Wat ben ik me kapot geschrokken gisteren zeg, ik was met mijn hond in onze Smart op weg naar de dierenarts, ik kom op een gelijkwaardige kruising. Ik kon rechts niks zien dus ik ben gestopt, gekeken, niks zien aankomen. Toen opgetrokken, nog een keer gekeken en FLITS BOEM! Een zwarte Seat Leon op m'n neus
10 meter bij de oprit van de dierenarts vandaan!Zij kwam van rechts dus voor de verzekering zal ik het wel gedaan hebben, maar in mijn verdediging: ze kwam uit een donkere beschaduwde straat met een zwarte auto, zonder licht en reed volgens mij ruim te hard (30km zone).
Neemt niet weg natuurlijk dat het gewoon een poedersuiker situatie was. Jezus wat ben ik geschrokken, ik heb eerst naar de hond gekeken, die zat rechtop met zn ogen open. Auto uit gestruikeld, naar de bestuurderskant van de andere auto. Daar zag ik alleen een airbag en een hoop condens op het raam. Ik ben gelijk in huilen uigebarsten want de deur ging niet open en ik kon niks zien. Ik wist niet wat er aan de hand was en ik had tijdens de aanrijding wel gezien dat het een oudere vrouw was, dus ik maakte me echt zorgen.
Al snel was de hele buurt uitgerukt, er is voor mij iemand naar de dierenarts gelopen om aan te geven dat ik later was, er werd ons drinken aangeboden etc. Hele aardige zorgzame mensen.
Politie en ambulance waren al snel ter plaatse, even onderzocht en toen mevrouw eindelijk de auto uit kwam kon ik niet anders dan haar een knuffel geven en haar wel 10x vertellen hoe erg ik het vond.
Alles is gelukkig goed opgelost, de hond had niks dan alleen maar schrik en ik zit nu te typen met muurvaste nek en schouders en mijn heupen zijn mooi blauw van de gordel.
Het enige waar ik erg hard om gelachen heb is dat mijn vader altijd zo enthousiast filmpjes zoekt van Smartjes en botstesten. Ze zouden zo veilig en zo stevig zijn. Nou, dat hebben we nu mooi kunnen testen
Mijn neus was alleen een beetje gescheurd (plastic), haar linker voor hoekpaneel is helemaal naar de gameliezen en haar voorruit moet vervangen worden (door de knal van de airbag). Komt wel allemaal voor mijn rekening en da's dan weer minder, maar goed. Met de betrokkenen was gelukkig alles oke.Een omstander liet ook weten dat er op die plek heel veel ongelukken gebeuren door de schaduw en het slechte zicht (grote hoge struiken in de hoeken).
Jeetje, wat kan ik het me goed voorstellen dat je geschrokken bent!!
Naar de gemeente ga ik er ook mee maar ik betwijfel of het zin heeft, er is al zo vaak geklaagd over de kruispunten in die wijk en er is nog nooit wat aan gedaan helaas.