Gezocht: de perfecte jurk voor een bruiloft!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Gezocht: de perfecte jurk voor een bruiloft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:52

11 april 2014 is het eindelijk zover: mijn zus stapt in het huwelijksbootje! Na 8 jaar relatie en een zoontje van bijna 5 jaar rijker, werd het nu toch echt wel tijd. Als zusje van de bruid ben ik dan ook op zoek naar de perfecte jurk voor mijzelf. (Of nouja.. bestaat de perfecte jurk?) Daarnaast heb ik ook nog een belangrijke taak gekregen, ik ben namelijk mijn zus haar getuige! :D

Al maanden ben ik aan het zoeken naar een jurk die bij mij past. Ik wil graag een niet al te strakke jurk (heb ik het figuur naar mijn gevoel niet voor) en geen lichte/witte jurk of zwarte jurk. Veel cocktailjurkjes die ik tegen kom zijn zwart helaas. Naast het feit dat ik zwart niet zo mooi vind voor de bruiloft, is mijn huidskleur ook nog eens lijkbleek, dus een felle kleur past het beste!

Dus mijn vraag aan bokt: waar vind ik de perfecte jurk?! Op Zalando, Wehkamp en Esprit kan ik helaas niks vinden wat echt mijn aandacht trekt. Binnenkort staat sowieso een bezoekje aan de Galazaak in Amersfoort op de planning, maar tot die tijd wil ik mijzelf graag oriënteren, want ik heb geen idee wat nou gepast is op een bruiloft! Ik ben nog nooit een hele dag op een bruiloft aanwezig geweest (alleen als kind op een receptie), dus dat maakt het best lastig. Dus bokt, barst maar los! Wat droegen/dragen jullie op dit soort gelegenheden? Tips/tricks? Website ideeën of bepaalde winkel ideeën? (Ik woon in Almere, reizen geen bezwaar maar tot op zekere hoogte natuurlijk! Bestellen vanuit het buitenland doe ik ook liever niet.)

Alvast bedankt iedereen! :)

Hannemarie

Re: Gezocht: de perfecte jurk voor een bruiloft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:54

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:54

In Apeldoorn zit ook een galajurk-winkel, en misschien zijn er wel meer in jouw omgeving?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:55

Je kan ook eens op het merk cherlone zoeken (op MP en op Ebay)
Die hebben ook leuke coctailjurkes in allerlei kleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:56

Wil je een lange jurk tot op de enkel, een cocktailjurk tot boven de knie? Welke kleur vind jij mooi of welke kleur vind je zus mooi? Wil je met mouw of zonder? Wat zijn je sterke punten van je lichaam?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:58

Misschien op Nelly.com?

http://nelly.com/nl/kleding-voor-haar/k ... estjurken/

Daar zie ik zelf wel redelijk wat jurken die ik geschikt zou vinden voor een bruiloft. Ook in felle kleuren, lang, kort en ze zijn niet allemaal strak. Verschillende modellen.

Geen idee wat je eisen daarin allemaal zijn, zoals Joolien al aangeeft. Als je dat soort dingen benoemd, dan kan Bokt wat meer met je meedenken ;)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:58

En bij Steps hebben ze hele leuke jurkjes! :)
Heb je alleen wel kans dat een andere gast er ook in loopt..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:04

Steps inderdaad! Jurkjes voor ieder figuur en de prijzen zijn eigenlijk altijd onder de 100 euro.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:11

Dreamdresses in Arnhem heeft ook wel heel veel hele leuke jurkjes/jurken. Net wat je wil, er hangen heel opvallende dingen tussen maar ook wat minder opvallende dingen. Redelijk geprijsd, voor 100-130 euro heb je een mooie jurk (lang, misschien is kort iets goedkoper).

