Wie heeft er nog meer een FitBit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Wie heeft er nog meer een FitBit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:46

Hoi iedereen!

Ik heb vandaag van mijn vriend een grappig apparaatje gekregen; de FitBit flex. Een armbandje met een apparaatje erin dat per dag je passen telt, de loopafstand, calorieën en de actieve minuten weergeeft. Je kunt het via je computer of telefoon live volgen. Je kan met de Fitbit een afval doel instellen, de fitbit geeft dan het aantal calorieën dat je die dag op hebt en hoeveel calorieën je nog mag hebben. Ook kan je invullen hoeveel water je die dag hebt gedronken. De allerlaatste functie, die ik vannacht ga uitproberen is de slaapanalyse, het apparaat meet je slaap en ziet op welke momenten je wakker word tijdens de nacht, ook kan je er voor kiezen hem je te laten wekken op het zogezegd ideale moment. Je kan ook 'vrienden' worden met mensen die ook een flex hebben en kijken hoe hun vooruitgang is.

Ik ben benieuwd, en wou weten of er nog meer mensen een flex hebben of een soortgelijk systeem (passen teller) gebruiken en of dat bevalt en een beetje meer tot bewegen aan zet?

Dit is hem:

Afbeelding

Groetjes Lara

Ladyson

Re: Wie heeft er nog meer een FitBit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:45

Ik heb m niet, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:57

Ik volg ook voor evt ervaringen!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 02:18

Wat grappig, ben benieuwd hoe het bevalt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 23:13

Helaas, de FitBit heeft de praktijktest niet doorstaan.. Ik werk in een garage en ben dus constant bezig in de auto's, nauwe ruimtes, soms schiet ik uit, bijtende stoffen etc. Ook kon er niet tegen onder mijn vest iets om de arm te hebben. Hij is na een half uur al mijn tas in gegaan.. -O-

Desalniettemin over het apparaatje niets aan te merken, het is echt heel leuk en interessant en werkt goed. Ook is het leuk je slaapritme te zien en nu begrijp ik beter waarom ik altijd zo brak op sta. Bedankt poezels die om 6 uur wakker worden, vanaf die tijd was mijn slaap erg slecht te zien via de app.

Mijn vriend heeft besloten hem zelf te houden. Aangezien hij hem heeft gekocht op aanraden van een werkcollega kunnen ze samen hun 'scores' vergelijken.

Ik heb er ondertussen aangeraden van één van mijn werkcollega's, die je vast kan klippen aan je broek/legging/onderbroek.. Lekker kort topic dus, sorry. :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:17

Je kunt ook verschillend sport horloges kopen die dit soort dingen meten. Die zijn betrouwbaarder dan de apparaatjes die je aan je broek klikt. Die reageren op trillingen en slaan soms een heleboel stappen over.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 23:28

Toch moet ik het helaas echt van dat laatste hebben, ik verdroeg de armband gewoon niet en het hindert tijdens het werken. Het is overigens geen noodzaak, maar wel grappig een kleine indicatie hebben van de afstand die je aflegt en hoeveel calorieën je ongeveer hebt verbrand ook al is het niet ultra nauwkeurig. Ik heb op het moment een product van hetzelfde merk gevonden, maar dan in clip-vorm. (FitBit One) Aangezien ik hun app en algemene uitvoering wel erg fijn vind ga ik die aanschaffen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:52

Ik overweeg om er een aan te schaffen, ik denk dat het me zeker zou motiveren om
meer te bewegen!

Toevallig nog meer mensen die er een hebben?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:43

OUd topic maar eens wat nieuw leven inblazen.. :D

Voor mijn verjaardag van mijn man een fitbit band gekregen (de charge HR), en bevalt tot nu toe prima.. Net als de software die er bij hoort, en het feit dat hij de info van Endomondo kan gebruiken..
Enige nadeel is dat hij niet met mijn windows 7.8 telefoon overweg kan.. moet er dus een andere telefoon voor aanschaffen als ik de app wil gebruiken..

