Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:JJane schreef:Ik zou het even aankaarten bij de directeur. Je mentor hoort je vertrouwend persoon te zijn en dat is hij dus duidelijk niet. Of hij had gelijk tegen je moeten zeggen dat hij ging bellen, of hij had het gewoon niet moeten doen.
Tenzij ze goede redenen heeft om zich zorgen te maken..
Roweentje89 schreef:Als je nog thuis zou wonen, wat dus niet meer aan de orde is, mogen ze je ouders wel bellen. Al ben je boven de 18. Enkel als je op jezelf woont is dit niet meer van toepassing. Ik woonde toen ik op het mbo zat ook al op mezelf en moest dus ook zelf naar school bellen als ik ziek was. Als er dan een vervangend iemand zat, vroeg die altijd naar 1 van mijn ouders, maar dan zei ik dat ik op mezelf woonde en toen was het in orde.
janouk schreef:Wettelijk zegt de Wet, dat zodra jongeren de leeftijd van 18 jaar bereiken, zijn ze officieel meerderjarig.
Tot hun 21e verjaardag gelden ze namelijk als 'jongmeerderjarigen', wat inhoudt dat hun ouders in die periode wettelijk verplicht zijn om nog te voorzien in de kosten van hun levensonderhoud en hun studie.
Jouw vraag of de school contact met je ouders mag opnemen: wettelijk wel.
Of het tegen de afspraken is tussen jou en jouw mentor is een ander verhaal. Blijkbaar maakt ze zich zorgen. Ik denk dat een goed gesprek met jouw mentor gewenst is. Al is het maar om haar zorgen weg te nemen.
En als jij veel absent bent, is er blijkbaar iets aan de hand.
Ayasha schreef:Roweentje89 schreef:Als je nog thuis zou wonen, wat dus niet meer aan de orde is, mogen ze je ouders wel bellen. Al ben je boven de 18. Enkel als je op jezelf woont is dit niet meer van toepassing. Ik woonde toen ik op het mbo zat ook al op mezelf en moest dus ook zelf naar school bellen als ik ziek was. Als er dan een vervangend iemand zat, vroeg die altijd naar 1 van mijn ouders, maar dan zei ik dat ik op mezelf woonde en toen was het in orde.
Ik krijg het ide dat TS "op kot" zit waarmee ze dus officieel wel nog thuis zou wonen..