Een ongeluk? Dat gebeurt alleen andere mensen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Een ongeluk? Dat gebeurt alleen andere mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 11:45

Tot het jou overkomt -O-
Wat ben ik me kapot geschrokken gisteren zeg, ik was met mijn hond in onze Smart op weg naar de dierenarts, ik kom op een gelijkwaardige kruising. Ik kon rechts niks zien dus ik ben gestopt, gekeken, niks zien aankomen. Toen opgetrokken, nog een keer gekeken en FLITS BOEM! Een zwarte Seat Leon op m'n neus :( 10 meter bij de oprit van de dierenarts vandaan!
Zij kwam van rechts dus voor de verzekering zal ik het wel gedaan hebben, maar in mijn verdediging: ze kwam uit een donkere beschaduwde straat met een zwarte auto, zonder licht en reed volgens mij ruim te hard (30km zone).
Neemt niet weg natuurlijk dat het gewoon een poedersuiker situatie was. Jezus wat ben ik geschrokken, ik heb eerst naar de hond gekeken, die zat rechtop met zn ogen open. Auto uit gestruikeld, naar de bestuurderskant van de andere auto. Daar zag ik alleen een airbag en een hoop condens op het raam. Ik ben gelijk in huilen uigebarsten want de deur ging niet open en ik kon niks zien. Ik wist niet wat er aan de hand was en ik had tijdens de aanrijding wel gezien dat het een oudere vrouw was, dus ik maakte me echt zorgen.
Al snel was de hele buurt uitgerukt, er is voor mij iemand naar de dierenarts gelopen om aan te geven dat ik later was, er werd ons drinken aangeboden etc. Hele aardige zorgzame mensen.
Politie en ambulance waren al snel ter plaatse, even onderzocht en toen mevrouw eindelijk de auto uit kwam kon ik niet anders dan haar een knuffel geven en haar wel 10x vertellen hoe erg ik het vond.
Alles is gelukkig goed opgelost, de hond had niks dan alleen maar schrik en ik zit nu te typen met muurvaste nek en schouders en mijn heupen zijn mooi blauw van de gordel.

Het enige waar ik erg hard om gelachen heb is dat mijn vader altijd zo enthousiast filmpjes zoekt van Smartjes en botstesten. Ze zouden zo veilig en zo stevig zijn. Nou, dat hebben we nu mooi kunnen testen :j Mijn neus was alleen een beetje gescheurd (plastic), haar linker voor hoekpaneel is helemaal naar de gameliezen en haar voorruit moet vervangen worden (door de knal van de airbag). Komt wel allemaal voor mijn rekening en da's dan weer minder, maar goed. Met de betrokkenen was gelukkig alles oke.

Een omstander liet ook weten dat er op die plek heel veel ongelukken gebeuren door de schaduw en het slechte zicht (grote hoge struiken in de hoeken).

Pasamba

Re: Een ongeluk? Dat gebeurt alleen andere mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:48

Bah wat naar, snap dat je geschrokken bent. Gelukkig zijn jullie er heelhuids vanaf gekomen. Sterkte!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:49

:(:) Jeetje, wat kan ik het me goed voorstellen dat je geschrokken bent!!
Wat fijn dat er zoveel behulpzame mensen waren, dat hoor je toch ook wel eens anders!
Hebben ze die andere bestuurster wel af moeten voeren, of kon zij na onderzoek ook weer naar huis?
Let wel goed op je stijve nek, anders kun je daar heel lang problemen van blijven houden!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:49

Jeetje wat een verhaal, en dan ben nog zo voorzichtig geweest om te stoppen..
Als je van rechts komt betekend dus niet dat ook 1,2,3 voorrang krijgt, of dat je zo door kunt rijden..
Beterschap met de kneuzingen, en je heup!
En natuurlijk ook voor je hond!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:50

Jeetje wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig lijkt het (tot nu toe) enkel materiële schade te zijn, kost geld maar is allemaal te repareren. Doe maar wel voorzichtig en rustig aan met je nek, je zal de eerste niet zijn die daar toch na een aantal dagen meer last van krijgt/houd ik zou dan ook zeggen als je het niet vertrouwt gelijk contact opnemen met je huisarts!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:51

