ervaringen met garage PJ Boom uit Oostzaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

ervaringen met garage PJ Boom uit Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:05

Ik heb begin januari een fiat seicento eind 2001 bij Garage PJ Boom VOF gekocht was zgn van zn vrouw geweest, nieuwe APK en grote beurt gehad en 3 maanden garantie, staat ook letterlijk op de site, deze auto staat er 4 weken later ook nog op, 1250 euro leek een mooie prijs incl APK en garantie, maar afgelopen vrijdag ging de motor ineens een raar geluid maken en werd zaterdag heel luiddruchtig, dus op hun site gekeken en daar stond dat ze zondag ook open waren, dus niet, maandag terug en toen begon het ineens was het geen garantie meer maar garantiearbeidsloon, hij voelde al nattigheid, ik zou dan voor de kosten op draaien, ik zo maar dat kan toch niet na 3.5 week, zegt ie doodleuk, dat kan je toch niet verwachten voor deze prijs 1250 euro, hij heeft meerdere auto's in deze prijsklasse dus heeft ie dan alleen krotten in zn zaak???!!! Ik moest morgen maar terugkomen dan zouden ze hem op de brug doen, hij zat wat aan de motor interessant te doen en had het over slangetjes, ik was samen met iemand en we vonden dit alles heel raar en zijn naar een andere garage gereden, omdat we al een megarekening zagen aankomen voor dingen die je niet kunt controleren, naar een andere garage gegaan en de uitlaat bleek volledig van voor naar achter doorgerot, de gaten zaten er letterlijk in en het flexibele stuk was afgebroken en wat heel kwalijk is de remleidingen blijken ook bijna door en de wiellager is te horen, verder was de olie en koelvloeistof ook niet aangevuld en dat voor en auto die zgn APK gekeurd was en een grote beurt heeft gehad, vooral de remleidingen neem ik Boom erg kwalijk ik had wel een doodklapper kunnen maken, deze auto had ie nooit zo mee mogen geven, kennelijk was geld verdienen belangrijker als service verlenen en een veilige auto afleveren. Ik kom hier nooit meer terug en hoop dat veel mensen nu gewaarschuwd zijn en er niet meer heen zullen gaan, ik ga ook nog contact op nemen met oa de Bovag en de RDW want deze mensen moeten gestopt worden.
Ik ben benieuwd/bang dat ie dit vaker doet en misschien als we samen klagen bij bv de Bovag dat er echt wat gebeurt aan deze wanpraktijken en anders eb ik tenminste wat mensen kunnen waarschuwen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:08

Bovag garantie krijg je pas vanaf een bepaalde prijs, en die wat meer dan die 1250 Euro die je betaald hebt.
Verder natuurlijk niet netjes zoals de garagehouden dat heeft gedaan, maar ook niet netjes van jou dat je dit via Bokt speelt. Als je rechtsbijstand hebt, speel het via de rechter.

En APK gekeurd betekend niet dat de auto motorisch in orde is. Uitlaat die er onder vandaan valt is natuurlijk een heel ander verhaal. Hoe oud was die APK? Daar kun je de garage nog op pakken (als ze dat zelf hebben gedaan).

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:11

volgens de garage waar ik vanmiddag ben geweest, had hij deze auto nooit een APK mogen geven, dat vind ik niet netjes en hij adverteert zelf met dat ie 3 maanden garantie geeft, ik heb dat niet bedacht, ik was blij dat ik een klein autootje heb kunnen kopen en dat wist hij ook

Cassidy

Re: ervaringen met garage PJ Boom uit Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:13

Dan ga even kijken wat je eraan kunt doen dat deze auto in deze staat de APK heeft gekregen...

