vervelende situatie tussen vriend en zijn buurjongen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

vervelende situatie tussen vriend en zijn buurjongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 20:10

Even een korte situatieschets:

Bij mijn vriend in de straat woont een jongen, Vriend en'M' zijn lang bevriend geweest.
Tot vriend er achter kwam dat zijn toenmalige vriending hem bedroog met M. toen is er vlam in de pan geraakt, een hoop geruzie over en weer en ga zo maar door.
dit is afgekoeld geweest maar nu is het weer zo ver.

M woonde eerst bij zijn oma aan de overkant van de straat.
nu is er een huis vrij gekomen aan de kant waar mijn vriend woont.
M is nu in dit huis gaan wonen incl. de ex.

Vriend heeft van ex nog zo'n 300 euro tegoed en een fiets.
Vriend heeft van ex nog 2 videobanden waarop de ouders van ex staan.
vriend wilt dit dmv. gelijk oversteken terug geven.
Gister zou de fiets+geld gebracht worden door broertje van ex.
dit was afgesproken maar is niet gebeurd.

Vriend heeft een whappje naar M gestuurd dat de video's naar de prullebak gingen( deze zijn niet weg gegooit).

nu is M weer aan het 'dreigen' dat er een verassing zal komen voor vriend.

er zijn al eerder over en weer klappen uitgedeeld en nu hebben beide jongens met de politie afgesproken dat mochten ze op wat voor manier dan ook last/problemen van elkaar hebben de politie gebeld moet worden ipv het zelf op te lossen.

net heeft vriend de politie gebeld en het verhaal uitgelegd maar en kon nuks worden gedaan want er was geen dreigement.

moet de situatie nou eerst weer escaleren voordat er wat gaat gebeuren?
ik weet het even niet meer en ik maak me echt zorgen over de situatie.
dit vooral omdat ik weet dat M ook in de drugs wereld zit dus we ook niet zo goed kunnen inschatten in wat voor staat hij verkeerd of mischien zelf wel om 'hulp' vraagt van een hele bende oid.

graag zou ik advies willen.

Legoblokje

Re: vervelende situatie tussen vriend en zijn buurjongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:15

Och, dit meen je niet! En jij zit er middenin. {:)-:(
Is het niet een mogelijkheid dat jullie verhuizen? Het is dan jammer dat hij niet ergens anders gaat wonen, maar zo wil je niet in een buurt wonen.
Zou je vriend hem niet gewoon kunnen negeren en alleen om dat geld+fiets vragen en verder niks?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 20:18

nou ik woon nog bij mijn ouders dus ik kan niet beslissen om te verhuizen :+

vriend zou best willen verhuizen maar dat gaat niet zo makkelijk.
hij is werkzoekende en heeft nu een huis met een huur die hij goed kan betalen, als hij gaat verhuizen krijgt hij ook te maken met flinke huurverhogingen.

vriend heeft echt geprobeerd om op een normale manier tot een oplossing te komen maar M is zwaar aan de drugs dus er is echt niet normaal met hem om te gaan.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 20:35

nu heeft ex net een brief door de bus gedaan hier en er word nu behoorlijk gechanteerd.

wat het geld betrefd vind ik dat vriend het verlies moet nemen.

maar ex heeft net geschreven dat ze een advocaat hebben ingeschakeld.
het komt er op neer dat zij kan aantonen dat zij destijds alle meubels heeft gekocht en die terug gaat eisen als hij de video's niet geeft.
hoe zij dit wil/kan aantonen vraag ik me af omdat ze een en/of rekening hebben gehad.

ik zit echt even met de handen in het haar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:36

Gewoon die video's terug geven, denk dat dat het simpelst is

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:38

Ik zeg gooi die videobanden door de brievenbus, steek je middelvinger op naar het geld en de fiets en ga door met je leven. Wat een gedoe zeg...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:38

waarom heeft hij in vredesnaam dan ook meteen gezegd de video's weg te gooien, dat is toch olie op het vuur gooien???