Meer mensen met zo`n bandje? En gebruiken jullie de log functie veel?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:45

Hier de jawbone up24 en ben er heel blij mee! Merk toch dat ik meer beweeg doordat ik doelen stel.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:52

Net mee gereden in het bos.. en dat snapte hij toch niet helemaal... Denkt nu dat ik 15000 stappen gelopen heb :D Zelfs nadat ik de info van Endomono ingevoerd had.. Mmm nou ja, dubbel sportief geweest dan maar...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:54

Ik wou al jaren een stappenteller/activitytracker. In de ideale wereld zou ik een all in one hebben:
* stappenteller
* gps tracker voor paardrijden/fietsen
* niet rond de pols, want dat verdraag ik niet aan mijn bureau en als ik hem daar uitdoe, tel ik heel erg veel stappen niet

Helaas... goede sporthorloges zijn lomp en groot en voor mij absoluut niet geschikt voor 'hele dag', ook omdat ze daar dus niet op gemaakt zijn qua batterijverbruik.

Ik gebruik nu sinds kort weer endomondo voor tracken van fietsen en paardrijden, en ik heb er net een fitbit one bij besteld voor doorheen de dag. Ik kom van een erg actieve baan in een erg grote winkel waar ik de hele dag recht stond en rondliep, en nu zit ik vaak en dat stoort me. Vandaar dus de need voor een tracker haha :D

De fitbit zip had ook best gekund, want de extra slaap en alarmfunctie hoef ik niet zo, maar ik vind die niet mooi :')

Morgen kan ik hem ophalen, na erg veel reviews lezen, ben erg benieuwd.

Oja, ik sync endomondo trouwens met my fitnesspal (ik geef zeker niet dagelijks eten in, maar vind het af en toe wel interessant) dus fitbit is er ook op uitgekozen dat hij daarmee synct.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:10

Ik heb hem nu en tijdje, en ik vind hem een paar nadelen hebben:
- Door het rubbere bandje zweet je er best wel onder.
- Je kunt hem niet goed schoonmaken omdat hij niet waterdicht is. Dat gecombineerd met het eerste punt kan kans op smetten geven.
- Als je tegen endomondo zegt dat je aan het paardrijden bent, denkt hij nog steeds dat je stappen maakt(en dat zijn er veel tijdens het paardrijden).
- Je kunt hem alleen opladen via de computer. Die moet ik er dan speciaal voor aanzetten..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:57

Heb jij de Fitbit flex?

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:04

Ik heb de fitbit one, ben er super tevreden mee omdat hij ook registreert als je fietst en hoe 'actief' je wandelt, of net niet. Ik kan fysiek niet veel wandelen dus als ik savonds veel pijn heb ik mijn voet dan kan ik kijken of het komt doordat ik teveel gewandeld heb. Ik doe gemiddeld 5000 stappen per dag, de helft van wat een gezond iemand zou moeten stappen.
Mijn fitbit hangt aan mijn bh en zit dus totaal niet in de weg.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:58

poes schreef:
Heb jij de Fitbit flex?
Nee de dure, met hartslag meter.. De fitbit charge HR.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:03

Ik heb de Jawbone Up24 nu 7 dagen en ben er echt ontzettend blij mee.

Was eerst fanatiek in de sport school, maar wegens een blessure kan dat helaas niet meer de eerst komende weken/maanden. Dus ben maar als een bezetene gaan wandelen en fietsen. :D Vind het echt een leuk ding!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:59

Mariska_28 schreef:
poes schreef:
Heb jij de Fitbit flex?
Nee de dure, met hartslag meter.. De fitbit charge HR.

De one wordt minder vies omdat hij gewoon aan mijn bh hangt. Voorlopig erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:33

Ik heb er één besteld voor mijn verjaardag!

Krijg hem morgen binnen... Ben heel benieuwd :D

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:36

Wat gaaf Menino! Ben benieuwd wat je ervan vind.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:49

Ik ben er wel erg blij mee.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:38

Ik heb de fitbit zip. Mijn vriend had net vorige week zo'n fitbit horloge gekocht en nu kreeg hij deze week de zip cadeau op het werk, dus handig voor mij :D

De app is wel fijn uitgebreid. Wou ook al lang een stappenteller, maar eentje krijgen is helemaal leuk :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:51

Ik heb er een, heb die van mn vriend ingepikt maar na paar weken wist ik wel een beetje wat ik wilde weten en zag ik er verder de toegevoegde waarde niet echt meer van in. Nu ligt ie ergens onder het bed al een tijdje }:0 :Y)