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:12

De galawinkel in Amersfoort is echt heel leuk, en ze helpen je daar ook goed.
Ik heb daar vorig jaar wel 20 jurken gepast voor ik de jurk vond :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:16

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:18

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:24

waarom persé een jurk?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:25

Ik zeg dagje A'dam! Ik ben zelf geslaagd bij de Steps. In A'dam heb je een winkel met alleen maar jurkjes van Steps zo leuk!

Ook zijn daar nog zoveel andere winkels van gala tot aan wat minder over de top jurken.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:31

Jane norman bij v&d?
M'n zus, stiefzusje en ik hebben alle 3 onze jurk daar gevonden. Wel in 't voorjaar / zomer.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 21:05

Jeetje wat een reacties! Bedankt allemaal voor het meedenken :D

Nelly had ik nog niet gekeken, dat ga ik nu eens even doen, bedankt!

@ Joolien: ik wil eigenlijk graag een jurk die iets boven de knie komt of op de knie valt. Het liefst een wat fellere kleur zoals rood of roze (maar geen zuurstokroze hihi). Mijn sterke punt is denk ik de slanke taille, alleen heb ik iets bredere heupen (lees: boven maat 34/36, onder 38) Het liefst wil ik een strapless jurk of jurk met smalle bandjes oid. Ik hou vooral van jurken die van boven strak zitten (accent op de taille), maar van onder wat wijder uitlopen. Mijn budget ligt overigens rond de 100/120 euro.

Edit: Dit soort jurkjes vind ik mooi: http://www.jujuchristine.com/upfile/375x510/m2062.jpg (Deze verkopen ze in Amersfoort, die ga ik ook zeker even passen tijdens mijn bezoekje aan de winkel)

Steps ben ik vorige week nog in gelopen, maar daar kon ik helaas niks moois vinden.. ook de website vond ik niet zoveel bijzonders hebben, terwijl ze inderdaad meestal wel mooie jurkjes hebben daar! Ik werk heel dicht bij A'dam, dus ik kan daar nog wel even kijken in de Steps winkel, bedankt!!

@ ElisexJoelle: Mooie jurk! Alleen vind het voor de bruiloft iets minder. (Hihi ik ben een zeurpiet)

@ Marie: Tja, waarom persé een jurk? Ik ben gewoon gek op jurkjes! En mijn zus trouwt maar 1 keer, hoop ik, dus dan wil ik graag een mooie jurk aan. Een chique rok wil ik ook nog wel proberen.

@ maroescha: Jane Norman vond ik tegen vallen.. vorig jaar heb ik er overigens wel veel mooie jurkjes gevonden!
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 04-02-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:08

Ik zeg topvintage.nl
Leuke, aparte jurken van goede kwaliteit

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:10

Hier is laatst ook al een topic over geweest :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 21:11

HealthTIES schreef:
Ik zeg topvintage.nl
Leuke, aparte jurken van goede kwaliteit

Die website kende ik nog niet, ga ik even op kijken, dankjewel! :)

@ Sammie: Oh echt waar? Die heb ik gemist dan! Ik kon zo 1,2,3 geen topic vinden, behalve topics over bruidsjurken haha.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:13

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:15

Je kan ook op stylefruits eens kijken voor inspiratie. Daar zijn vaak hele outfits samengesteld.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:16

ik zie dat je in almere woont ben je al bij Be First galaboetiek geweest, deze zit in almere stad

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:17

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 21:19

Bedankt Sammie, ik ga even kijken in het topic!

Stylefruits heeft inderdaad leuke ideeën, ga ik ook nog even goed kijken, dankje!

Be First, nee zegt me eigenlijk niets en ik woon nog wel in de buurt van het centrum! :o Ga ik gelijk even googlen, dankjewel! Dat is nou nog eens dicht bij de deur!

@ callass: Wauw mooie jurk zeg, prachtige kleur! Alleen hij is wel erg bloot aan de voorkant, schijnt door bij de buik, niet waar? Ben bang dat mijn zus dat voor haar bruiloft ordinair gaat vinden en me gelijk weg stuurt :') Vind hem overigens wel écht heel mooi!!