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:39

chanel1985 schreef:
Gewoon die video's terug geven, denk dat dat het simpelst is

En die 300 euro dan? :P dat is ook niet niks.

ik vind het echt behoorlijk kinderachtig.. Maar tja, als ze aan de drugs zitten, kan het alleen nog maar gekker worden.. pff ik snap dat je met je handen in het haar zit.. :(:)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:44

Die 300 euro zei ze zelf dat haar vriend die ging laten vallen, maar de video's niet, is in mijn ogen ook een rare gedachtengang, ik zou het eerder omgekeerd denken

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:44

Duidelijk dat hij kan fluiten naar zijn geld.

Laat het gaan ipv op deze kinderachtige manier doorgaan. Het is vervelend (even netjes blijven haha) maar er is niks aan te doen. Als hij geen bewijs heeft dat hij dat geld heeft geleend, denk ik dat zij het nooit terug zal geven.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 21:09

het is ook geen geleent geld maar de helft van de gemeentebelasting die jaarlijks betaalt moest worden, die zouden ze beiden de helft betalen.
en een fornuis dat gezamelijk gekocht is maar door ex is mee genomen.

nogmaals, mijn mening is dat vriend dat geld maar moet laten voor wat het is maar die fiets terug lijkt me redelijk.

vriend heeft ook zeker niet als verstandigste gereageerd maar ik begrijp het wel.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:20

Advocaat is gewoon dreigen die gaat zich hier echt niet zomaar mee bemoeien, daar moet eerst een officiële ingebrekestelling voor worden verstuurd door zijn ex met vervolgens herinneringen, aanmaningen etc. alvorens er uberhaubt een procedure gestart kan worden. Jammer maar dit dreigen houdt niet op. Het is jammer dat het zo gaat ik hoop dat ze eruit komen, Hij heeft waarschijnlijk meer recht op de €300,- want dat is beter aan te tonen.

Mijn advies, stel een echte brief of met behulp van het juridisch loket met de vordering, als daar uiteindelijk niet op gereageerd wordt kan er een incassobureau worden ingeschakeld. Ik neem aan dat hij gewoon kan aangeven dat die kosten betaald moesten worden in de tijd dat zij officieel samenwoonden dmv een samenlevingscontract. Hij moet ook met bankafschrift aan kunnen tonen dat hij dit betaald heeft dan heb je iig kans van slagen.

Al deze moeite niet willen? Je verlies nemen en verder gaan met je leven.

Voor de fiets zou ik aangifte doen van diefstal of ook zoals al eerder gezegd, je verlies nemen en verder gaan.

Wat betreft de meubels, Bij een boedelscheiding zal ze ook spullen hebben meegenomen, als zij met bankafschriften kan aantonen dat ze alles heeft gekocht, maar niets meer heeft tsja dan heeft ze een kans, het kan ook zijn dat hij daar tegenover weer iets anders heeft betaald. Het is een rot situatie.

Ik zou als ik jou was je er gewoon helemaal niet mee bemoeien.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 21:29

bedankt voor je info :))

ik bemoei me er in de zin van er tussen staan ook zeker niet mee.
maar mn vriend is behoorlijk over de rooie dus ik probeer juist op hem in te praten dat hij zich rustig moet houden en er ook niet op in moet gaan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:30

Ik begrijp niet zo goed waarom je vriend M heeft gesmst over de videobanden? Dat is naar mijn inziens olie op het vuur gooien? Hij had dat beter met zijn ex kunnen bespreken aangezien M er eigenlijk ook tussen staat?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 22:08

ja dat was zeker olie op het vuur gooien, ik heb m ook wel duidelijk gemaakt dat hij het zo alleen maar erger maakt.

het is vanwege het drugs gebruik echt heel moeilijk om met ze te praten. het is niet goed in te schatten wanneer ze wel of niet onder invloed zijn.

ben net met vriend mee naar de fitness gegaan ff lekker de boosheid weg gesport. hij is nu wel redelijk gekalmeerd.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:11

Whahaha, en ze zijn allebei 8?

