldaan hebben aan de gestelde eisen : nl koper: betalen/paard in ontvangst nemen/cq ophalen en verkoper: overdracht paard en bijbehorende papieren...(hierbij laat ik even eventuele afspraken buiten beschouwing: stalling bieden aan koper, etc) Als het "verhaal" klopt en de of alle papieren niet zijn overgedragen dat de koper van het paard zeer sterk staat in deze kwestie..... maar of ze gelijk krijgen??????????

ik vind het al met al een vervelende kwestie voor beide partijen...Je verkoopt geen paard met de hoop dat hij/zij kort leeft zodat er weer een aspirant koper zal zijn, en je koopt een paard dat voldoet aan je eisen en nog lang en gelukkig zal leven en je veel plezier schenkt..

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 05:50

Citaat:
<I missed the part about the heart attack> As an expert in equine physiology and lack of air versus injuries and problems, I will say this, it is a miracle that more of her horses have not had heart attacks.

I would not take any horse she has trained and/or ridden even it it was given to me with $100,000 to boot. The minute any rider begins the process of pulling the horse into the OB &BTV position, the rider begins to restrict the air flow to the lungs PERIOD. Lack of air destroys muscles tissue and brain cells, think about that.


Overgenomen van een Amerikaans forum.

Diederik

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 07:13

Van hetzelfde forum als Diederik:

Citaat:
As an insider I know the most details of the courtcase between van Aalderen's and Sjef&Anky. S&A were the first who hired a lawyer and not vA. Allthough S&A promised to find a horse for vA, they suddenly came up with a letter from their lawyer that they didn't feel responsible anymore. Because Idool was owned by several companies and persons, from all over the world, the transfer of papers etc.. was delayed. But because Danielle wanted to qualify for the YR-team, vA payed the money and expected that the rest should be settled very soon. No bills, no papers, just a gentlemens agreement. Idool stayed on the stables of S&A and died there 2.5 months after the transfer of the money. In this 2.5 months it came out that Idool wasn't a good horse for the purpose vA had bought this horse for. A good GP-horse is mostly not a good YR horse, certainly not when trained in the S&A way. Several high qualified people (trainers, judges etc..) pointed vA in the direction of some very qualified horses for their purpose (YR), but S&A thought different about this. Because vA wanted to have a solution before the birthday of their granddaughter they put some more pressure on S&A. And from that moment on the whole situations collapsed. And now every stone is turned upside down again and again (and in public). What happened with all the other horses from S&A like Krack C, and what is the problem with Goliath
etc.....etc..... Students and former students of S&A will be called to court, grooms and former grooms will have to give their statements in court etc...etc.... The tax-people in the Netherlands will wake up and..... much more to come. I don't want to talk about the Rollkur method or medication given to Idool, but this whole thing could have been settled for less money than S&A spend now on their security system.


Ben erg benieuwd wat er nou uitkomt, want ik snap er zo langzamerhand niet veel meer van ... ik vraag me af of de waarheid ooit volledig boven tafel komt.

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:32

Als haar manier van rijden zo slecht is voor paarden waarom is Bonfire dan nog niet gestorven en Prisco heeft ook nog heel lang na zijn carrière geleefd. Ze heeft gewoon brute pech gehad en dat moeten ze aanvaarden. Poëtin kan morgen ook dood neervallen hoor of zich vastrollen in de box en zich zo kwetsen dat ze niet meer kan dienen voor de sport.

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:34

DDupont schreef:
Citaat:
<I missed the part about the heart attack> As an expert in equine physiology and lack of air versus injuries and problems, I will say this, it is a miracle that more of her horses have not had heart attacks.

I would not take any horse she has trained and/or ridden even it it was given to me with $100,000 to boot. The minute any rider begins the process of pulling the horse into the OB &BTV position, the rider begins to restrict the air flow to the lungs PERIOD. Lack of air destroys muscles tissue and brain cells, think about that.


Overgenomen van een Amerikaans forum.

