Aan vriend vertellen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Aan vriend vertellen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 17:42

Ik heb een vermoeden (best wel groot eigenlijk) dat iemand mij leuk vind. Is dit iets wat ik zou zeggen tegen mijn vriend, of niet? Misschien een gekke vraag, maar ik wil het eigenlijk wel zeggen, want nu heb ik soms het gevoel dat ik iets achter houd ofzo. Maar ik weet niet zo goed of hij dat wel wilt weten eigenlijk. Zelf vind ik diegene trouwens niet leuk, of nouja hij is op zich wel een leuke/aardige gast, maar mijn vriend is veel leuker :D
Zouden jullie het vertellen of beter van niet?

jorretje

Re: Aan vriend vertellen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:43

Waarom maak je er zoiets groots van?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:43

Waarom niet? Moet je er wel bij zeggen dat jij diegene niet leuk vind.

Kan je direct testen of hij enorm jaloers aangelegd is. _O-

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:44

Het lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n groot issue, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Als jij het wil vertellen, gewoon vertellen dus. Zou eigenlijk niks uit moeten maken, aangezien het niet wederzijds is, toch? :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:44

Ligt er denk ik aan wat voor een relatie je met die jongen in kwestie hebt. Als het een onbekende is zou ik het lekker laten gaan, maar als het iemand is waar je veel mee omgaat zou ik het wel vertellen.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:45

Ik zou het gewoon vertellen, is niets mis mee ja.. Als jij er een probleem van gaat maken dat hij jou leuk vind, gaat je vriend dit alleen maar merken en denken dat jij er misschien toch wél wat van wil..
Echt hoor, ik heb nog nooit iets serieus met iemand gehad, maar ik snap écht niet waarom men soms zo moeilijk doet in relaties haha.. Ik zou alles vertellen..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:46

ik vertel het wel, zulke dingen zitten mij ook dwars en weet dat mijn vriend er normaal mee omgaat.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 17:56

Ik vertel ook altijd alles tegen mijn vriend, ook wel dingen die hij misschien liever niet zou weten, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe hij dit zal vinden. En ik zou het ook stom vinden om hem onnodig zorgen te laten maken oid. Ik denk dat ik er daarom misschien iets 'groots' van maak. Maar wellicht dat hij er ook helemaal niet moeilijk over zal doen. Die gast zie ik overigens elke week.
En ik vroeg me gewoon af hoe anderen hier over denken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:00

Weet die andere jongen dat je een vriend hebt?
Als je duidelijk maakt dat jij geen interesse hebt is het wsl zo over.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:03

Leuke situatie. ..
Ik maak hier net hetzelfde mee: constant (dubbelzinnige) berichtjes van een collega,heb al een paar keer duidelijk gezegd dat hij me niet interesseert maar het helpt niet. Vriendlief kan er smakelijk mee lachen ;-) en leest vrolijk de berichtjes mee :-).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:04

Gewoon zeggen. Als je relatie goed is kun je er zelfs lol om hebben.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:06

Gewoon eerlijk zijn, dan kan er ook nooit een misverstand ontstaan!
Mijn vriend vertelde me laatst ook dat iemand uitgebreid met hem had zitten flirten. Who cares? Hij is er eerlijk over, ik vertrouw hem. We konden er heerlijk om lachen :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:08

Ik heb ook aan mijn ex toen verteld dat iemand anders mij leuk vond ( overigens ook nog eens een bekende van hem, die wist dat wij een relatie hadden). Wij hebben er samen smakelijk om gelachen. deze jongen stuurde via facebook ook gekke berichtjes en dat heb ik gewoon verteld. Niet omdat ik dacht dat het een issue was, of omdat ik er zelf last van had, maar vond dat gewoon logisch. "nou volgens mij vind J... mij wel een beetje leuk, moet je kijken wat hij ook stuurde..". Zo ging het bij mij, maar ik vond het totaal niet gek om te vertellen, maar ik en mijn ex vertelde sowieso alles aan elkaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:21

Ik was te vroeg met versturen. :+
Een voordeel als je het gewoon verteld dat er ook nooit een misverstand over kan ontstaan als er via via berichten rond gaan zwerven over de aanbidding.

