. Hebben jullie nog tips? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Hebben jullie nog tips?
(bij mij in ieder geval wel). Volgens mijn neef mag je vanaf je 14e trouwens vakkenvullen (maar niet te veel of te zwaar) maar ik weet niet zeker of dat waar is... Oppassen lijkt me sowieso leuker/beter betaald... Pina22 schreef:Volgens mij mogen 14jarigen nog niet in de winkel werken... Misschien kan je oppassen? Dat is echt heel leuk, en het verdient best goed voor iemand van 14(bij mij in ieder geval wel). Volgens mijn neef mag je vanaf je 14e trouwens vakkenvullen (maar niet te veel of te zwaar) maar ik weet niet zeker of dat waar is... Oppassen lijkt me sowieso leuker/beter betaald...
en ik weet ook niet echt iemand. Ja, ik had al gezien dat je kon vakken vullen maar bij welke winkels? Citaat:13- en 14-Jarigen mogen alleen "niet industriële hulparbeid van lichte aard" verrichten. Een 13- of 14-jarige moet altijd onder toezicht werken. Je mag niet in een fabriek aan de slag of werk doen dat risico's met zich meebrengt.
Ook mag je geen kassawerk doen. Wat mag je wel:
- vakken vullen
- oppassen
- auto's wassen
- helpen bij het rondbrengen van folders/huis-aan-huisbladen
- helpen bij schoonmaken
- bollen pellen
- helpen in de keuken van een bejaardentehuis
Hoeveel uur mag je werken als je 13 of 14 bent?
- Nachtdiensten en op zondag werken is verboden.
- Maximaal 5 werkdagen per week.
Tijdens een schoolweek mag je:
- Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 08.00 uur 's morgens.
- Maximaal 12 uur werken.
- Per schooldag niet meer dan 2 uur werken.
- Op zaterdag niet meer dan 6 uur werken.
Tijdens vakantie mag je:
- Niet werken na 19.00 uur 's avonds en niet voor 07.00 uur 's morgens.
- Niet meer dan 7 uur per dag werken.
- Maximaal 35 uur per week werken.
- Maximaal 4 weken werken, waarvan maximaal 3 weken achter elkaar.
Misschien kan je het daar even proberen? Of misschien tegen een kleine vergoeding die oude mensen helpen met bijvoorbeeld boodschappen of gewoon gezelschap houden? Dat is ook fijn voor hun, een jong iemand om af en toe mee te praten ofzo... Verder zou ik het niet weten.
Die zitten overigens door heel nederland dus misschien dat ze bij jou in de buurt wel een vacature open hebben staan...