Jeetje dat is inderdaad schrikken! Ben je zelf ook nagekeken dat je geen whiplash hebt, nu je zo'n zere nek hebt? :(:)
En als er daar meerdere ongevallen schijnen te gebeuren, kan je misschien een melding maken bij de gemeente?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:54

Jeetje, dat is echt wel heel er schrikken! heel veel beterschap en sterkte! Gelukkig dat beide partijen er zo goed van af gekomen zijn!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 11:56

Bedankt voor de lieve berichtjes.

Ik ben helemaal nagekeken door de ambulance medewerker en alles leek in orde. Als die zere nek morgenochtend nog niet weg is, ga ik gelijk naar de huisarts hoor :) Naar de gemeente ga ik er ook mee maar ik betwijfel of het zin heeft, er is al zo vaak geklaagd over de kruispunten in die wijk en er is nog nooit wat aan gedaan helaas.

De andere bestuurder had last van haar linker schouder, maar was verder ook ok, die is met haar man mee naar huis gegaan gelukkig. Maar als je niks ziet of hoort en er gebeurt niks ga je al gauw het ergste denken als je zo vol adrenaline gepompt zit.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:01

Hou jezelf maar goed in de gaten.
Ik kreeg een ongeluk waar ik een whiplash aan over hield.
De eerste paar dagen gaan nog wel maar daarna begint het gedonder.
Moe, geen concentratie, verwarring, dingen niet meer terug kunnen bedenken, rugpijn, hoofdpijn, ga maar door.
Als je die dingen tegen gaat komen zou ik het toch nog even goed na laten kijken.
Het is nu wellicht nog te vroeg......helaas duurt dat een paar dagen voor het begint.

Ik wens je alle geluk en veel beterschap

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:06

Ik zou dit lekker aanvechten...
Als hier al zo vaak ongelukken gebeuren... door slecht licht.. te hard rijdende mensen...

Hopelijk knap je snel op!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:11

Jeetje, dat is echt even schrikken zeg!
Gelukkig zijn jullie beiden nog heel gebleven. Je kan inderdaad nog zo goed kijken, maar een ongeluk zit in een klein hoekje!
Zoals eerder werd gezegd kwam mevrouw wel van rechts, maar inderdaad betekend dat je van rechts komt niet altijd dat je voorrang krijgt, zeker bij onoverzichtelijke kruispunten. Als ik daar van rechts kom rem ik ook altijd even af om te kijken naar links want je hebt daar altijd kans om over het hoofd te worden gezien. En weer een extra reden om overal je lichten aan te doen! :)
Heel veel beterschap in iedergeval met je nek :) !

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:12

Jeetje zal inderdaad heel erg schrikken zijn geweest, wel uitkijken met je nek hoor!! En ik zou het ook aan gaan vechten, wanneer er daar zoveel ongelukken gebeuren lijkt het me wel iets wat veranderd moet worden. Wellicht voor jouw kosten niet helpend; maar dan breng je in ieder geval de situatie in beeld bij de juiste personen. Hoe meer mensen aan de bel trekken hoe beter in dit soort situaties.. En wel weer gewoon gaan rijden, voor je het weet heb je angst en dan ben je nog verder van huis. :) Veel sterkte iig!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:34

Jouw ongeluk laat maar weer eens zien, waarom ik van mening ben dat overdag je lichten aan verplicht zou moeten worden gesteld. Gelukkig doet 95 % van de automobilisten dit al, helaas was zij dus iemand die dat niet doet.
Lekker slim als je uit een donkere straat komt met ook nog eens met een donkere auto 8)7

Maar goed daar heb jij nu natuurlijk niks aan. Gelukkig is alles goed afgelopen, maar idd zoals andere ook al zeggen: hou die stijve nek goed in de gaten, want kan met zo'n ongeluk toch vaak weer ernstiger zijn dan vaak op het eerste gezicht lijkt. Veel beterschap in ieder geval.