Videobanden terug, daar heeft je vriend toch niets meer aan, en voor de rest je verlies nemen. Volgende keer samen borrel of snuifje nemen en zand erover.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:15

Take your loss. Dat is echt het beste advies wat ik kan geven.
Ik ben ook uit elkaar met mn vriend en ik heb er echt duizenden euro's op toe moeten leggen maar het geeft zo ontzettend veel rust als je elkaar niets meer verschuldigd bent.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 22:16

maflinger wat zeg je dat mooi, je laatste zin :')

ik was gewoon bang dat het vanavond weer uit de hand zou lopen maar het is tot nu toe stil van beide partijen. even flink fitnessen heeft ook wel geholpen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:17

Ik heb overigens mn hele schuur leeg staan halen en in dozen gestopt (waren spullen nog van ex terwijl hij hele hele persoonlijke dingen van mij had en niet terug wilde geven), ik heb alles voor zn deur geparkeerd terwijl vriendinnen van mij echt hoofdschuddend stonden van: 'je bent knettergek!'. Maar ik had zoiets: ik kan zijn spullen ook wel achterhouden, maar dat maakt mij net zo'n slecht persoon als dat hij is. Karma is a bitch en ik hoop dat hij zijn portie ellende nog dubbel en dwars krijgt.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:18

Ik zou het gewoon laten gaan. Geef die videobanden terug en lekker uit je leven schoppen die mensen. Loopt toch op niks uit. Ik snap het principe wel, maar als ze die dingen toch niet terug willen geven gebeurt het toch niet.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:20

Wat een kinderachtige praktijken zeg! Gewoon videobanden terug brengen; hebben toch geen waarde. Verder; take your loss. Natuurlijk gaat het om een bedrag maar is dat al die stress nu echt waard? Bij de meeste splitt ups is er meer mee gemoeid...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 22:28

ja het is echt heel flauw allemaal :j het lijkt wel n stelletje wijven die mannen :+

maar het is voor nu weer gekalmeerd.
ik was echt bang voor een escalatie maar dat is gelukkig uit gebleven

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:44

:+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:41

Jij kunt niks doen.
Dit is iets tussen je vriend en zijn ex-vriend 'm'.
Je kunt hem aalleen maar waarschuwen: die 'm' zit in een crimineel circuit.. als hij ooit hulp nodig heeft zal hij vast niet denken aan de gevolgen en roept zn 'gang' op..

Beter laten ze elkaar gewoon met rust en laten het gewoon zoals het nu is. Als zij (die ex) die videobanden echt heel graag terug had gewild, had ze ze allang terug en had je vriend die 200 euro al terug.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:51

Of gewoon zelf niks meer iets van je laten horen naar hen toe, dus dan ook echt nergens op reageren (maar laat je vriend wel alle berichten bewaren ook eventuele e-mails).

Durf je te zeggen dat als hij zelf niks van zich laat horen en ook al omdat ze vlakbij elkaar wonen laat je vriend hen dan ook volkomen negeren, gewoon doen alsof je neus bloed en niet naar om kijken.

Zoals Mer ook al uitlegde dat zij nu gezegd hebben een advocaat te hebben ingeschakeld is puur en alleen maar dreigen zodat je vriend op hete kolen komt te zitten.

Laat je vriend die videobanden gewoon diep weg leggen waar hij ze niet meer kan zien, weggooien hoeft dan ook niet. Maar als hij gewoon geen aandacht schenkt aan hen weet ik zeker dat zij het niet leuk meer vinden en stopt het vanzelf vast wel.

Weet de politie ook van M zijn drugs gebruik af?

Succes ermee ;)