En ook hier vaker aanzoeken gehad, onbegrijpelijk maar waar. We kunnen er nu nog smakelijk om lachen of wordt ik aangeboden in ruil voor 3 kamelen. :+ is een foute grap dat klopt maar de situatie was ook wel erg grappig. De eigenaar ven een winkel waar ik vaker kwam heeft me in die 6 jaar echt zo vaak ten huwelijk gevraagd en hij meende het echt heel erg. Ook zijn broer heeft wel eens gevraagd of ik echt niet met de man wilde trouwen. Eigenlijk best sneu voor hem maar ik had en heb toch echt geen interesse.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:22

Ja dat lol maken erom, was inderdaad ook mijn bedoeling van het vertellen. Maar ik ben er wel uit dat ik het wel ga vertellen gewoon. En dat ik er waarschijnlijk veel te moeilijk over deed :+

Ik ben zelf dan ook vrij jaloers aangelegd, dus ik wist ook niet zo goed of ik het zelf zou willen weten.. Maar hij is eigenlijk helemaal niet snel jaloers, dus waarschijnlijk heeft hij er totaal geen moeite mee :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:24

Ik ben ook redelijk jaloers toch maar zou het juist dan willen weten om misverstanden te voorkomen. En je mag je toch wel gevlijt voelen dat iemand je erg leuk vind. Goed voor je ego. :j

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:26

Mijn vriend weet dat een vriend van hem mij ook leuk vind.
Ik heb mijn vriend leren kennen via die andere jongen.
Hij maakt er geen probleem van en grapt er soms wel eens over.
Die andere jongen is een goede vriend van ons beide.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:30

karuna schreef:
De eigenaar ven een winkel waar ik vaker kwam heeft me in die 6 jaar echt zo vaak ten huwelijk gevraagd en hij meende het echt heel erg. Ook zijn broer heeft wel eens gevraagd of ik echt niet met de man wilde trouwen. Eigenlijk best sneu voor hem maar ik had en heb toch echt geen interesse.

Haha, ow jeetje, die arme man :P

karuna schreef:
Ik ben ook redelijk jaloers toch maar zou het juist dan willen weten om misverstanden te voorkomen. En je mag je toch wel gevlijt voelen dat iemand je erg leuk vind. Goed voor je ego. :j

Ja, waarschijnlijk zou ik het toch ook wel willen weten.. En ja zeker, vind het op zich ook niet erg nee ;)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:43

Ik zou het niet vertellen tenzij de jongens elkaar kennen, om misverstanden te voorkomen.

Misschien gaat je vriend zich wel onnodig zorgen maken. Ik kan ook best wel jaloers zijn en ik zou het dus liever niet willen weten als de ander je toch niks doet en ik diegene niet eens ken.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:54

Ik zou niets zeggen.
Wat heeft het voor zin als jij hem niet op die manier leuk vindt, het zou alleen maar onrust zaaien.
Persoonlijk zou ik het ook niet willen weten, want je kunt er niets mee, alleen maar zorgen over maken.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:32

Als je in het begin van de relatie zit, niet doen: je maakt hem hier erg onzeker mee door dat nu al zulke dingen te vermelden. Hij gaat zich vast afvragen wat er over een tijd te wachten staat..

En anders zou ik het wel doen hoor. Is toch leuk om elkaar alle dingen te vertellen als je elkaar wat langer kent ? Ik ben soms ook wat te enthousiast en wil ik alles vertellen, elke man die naar mij kijkt en tegen mij praat. Vriendlief is helemaal zo niet, die vind die informatie niet echt nuttig. Ik daar in tegen vertel alles wat los en vast zit. Het is toch ook leuk om van je vriend/vriendin te horen dat je nog in "trek" bent ? :P

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:24

ach ik krijg zo vaak te horen dat ik wel leuk meisje ben ect ect. Meestal vergeet ik het heel snel weer en vertel mijn vriend niks. Eentje ging wel heel ver op facebook en dat heb ik wel mijn vriend verteld. Ik heb die jongen ook verteld dat mijn vriend wel eens meeleest (niet om te controleren) dus toen was het over. Ik en mijn vriend werken voor hetzelfde bedrijf (is heel groot bedrijf) krijg ook wel eens opmerkingen maar dat ga ik allemaal niet vertellen. Mijn vriend is wel jarloers en zou naar degene toe stappen om wat te zeggen ervan.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:26

Ik zou daar zelf alleen maar lol om kunnen hebben en dus ook gewoon vertellen aan mijn vriend. Kunnen we er samen lol om hebben.