ik ben op zoek naar een programma waarmee een logo ontworpen kan worden. Heeft iemand hier tips voor? Ik ben best handig met computers dus een beetje puzzelwerk mbt hert programma mag best wel.
En waarom? Omdat je in Illustrator met vectoren werkt en een daarmee gemaakt logo derhalve zowel piepklein als loeigroot gemaakt kan worden zonder bijbehorend kwaliteitsverlies.
Illustrator is wél een belachelijk duur programma (alhoewel ik niet precies weet hoe het zit sinds de Creative Cloud) maar wellicht kun je er een demo voor een bepaalde tijd van downloaden
Illustrator inderdaad Of de open source versie; Inkscape (ook een vectorprogramma, iets minder uitgebreid, maar deze is gratis) Logo's maak je inderdaad helemaal in vectoren. Dit is namelijk ook noodzakelijk als je een logo op vinyl wil hebben (voor autobelettering bijvoorbeeld) of op kleding wil laten drukken.
Neej
Ik ben vorige week wat aan het prutsen geweest met Illustrator. Ti's even puzzelen maar met een filmpje ernaast met de uitleg hoe het moet, werkt wel. Ben al een eind met de afbeelding alleen nu nog finetunen en dan met de tekst aan de slag.
Je hebt hebt van adobe ook gewoon een probeer periode.. Gewoon via adobe.com Heb je gratis Illustrater voor een maand ofzo (en eventueel andere programma's als Photoshop), en in die tijd kan je je logo maken, en daarna hoef je hem niet per se te kopen.