Succes met vechten! Ik hoop dat je Rechtsbijstand hebt. En mocht hij niet meewerken, belletje naar een journalist, of desnoods een brief aan kassa. Bokt is daar niet het geschikte medium voor en ik vrees dan ook dat je topic snel wordt verwijdert.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:13

dankjewel ga ik doen, als ik een paar mensen heb kunnen waarschuwen ben ik al blij

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:18

ED --> HTT

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:28

oke bedankt, wist niet dat dat hier moest staan

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:32

Heel herkenbaar..in mijn geval bij een andere garage, uit nieuw vennep, die ik jaren terug ook op tv zag bij zon oplichtingsprogramma..mn 1e autootje, hoofdremcilinder oid stuk..rem deed niets meer op de snelweg, door het meerdere malen inpompen van de rem, deed hij het weer, dus als we moesten stoppen, was het kwestie van steeds inpompen om weer 'veilig' terug te komen bij die garage..nou de garantie was plots vervlogen hoor, heb alles zelf moeten bekostigen..mn vader heeft het toen nog via de rechtsbijstand geprobeerd, maar helaas..

Kijk eens op google, je hebt 2 sites waar je zijn naam mag noemen en je slechte ervaringen..wellicht dat zijn naam al bekend is daar? internetoplichting punt nl mss ook?

Succes! Goed dat je dit noemt, want veiligheid staat boven alles en zulke garage's, maken het dat het als leek doodeng is een wat goedkoper autootje te kopen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:38

even heel blond misschien, maar als je een auto gaat kopen dan laat je hem toch even nakijken bij je eigen garage?

Ik heb een cinquecento, het oudere broertje van en de onderdelen zijn niet duur, maar in jouw geval zou ik een stevige vent meenemen, auto terugbrengen en zorgen dat je je geld terug krijgt :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:06

Ik heb hem vanmorgen gebeld met de bevindingen van de andere garage, eerst begon ie zich in te dekken en toen zei ik hem dat deze auto 4 weken geleden ook niet apk waardig was en dat ik hem een kans geef de auto op zn kosten goed te maken en dat er anders een officiele klacht richting de RDW volgt, toen was ie stil, ik bel hem eind van de dag op om te horen wat het word, hij ging het met zn baas overleggen, ook gemeld dat die grote beurt ook onzin was en dat er foto's zijn gemaakt van de kapotte onderdelen met de nieuwe garage, hij werd steeds stiller.... word vervolgd dus.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:08

Zorg je dat je screenshots maakt van de site? Ivm die drie jaar garantie?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:26

Ik zou sowieso contact opnemen met de RDW en hun dit voorleggen. Een auto op deze manier keuren moet echt niet kunnen, en hun kunnen daartegen maatregelen treffen naar het APK keuringstation.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:07

Somebody85 schreef:
Zorg je dat je screenshots maakt van de site? Ivm die drie jaar garantie?

Ik heb screenshots van de hele site gemaakt, ook de advertentie va mijn auto staat er nog op en heb ik ook opgeslagen.

Vanmiddag teruggebeld en hij ontkent alles en doet alsof zn neus bloed en of ie me niet begrijpt, hij wilde ook weten welke garage de gebreken dan had vastgesteld, dat ga ik hem dus niet zeggen, ik heb net contact met de politie gehad omdat het niet alleen oplichting is, maar ook poging tot mishandeling vanwege de remmen die op doorbreken staan, ook contact met juridisch loket gehad voor verdere stappen richting advocaat, morgen hele dag ingeruimd om de RDW te contacten ivm herkeuring ed.
Ik heb het laatste telefoontje met hem ook opgenomen dus dan kunnen ze zelf bij de RDW horen wat ie allemaal zegt/beweert en vooral de agressieve toon mijn kant uit.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:59

Ben erg benieuwd hoe het afloopt! Sterkte!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:04

Ben ook heel benieuwd! goed dat je het serieus op pakt..dit soort lui moeten hard aangepakt worden (want eigenlijk spelen ze wel met andermans leven door een auto te slijten..die niet wegwaardig is en dus onveilig..)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:14

Wat een vervelende ervaring! Goed dat je er zo mee aan de slag gaat! Netjes van je dat je de garage nog een kans hebt gegeven het zelf te herstellen en wat ontzettend jammer dat zij deze kans niet aangepakt hebben..
Houd je ons op de hoogte over het vervolg? :)