insecten eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

insecten eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 17:42

Wie heeft er hier wel eens insecten op? Ik heb van het weekend in een heel stoere bui na een bezoekje aan de dierenwinkel (moest kattenvoer halen overigens) eens wat meelwormen meegenomen om te proberen. Na een hele fotosessie ervoor en erna heb ik de walging opzij gezet en geproefd. Geval gekruid en gefrituurd want dat scheen lekker te zijn volgens iemand op tv en proeven maar. mwahh. Viel tegen. Smaakte naar gepofte rijst. Van die droge manna snoepjes die ik als kind altijd kreeg. Niet smerig of insecterig overigens maar rijstachtig.
Ik denk niet dat ik hier veel tips ga krijgen over de perfecte insectenschotel maar vroeg me zo eens af wie het ook weleens geprobeerd heeft.
Of in de blender en een lekkere wormenmuffin maken :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:43

s1993

Re: insecten eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:05

Wij hadden ooit met biologie een project met het eten van insecten, we moesten pizza maken met meelwormen, pindarotsjes met meelwormen, toastjes met spul erop waar oa meelwormen inzaten en gefrituurde sprinkhaan. De pindarotsjes waren er lekker maar je proefde de meelwormen eigenlijk niet echt terug :P
Daarnaast heb ik de meelwormen ook nog los geproefd maar ik kreeg er nogal een droge mond van...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:07

Ik,...een sprinkhaan. 1....

Gegeten bij restaurant Leen in Utrecht.

En nee....ik vond het niet geweldig....

brrrrrr

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:38

van de week werden ons gefrituurde schorpioenen op een sate stokje aangeboden in Bangkok........uhh nee dank u meneer ik neem wel een bitterbal hahahaha

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:17

Ik heb een keer meelwormen quiche op, dat was best prima te eten :j

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:20

Met mijn reis naar Kenia heb ik een sprinkaan(tje) gegeten. Bah wat was die vies! Uit respect voor de vrouw die het mij gaf het maar door geslikt en gezegd dat het lekker was :') Maar voor mij geen insecten meer.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:59

Ik heb een keer voor een weddenschap een levende meelworm gegeten, smaakte echt naar niets.
Sprinkhanen en insecten met pootjes hoeven van mij niet zozeer, ook al ben ik wel erg benieuwd naar sprinkhaan, omdat het wel lekker schijnt te zijn.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:43

In totaal 5 meelwormen en 1 sprinkhaan. Toen vond ik 't wel weer welletjes.. Beide gefrituurd in deeg. Mwa... Leuk om geprobeerd te hebben, maar het blijft bij 1 keer.