Nu hebben ze in Den Haag, betaald parkeren ingelast. En dan van 18.00 tot 24.00 uur..!
Dit betekent dus, dat als mijn ouders thuis komen van werk, ze de auto's niet kwijt kunnen doordat alles van Den Haag, bij ons in de wijk/ straat parkeert, om niet te hoeven betalen.
Het gevolg is dat wij onze auto niet kwijt kunnen. We moeten minstens een kwartier lopen willen we de auto ergens kwijt kunnen. Het is natuurlijk belachelijk, maar gemeente Rijswijk heeft er tot nu toe niks mee gedaan.
Echt heel vervelend. Mijn moeder werkt in de zorg, en komt 's avonds laat dus vaak pas thuis. Daar moet ze dan eerst nog een plekje zien te vinden, omdat het bij ons voor de deur gewoon propvol staat. (dat voorheen nooit zo was)
Daarbij worden er bij ons regelmatig auto's in brand gestoken of ingebroken in auto's, dus hebben wij het oog van de buren nodig voor onze auto's, en zij die van ons. Zien wij een vreemd iemand kl0ten bij de auto van onze buren gaat er een belletje naar de politie. Door dit probleem is er totaal geen overzicht meer.
Nog een gevolg is dat er bij ons nu enorm veel dubbel geparkeerd word. Auto's staan dubbel, ze staan op stoepen, en de politie? Die deelt vrolijk bekeuringen uit, aan de mensen uit mijn straat/wijk, die recht hebben op de gratis parkeerplekken, terwijl de mensen uit Den Haag, vrolijk een (GRATIS) parkeerplek gevonden hebben.
Vergunningen kosten geld, en ja, daar ga je natuurlijk niet voor betalen als er aan de overkant plek is. De mensen die daar wonen? Die hebben lekker pech. Belachelijk.
Maar er is nog een probleem. Als wij gaan klagen bij gemeente Rijswijk dat er geen plek meer is doordat de mensen van de overkant bij ons parkeren, moeten wij waarschijnlijk ook gaan betalen. Krijgen we ook zo'n apparaat, en moeten we ook vergunningen aan gaan vragen, en gaan betalen. Verjaardag? Niemand die gezellig een hele dag op bezoek komt, want je moet gaan betalen, want voor de deur is geen plek meer.
Mijn tante is ernstig ziek, maar komt wel altijd bij ons op verjaardagen. Zij kan heel simpel, gewoon geen kwartier lopen, moeten veel spullen mee nemen, dat gaat gewoon niet. Kan die dan maar niet meer langs komen? Omdat er geen plek is?
Het is pure geldklopperij. Heel doordacht ook waarschijnlijk, want ze plaatsen gewoon van die automaten in Den Haag, Rijswijk gaat klagen, dus dan plaatsen we er daar ook een!
Wie heeft een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Klagen met het risico ook te moeten gaan betalen? Ik woon hier al 15 jaar, en er spelen steeds meer problemen.. Overlast, auto's in brand, inbraken, auto's bekrast.. Op deze manier, krijgen de mensen die dit doen naar mijn idee alleen maar meer kans zo iets te doen, omdat er van de buren geen zicht meer op is.
Iemand goede ideeën hoe we dit moeten aanpakken? Dit gaan we dan uiteraard met mijn hele straat doen, en hopelijk zelfs met heel de wijk. Ik maak dan wel flyers ofzo. Want ALS we er wat mee doen, denk ik dat we het groots aan moeten pakken, en met de gehele wijk wat moeten doen. Denk niet dat we anders doordringen bij de gemeente. Maar HOE??!!