Diederik


Dan zou ieders paard die hem wat dieper rijd zuurstof gebrek krijgen!! Lijkt me sterk! Als een paard het echt ergens niet mee eens is. Krijg je hem niet zover dat die doet wat jij wil. Een paard is altijd sterker!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:34

Het zou me trouwens niet verbazen als het stukje van 6.13h geschreven is door een Nederlander. Zeker gezien de zinsopbouw en spelfouten.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:38

Dat is wel een heel verhelderend stukje... ik ben benieuwd wie dat schreef.

Suzanne F.

Berichten: 49464
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:17

Missouri schreef:
Dat is wel een heel verhelderend stukje... ik ben benieuwd wie dat schreef.



Pittig stukje maar ik heb zoiets ook al eens in het nederlands gelezen. Ik kan alleen niet meer op de naam komen maar het verhaal van het zuurstoftekort bij diep rijden heb ik vaker gelezen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:24

Maar een paard met zuurstof gebrek gaat toch sneller ademen of zo? Dat moet je toch merken en dan stop je toch met de training, of niet?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:33

Desiree schreef:
Maar een paard met zuurstof gebrek gaat toch sneller ademen of zo? Dat moet je toch merken en dan stop je toch met de training, of niet?


Haha! Sommige mensen zijn niet zo diervriendelijk als wij...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:37

Ach, over een paar jaar komt er wel een of andere idioot die een proefschrift gaat schrijven over
"de psychische druk die een paard ervaart tijdens een B-proef"..............

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:40

Die druk lijkt me voor een B-paard even groot als GP voor een GP-paard.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:43

Oh ja.
En wat dacht je van een paard dat net beleerd wordt?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:48

eigenlijk moesten we maar helemaal niet meer paardrijden.........

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:54

Nee die beesten horen toch gewoon in de vrije natuur rond te lopen..
Wie is er eigenlijk op het idee gekomen om erop te gaan zitten..

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:47

Precies

Maar dan wel gelijk ook een paar roedels wolven, groepen leeuwen, enkele panters, beren, tijgers etc........

Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:00

Dan blijft het evenwicht van de natuur in stand toch??? Laat dan ook een paar gasten van Jack-ass los.. die willen ze dolgraag proberen te aaien..

of verstoort dat de cirkel van het leven weer Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:05

Sja, over stress in de sport gesproken, mijn merrie is altijd wat stresserig. Vraag me ook wel eens af of ze niet uiteindelijk ooit zal sterven aan een hartkwaal. Kan ik niets aan doen. Kan er kalm mee om gaan wat ik wil, maar de onrust zit gewoon in haar, in haar karakter. Moet ik dan ook stoppen met rijden? is rijden op haar dierenmishandeling? en ik start ook maar B hoor.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:06

Over een paar jaar zal je het wel weten denk ik

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:06

Bij ons zeggen ze dan... "had-ie maar geen paard moeten worden!" Haha! Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:13

Missouri schreef:
Bij ons zeggen ze dan... "had-ie maar geen paard moeten worden!" Haha! Tong uitsteken

Beetje flauw, want dan was ik ook geen mens geworden maar paradijsvogel in een mooi natuurgebied in een exotisch oord!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:15

ik bén een paradijsvogel................ Schijnheilig

of was het nu een "rare" vogel.........

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:18

Dit gaat nergens meer over....

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:21

Desiree"]
[quote="Missouri schreef:
Bij ons zeggen ze dan... "had-ie maar geen paard moeten worden!" Haha! Tong uitsteken

Beetje flauw, want dan was ik ook geen mens geworden maar paradijsvogel in een mooi natuurgebied in een exotisch oord!
[/quote]

Het was ook niet zo bedoeld. Dat beestje kan er ook niks aan doen, maar heeft zich maar mooi te onderwerpen aan de mens, ander wordt-ie afgestempeld als "rotbok".
Als je alles een klein beetje leuk houdt voor je paard, valt de stress ook wel mee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:25

Missouri schreef:
Als je alles een klein beetje leuk houdt voor je paard, valt de stress ook wel mee.

Weet je wat dat inhoudt? Dat ik er niet meer op ga rijden!