Logo ontwerpen. Tips, en ideeen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jeja

Logo ontwerpen. Tips, en ideeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 17:54

Wij zijn bezig met ons nieuwe logo, en zou graag jullie mening en tips willen horen.

Heb dit net even binnen 2a3 minuten gefabriceerd maar kleuren en details moeten nog allemaal op.

Het gaat om het idee met het kroontje die moet zowieso in het logo verwerkt.

Wij zijn ook bezig met een kleding lijn, wat zouden jullie graag zien en waar houden jullie van kwa opdruk op kleding, wellicht is het in de toekomst ook mogelijk je eigen jas polo ect te ontwerpen bij ons.

Laat jullie maar horen :j :D

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 17:56

Voorbeeld van het snelle idee (hoofdzaak gaat het dat kroontje erin verwerkt word)

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:56

Ik vind hem zo eigenlijk wel tof!

Als je de paarden dichter / op de kroon doet dan?

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:01

Uhm, waarvoor dient het logo? Wat is het bedrijf er achter?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:02

Als je hulp nodig hebt mag je mij altijd een PB'tje sturen. Ik doe namelijk de opleiding Crossmedia bij het Sintlucas en weet er nu wel het een en ander vanaf :o

Ik neem aan dat je avatar het voorbeeld is?
Voor wat voor bedrijf is het logo? En wat gaat jullie doelgroep worden? Hier zou ik sowieso even goed naar kijken voordat je de kleuren kiest. Een kind houdt bijvoorbeeld van speelse, felle kleuren. Zo is dat voor iedereen anders. Ook krijg je bij sommige kleuren een bepaald gevoel die je kunt gebruiken (bijvoorbeeld: blauw = hoop)

In welk programma werken jullie? Ik raad je namelijk aan om van je logo geen .jpg bestand te maken. Dit maakt het namelijk lastig wanneer je je logo wilt vergroten of wilt gaan bedrukken.

Ook de opdruk van de kleren hangt af van je doelgroep. Wie moet jouw product aantrekkelijk vinden?

Ik ben benieuwd :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:06

Leuk idee, dat logo :)
Een tip: als je het logo van veraf of heel klein bekijkt lijkt het een beetje een droevige koning van wie de mascara uit loopt :') ik zou nog wat schuiven en andere composities proberen, en dan ook even kijken welke er van veraf het best uitziet :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:09

8nnemiek schreef:
Leuk idee, dat logo :)
Een tip: als je het logo van veraf of heel klein bekijkt lijkt het een beetje een droevige koning van wie de mascara uit loopt :') ik zou nog wat schuiven en andere composities proberen, en dan ook even kijken welke er van veraf het best uitziet :j

_O- _O-
Maar je hebt wel gelijk :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:23

Ik vraag mij als eerste af, omdat je zegt dat je hem zo snel in elkaar gezet hebt, zijn de plaatjes jouw eigendom, zelf gemaakt of op andere manier 'vrij' voor jou om commercieel te gebruiken? Zo niet dan kan je vanuit dit ontwerp niet verder werken wegens de auteursrechten.

Voor geval dat allemaal in orde is heb ik de volgende opmerking over het ontwerp zelf, de teugels bij de paarden vind ik zelf niet zo'n mooie toevoeging. Zelf zou ik de teugels of veranderen (zadel en ruiter toevoegen oid om een completer plaatje te krijgen) of helemaal weghalen van het ontwerp. That's my 2 cents :D

Ik vind het een leuk ontwerp trouwens, ik vind dat het kroontje zo zonder de paarden ook al goed spreekt en van veraf al te herkennen is.

Jeja

Re: Logo ontwerpen. Tips, en ideeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:03

Bedankt voor jullie reactie's.

Het logo is bedoeld voor onze nieuwe exclusieve 'betaalbare' ruitersport winkel, maar tevens ook het logo voor onze stal (trainen en verkoop van paarden)

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:06

Telpeva schreef:
Ik vraag mij als eerste af, omdat je zegt dat je hem zo snel in elkaar gezet hebt, zijn de plaatjes jouw eigendom, zelf gemaakt of op andere manier 'vrij' voor jou om commercieel te gebruiken? Zo niet dan kan je vanuit dit ontwerp niet verder werken wegens de auteursrechten.

Voor geval dat allemaal in orde is heb ik de volgende opmerking over het ontwerp zelf, de teugels bij de paarden vind ik zelf niet zo'n mooie toevoeging. Zelf zou ik de teugels of veranderen (zadel en ruiter toevoegen oid om een completer plaatje te krijgen) of helemaal weghalen van het ontwerp. That's my 2 cents :D

Ik vind het een leuk ontwerp trouwens, ik vind dat het kroontje zo zonder de paarden ook al goed spreekt en van veraf al te herkennen is.

Nou ik het dit echt heel simpel even bij elkaar gevoegd in paint, (was namelijk ons oude logo deels) en omdat ik het bestandje van het borduren nog heb heb ik dat even zo in paint gevoegd.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:24

Oke, dan vind ik je logo wel passend :)
Waar ik wel nog even naar zou kijken is naar de paardjes onder het kroontje. Nu vind ik het persoonlijk nog niet echt één geheel.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:33

Er moet zowieso nog iets 'omheen' naar mijn idee.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:34

Zou ik wel doen ja, dan heb je het meteen als een geheel ;)
Al nagedacht over kleuren? of misschien een patroon waar je ut logo mee wilt maken?

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:37

Kleuren niet, vind ik ook het moeilijkste dacht eerst zilver maar ik denk dat ik ook met 'diamantje' ga werken op het logo in de ontwerpen dan op kleding ect....

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:40

Om even een idee te geven over de winkel.

Het word een boutique die luxe en warmte uitstraalt, MAAR betaalbaar kwa producten word ook voor de kleine beurs dus. :j :)